Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Da er man på tur! Opp tiiiidlig i dag morges pga flyet gikk 6:50 fra Ålesund til Gardermoen. Neste fly går kl 15 😅 Reiste fra knall fint vær og kom til kald temperatur og regn.

Litt bilder så langt av turen! Blir nok garantert mange flere bilder etter hvert 😉

 

20220818_042938.jpg

20220818_044925.jpg

20220818_051408.jpg

20220818_064524.jpg

20220818_070244.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut litt bilder her-tenker noen av dere er spente. Kommer mer info siden. Er fortsatt på tur-11 timers kjøretur igjen!

Valget ble en 1995 520i touring i nydelig grønn metallic lakk. Forrige eier har ikke brukt denne på vinterstid og det vises at denne har gått på fine veier uten altfor mye salt. Tromsø har vel sand/grus istedenfor, vil jeg tro :)

20220818_200330.thumb.jpg.e8e78ccfd4928ee21c2867219f99d65b.jpg

Etter en test tur valgte jeg å kjøpe bilen, den har jo litt som må gjøres med. Ene kontrollarmen fremme må byttes, clutchen griper ganske langt ute og ene gassfjøra til bakluka må monteres da denne mangler. Blir å ta denne delen fra tds touringen.

Fant stasjon med rimelig drivstoff til 20 kr literen. Fylte opp full tank men det viser seg at rør til retur er ødelagt. Jeg la igjen hele 20 liter hos denne stasjonen 😅20220818_221222.thumb.jpg.391652763ebc045bf510b2f83d9de6a9.jpg

Ikke vanskelig å finne synderen her, nei 😂 Heldigvis en enkel sak å fikse. Gummislange og slangeklemme så skal det være fikset.

Et lite stopp ved Polarsirkelen! Sist gang var det sammens med min far og såg billøp ved Arctic Circle Raceway! 20220819_150428.thumb.jpg.03f6ff1f36207bbb5ccf89749225a274.jpg20220819_150540.thumb.jpg.3cf7585882714ac973b7a390552445dc.jpg

20220819_150939.thumb.jpg.00936dce3370d5de65808fcb7219cbcf.jpg

Kommer mer bilder og tekst fra turen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

'95 520 touring, da stiller vi i samme liga :), men kjører autolat her i gården.

Uten luke og denne? da slipper du iallefall dreneringa ned i kanalene som er en gjenganger med tanke på rust.

Denne har m-tech kanalene, stemmer ikke det? Vil anbefale deg å ta av dem når du kommer hjem, og sjekke tilstanden bak her, spesielt foran, her la det kilovis med sand i min. Er ei håpløs lomme her som sammler opp alt den finner langsveien. men også bak, hadde det samla seg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Gratulerer :)

'95 520 touring, da stiller vi i samme liga :), men kjører autolat her i gården.

Uten luke og denne? da slipper du iallefall dreneringa ned i kanalene som er en gjenganger med tanke på rust.

Denne har m-tech kanalene, stemmer ikke det? Vil anbefale deg å ta av dem når du kommer hjem, og sjekke tilstanden bak her, spesielt foran, her la det kilovis med sand i min. Er ei håpløs lomme her som sammler opp alt den finner langsveien. men også bak, hadde det samla seg en del.

Takker! Dette blir min fjerde Bmw som er grønn🤣Uten takluke ja som jeg ser på som bonus her 😁 Har listene ja- skal sjekke tilstanden. Håper listene ikke blir ødelagt når de tas av😅 Jepp, stiller i samme liga men din har gått mindre. Min har gått 297 000 :) Kunne følge med motor med 187 000 km men takka nei til den. Gleder meg til å få vasket og polert bilen og se hvor fin den blir etterpå 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, opeth84 said:

Takker! Dette blir min fjerde Bmw som er grønn🤣Uten takluke ja som jeg ser på som bonus her 😁 Har listene ja- skal sjekke tilstanden. Håper listene ikke blir ødelagt når de tas av😅 Jepp, stiller i samme liga men din har gått mindre. Min har gått 297 000 :) Kunne følge med motor med 187 000 km men takka nei til den. Gleder meg til å få vasket og polert bilen og se hvor fin den blir etterpå 😁

Listene på dørene bør du ikke ta av, disse blir lett banan :) og da er det bare nye som gjelder. På en annenside er det rust i dørene må disse av og ta rusta før det blir for omfattende.

