Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
On 12.6.2017 at 23.32, DanielStance skrev:

Kjempeflott bil :) Sikkert rått med 35D i en 3 serie!

Ble bra med leppen, men kan aldri tenke meg at den varer lenge :o

Går seg nok til ;)

Endret av Tollefsen
Skrevet (endret)

Etter å ha kjørt litt med nytt oppsett på effektsiden, så merker jeg at DSC lampen i clusteret har begynt å blinke som et juletre i desember ved friske pådrag. Quaife ATB LSD er derfor bestilt og planlagt å få montert i overgangen til neste måned. Greit å ha når det skal kjøres Street Legal i august...Stay tuned :grin:

Endret av Tollefsen
Skrevet
8 timer siden, Tollefsen skrev:

Etter å ha kjørt litt med nytt oppsett på effektsiden, så merker jeg at DSC lampen i clusteret har begynt å blinke som et juletre i desember ved friske pådrag. Quaife ATB LSD er derfor bestilt og planlagt å få montert i overgangen til neste måned. Greit å ha når det skal kjøres Street Legal i august...Stay tuned :grin:

Montere selv? :) Blir det på min også. Bare det kommer noe på effekt siden først ;) 

Skrevet
9 timer siden, ahj skrev:

Montere selv? :) Blir det på min også. Bare det kommer noe på effekt siden først ;) 

Lokalt bilverksted (Kvål Auto) som driver med litt custom arbeid utenom standard service.

Skrevet

Liten update:

Quaife ATB diff er på plass og fungerer utmerket ...:roll: Nye eksosstusser er bestilt i black chrome. Blir montert når de ankommer. Reiser bort til E30Meet førstkommende fredag sammen med en kompis. Blir utstilling og dragrace på lørdagen. Kjekt å få testa bilen nå når det begynner å ligne noe. Har enda ikke hatt bilen på dyno, men skal gjøres i starten av september.

Skrevet
8 timer siden, Tollefsen skrev:

Liten update:

Quaife ATB diff er på plass og fungerer utmerket ...:roll: Nye eksosstusser er bestilt i black chrome. Blir montert når de ankommer. Reiser bort til E30Meet førstkommende fredag sammen med en kompis. Blir utstilling og dragrace på lørdagen. Kjekt å få testa bilen nå når det begynner å ligne noe. Har enda ikke hatt bilen på dyno, men skal gjøres i starten av september.

Stilig oppsett! 

Kvål auto har vel dyno hos seg? 

Skrevet
6 timer siden, Knoett skrev:

Stilig oppsett! 

Kvål auto har vel dyno hos seg? 

Kvål auto har dyno hos seg ja, men tar det i september får jeg gjort det til 1/3 av prisen.

3 timer siden, ahj skrev:

Very nice! Litt lettere å plante kreftene? :) 

Utrolig mye bedre nå ja. DSC slår kun inn når den skal nå :) 

Skrevet
3 timer siden, Tollefsen skrev:

Kvål auto har dyno hos seg ja, men tar det i september får jeg gjort det til 1/3 av prisen.

1/3 av prisen, noe kampanje jeg ikke har fått med meg? 

Mener de snakket om ca 2-3k for dyno? 

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Knoett skrev:

1/3 av prisen, noe kampanje jeg ikke har fått med meg? 

Mener de snakket om ca 2-3k for dyno? 

Er ikke hos Kvål, men ift prisen jeg fikk fra dem så får jeg satt bilen på rullende landevei hos noen andre. Kvål har dynapack.

Endret av Tollefsen
  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Kjapp oppdatering;

Fikk sveist på nye stusser ikveld. Fyller diffuseren mye finere enn org gjør. Neste på lista er å få tatt service på automatkassa og
deretter få lagt inn programvare på girkassa som gjør at det blir natt og dag forskjell. 

Ellers er det utstilling i Kristiansand 6. August, samt Street legal på Lista flyplass 12. & 13.August

5972744ed7741_Bilde21_07.201722_14_25.thumb.jpg.37dc5bcef55eb24aa3ba8addcc603112.jpg

5972745153da6_Bilde21_07.201723_11_11.thumb.jpg.9bcfafa0a4fd90540755021ee4627553.jpg

Endret av Tollefsen
  • 2 weeks later...
Skrevet

Idag går turen til Kristiansand for utstilling.

Ble sent igår kveld montert Hartge Type C på bilen for å se hvordan det ble. Blir å kjøre på disse ned til utstillingen for å gjøre opp min mening om det er noe jeg ønsker i større dim på bilen til våren :) 

Bilde 05.08.2017, 22.56.05.jpg

Bilde_06_08.2017,_00_55.02_(1).jpg

Bilde 06.08.2017, 08.11.25.jpg

Skrevet (endret)

Hartge type c i 18" (?) , det er jammen meg ikke noe tull :) 

Har du tenkt å bruke denne bilen om vinteren eller blir den satt bort? eventuelt håper jeg virkelig du kunne skrivd litt om hvordan quaife oppfører seg på is/snø med tanke på om den bremser på begge hjula mtp fremkommelighet, eller vil begynne å spinne på ene.

Endret av hsd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...