Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Delepriser er vell stort sett likt på e28 og e34. Men greia er at skal man holde slike biler vedlike må man lære å skru selv. Man trenger ikke å kunne totalrestaurere, men litt basic må man lære seg. Tenker da skifte av hjullager, foringer, bremser osv er noe som er greit og ha kontroll på. Man finner absolutt alt på youtube, så litt research før man setter i gang så er det meste overkommelig. Og mestringsfølelsen man får etter på er virkelig det som gjør dette så gøy.

Om man skal "restaurere" å fikse opp bil på verksted må man ha god økonomi og god tolmodighet. Dette gjelder både e28, e34 og alle eldre biler. Hadde ikke jeg kunnet skruet å fikset selv hadde jeg nok solgt e30, e36 og e91 å kun beholdt i3s’en

Det som er etter min mening aller viktigst er å finne en bil som er bra for rust, og ikke har behov for lakkering. For dette er ting som man bør ha god kontroll på om man skal gjøre selv, og er svært dyrt å få gjort med fagfolk.

Endret av Eystein Ose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Eystein Ose skrev:

Delepriser er vell stort sett likt på e28 og e34. Men greia er at skal man holde slike biler vedlike må man lære å skru selv. Man trenger ikke å kunne totalrestaurere, men litt basic må man lære seg. Tenker da skifte av hjullager, foringer, bremser osv er noe som er greit og ha kontroll på. Man finner absolutt alt på youtube, så litt research før man setter i gang så er det meste overkommelig. Og mestringsfølelsen man får etter på er virkelig det som gjør dette så gøy.

Om man skal "restaurere" å fikse opp bil på verksted må man ha god økonomi og god tolmodighet. Dette gjelder både e28, e34 og alle eldre biler. Hadde ikke jeg kunnet skruet å fikset selv hadde jeg nok solgt e30, e36 og e91 å kun beholdt i3s’en

Det som er etter min mening aller viktigst er å finne en bil som er bra for rust, og ikke har behov for lakkering. For dette er ting som man bør ha god kontroll på om man skal gjøre selv, og er svært dyrt å få gjort med fagfolk.

Ja, jeg tenker å få skrudd selv da jeg har fått kjøpt inn greit med verktøy og utstyr. På sikt burde jeg få tak i litt elektrisk verktøy så ikke armene blir helt ødelagt av skruing da jeg har erfart med E34 at diverse sitter skikkelig godt fast etter mange år.

Den jeg har kikket på er veldig bra mtp lakk og rust, dog er prisen over 100 000 så er fortsatt litt i tenkeboksen her. Først og fremst bør TDSen selges før jeg kjøper. Men har kikket litt på E30 touring også som frister. Selv har jeg null erfaring med 3-serie så er ganske blank der når det kommer til svakheter etc på denne modellen.

Kikket litt på gammel 7 serie men tror kanskje det blir i gamleste laget samt sikkert ikke like lett å få tak i deler til desse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)! TDS vil bli klargjort for mulig salg.
  • opeth84 changed the title to Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Lite oppdateringer i det siste. Gått en liten smule lei. Iallefall litt info om noen skulle være nysgjerrig. Har omsider fått ordnet vinterlagring.

Planen var opprinnelig til begge bilene men sånn ble det ikke, uten å ville legge til noe mer info om hvorfor.

20231001_184231.thumb.jpg.fa55231fe1874b05913e5ef35f25d8db.jpgFørst et lite bilde av en prøvetur da tdsen hadde stått litt. Dynamo må bestilles inn da den ikke lader. Dette får jeg gjøre neste år etter at bilen er hentet ut igjen og jeg får sjekket delenummer på dynamoen som står i bilen.

Og etter bil er blitt parkert og lagret innendørs for første gang i mitt eie. Godt å slippe unna saltlaken.20231010_201153.thumb.jpg.d4cbcdad70b9cc4ba4c94dad077f9abd.jpg

Får innimellom spørsmål om jeg vil selge både denne og touringen. Til de som lurer på dette - svaret er N E I 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • opeth84 changed the title to Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)! Tips til veteranforsikring?

Riktig godt nyttår!
Om jeg har forstått det riktig, har denne fått status som veteran da det er 1994 modell? Noen som har erfaringer å dele om tips til veteranforsikring? :) 
image.jpeg.e2c6befe6be19351359469b5db6ff40c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Generelt lite oppdatering på bilfronten her utenom at folk spør innimellom om jeg skal selge. Planen var å få sett mer på touringen i påska, men har klart å knekt kragebenet. Da blir det ENDA mindre bil fremover. ](*,):applause:

Er litt innom og leser andre sine prosjekter her inne og kjenner det klør i fingrene å få gjort noe, men får smøre meg med tålmodighet. Inspirerende og motiverende å se hva dere får til med prosjekta deres! 

En liten tegne-hilsen fra meg fra sykesengen:Clipped_image_20240320_204621.png.664d3f66d20c120d67fd43fcb9d708a8.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...