Er kanaldekselet jeg tenker på, dette skal nok litt til å ødelegge. Derimot må du nok regne med å køpe noen nye klips. men dette finner du både hos Koed og GS, pluss Bavaria her i Ålsesund skaffer dette på bare dager.

min har bare rullet 166' så er bare så vidt innkjørt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Shattered skrev:

Oi😁 spennende, gratulerer med ny bil. Skal du låne deler fra denne over på noen av de andre bilene, eller blir dette bruksbil? 

Tusen takk! Kjekt å kjøre touring igjen

Skal nok ta litt deler fra touringen ja, som interiør,trelister i dash, vindusviskerarm til bakluke bl.a. Touringen blir mest sannsynlig solgt til en jeg kjenner.

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mortenej skrev:

Listene på dørene bør du ikke ta av, disse blir lett banan :) og da er det bare nye som gjelder. På en annenside er det rust i dørene må disse av og ta rusta før det blir for omfattende.

Er kanaldekselet jeg tenker på, dette skal nok litt til å ødelegge. Derimot må du nok regne med å køpe noen nye klips. men dette finner du både hos Koed og GS, pluss Bavaria her i Ålsesund skaffer dette på bare dager.

min har bare rullet 166' så er bare så vidt innkjørt :)

 

Ah ok-greit du sier ifra ja :) Tenker det ligger litt innunder dekselet til kanalene ja😅 Får håpe kanalene ikke ser for ille ut!

Ja, din er knapt innkjørt. Jeg vurderte den en stund da bilen var til salgs og kort kjøretur unna meg, ikke minst. Men glad du fikk kjøpt den og tar vare på den 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mortenej skrev:

Godt for meg at det bare ble med vurderingen :)

Blir sommerbil vogna? så holder den seg like rustfri fremover :)

Ja, absolutt. Og vogna har fått et godt hjem da, i følge vedlikehodet du gjør med den.

Riktig, denne blir kun brukt på sommeren fremover,ja! Skal ta litt smått av rust rundt omkring. Har funnet noen små flekker av rust på panseret, litt på alle jekkfestene og i dørken ved sjåførsiden. Ser ut som det meste er overflaterust :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Bra det ikke er mere :) Hjelper at bilen har gått nprdafor hvor det visstnok er mindre salt :)

 

Sleng ut bilder av bilen, nysgjerrig på hvordan den ser ut. :)

Det ligger litt bilder ute her, men skal få tatt flere senere så du får sett 😉

Her er ett fra Tromsø turen og fra i sted på vei hjem etter noen dager i Molde 😊

20220819_222319.thumb.jpg.c8b231ad6bd1511532bda90d9f420690.jpg

20220821_212621.thumb.jpg.048560878134806b7ecb8e5cb4f4f80f.jpg

Pluss nyeste Toyota Supra modellen ved en bensinstasjon 😁

20220819_222245.thumb.jpg.150323ddd8d4c355a55fbdf45fcf1e0d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo gratulere her og Tor Magne og velkommen i grønn e34 familien .

Utifra det lille man ser ,så ser jo dette ut som et helt eksemplar 😊😊.

Ønsker og nå å gi deg noen tips her som kun er vennligbasert .

Nå har du jo to fra før som er litt sånn ikke helt på trimmen ,ok?

Sett deg ikke noen høye mål for den du nå har kjøpt .

Vask den ,bruk den og kos deg masse med den .

Å drive å forandre på ting som er iorden og virker ,er skjelden en god ide .

Du fortjener nå en e34 som går og du kan kose deg med .

Nå har du to andre du kan bygge ,mikse og trikse med.

Gleder meg til flere nærbilder av bilen .

Kos deg med en e34 som funker 😊🙏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...