Gabz Skrevet November 3, 2017 Forfatter Share Skrevet November 3, 2017 Da har jeg vært og hentet meg en vinterbil i går Valget landet på en 2000-mod 530D touring med automat. Gått et stykke (333k) men er ganske hel og grei. Virker teknisk fin, motor går godt og skal i følge eier ikke bruke en dråpe vann eller olje. EU-godkjent til november 2018 også. Godt utstyrt og har det meste jeg trenger. Utrolig skitten på bildene, så prøv å vent med førsteinntrykket til jeg har fått vasket den Bakluken er kjeks og mangler omtrent alt så den skal også byttes etterhvert som jeg finner en bra en. Litt rust her og der ellers også, men kanaler og jekkfester skal være solide og fine. Så litt overflateklumper gjør meg lite på en vinterbil som skal kjøres rundt i saltlake uansett. Som noen her kanskje vet så er god lyd veldig viktig for meg, så før jeg engang kjøpte bilen handlet jeg @Thundercoil sin sub og monoblokk ettersom jeg hadde samme i 520D'en min som jeg var veldig fornøyd med. Denne er jo designet for en sedan men skal nok funke fint i touring også Mangler nå bare ny spiller og brakett samt et bra frontsett så er anleggsbiten snart klar. Men før jeg gjør noen ting sånt så skal bilen settes i stand mtp. alt teknisk. Førsteprioritet (utenom innvendig/utvendig vask ASAP) er å bytte termostat, viftemotstand, ytre endeledd foran og frambremser da alt det er modent for utskiftning. Men samtlige deler av det skal passe over med hva @E.C. har på lager eller i delebilen han handlet av meg, så skal prøve å flytte over det som er i god stand derfra. Det som ikke passer eller er slitent bestilles nytt. Men har også likevel bestilt litt snacks fra Koed for å ta en service på bilen: Olje og oljefilter skal selvsagt også byttes. Handlet også EGR-delete kit fra eBay så jeg får fjernet det. Og siden denne har automat så er det vel swirl flaps også, så de blir nok også byttet snart Poppy, Thundercoil og BjornarHS reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 Greit med kjeks i den bakluka der, ja. Fint interiør og kan vel komme seg en del etter en god vask og litt småfiks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 3, 2017 Forfatter Share Skrevet November 3, 2017 Haha, jepp. Ja, tror absolutt dette blir en helt fin cruiser med litt kjærleik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 3, 2017 Forfatter Share Skrevet November 3, 2017 (endret) Da fikk jeg tatt første lille økt på bilen idag. Litt opprydning, bare. Først var det en haug med alarm-greier som var koblet rundt her og der. Ingenting jeg har behov for og mye rot. Så da skulle det ut. Ut med alarmer og litt annet tull. Ene braketten var rustet ihjel så den får fjernes senere. Og litt senere var hele systemet ute. I søpla med seg. Så var det noe ettermontert xenon-kit i nær- og fjernlys som bare var rent jallamekk og surr. 1 av fire pærer funket, alt var koblet veldig dårlig og bare rot her også. Så dette kom også ut. Og into the traaash it goes! Motorrommet var helt jævlig så tok en rask vask over mens jeg var under panseret. Så var det viftemotstand som skulle byttes. Ut med det gamle: Og inn med det nye. Testet, alt på plass og alt funker igjen Endret November 3, 2017 av Gabz skriveleif Designer, danskiii, Daniel. og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 Enda en 5er 😃 Grattis! Har du fått lappen tilbake nå? 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 3, 2017 Forfatter Share Skrevet November 3, 2017 Tenkju! Blitt noen 5ere nå, haha. Nei, får den tilbake 8. januar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 Blir bra denne her med litt kjærleik Spent på hvordan den ser ut etter vinteren haha. Sikkert kommet litt mer rust da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humpfy Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 Alltid fint å lese om slike opprydninger. Liker resirkulering av det som i manges øyne er oppbrukte biler. ... men elektrisk i restavfallet. Ikke like god resirkulering! Nå var jeg gammel og grinete. Huttetu. Henter meg en sherry til fredags ansjosen. Keep up the good work! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 3, 2017 Forfatter Share Skrevet November 3, 2017 @humpfy Hahaha Hyggelig at det faller i smak (utenom resirkuleringen da) @Daniel. Har en tendens til å vaske bilene mine 3-4 ganger i uken om vinteren, så burde vel klare å holde rusten litt i sjakk iallefall. Men tror den blir bra til slutt, ja, blir nok finfin vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 Jøss! Denne hadde jeg ikke fått med meg. Grattis! Denne kommer nok raskt opp i god brukstilstand igjen under din pleie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 3, 2017 Forfatter Share Skrevet November 3, 2017 Takktakk! Skal prøve iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 5, 2017 Forfatter Share Skrevet November 5, 2017 Handlet det jeg trodde var pæreholdere til nærlys samt et par nye pærer. Viste seg at det var holdere til fjernlys så da ble det bare montert der også fant jeg en på facebook som sier han har til nærlys. Så da nærmer vi oss Så måtte bilen vaskes. Som man tydelig ser. Mangel på korrespondering mellom fint vær og ledig sjåfører så ble det bare til å håndvaske hjemme. Gikk fra dette: Til dette: Så litt renere er det iallefall Satt den på vedlikeholdslading også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 8, 2017 Forfatter Share Skrevet November 8, 2017 (endret) Fått en liten pakke fra Koed i går så da tenkte jeg å få tatt en liten service i dag. Av med litt deksler og slikt. Luftfilter var modent for skift iallefall. Byttet veivhusventilasjon også. Ble litt ryddigere her, ja. På med deksler igjen. Også bytte kupéfilterne. Dieselfilter her var sist byttet for rundt et år siden, så byttet like gjerne dette også mens jeg var igang. Akkurat, ja.. Klart for nytt. Og på plass. Og da sa jeg meg ferdig. Fylte filteret og startet bilen, alt gikk fint Men la merke til at gasspedalen har knekt nesten tvers av i bunnen så denne må byttes. Så tar vi "kvelden" med et lite stemningsbilde Skal selvsagt ta olje og oljefilter også, men det blir litt senere. Endret November 8, 2017 av Gabz fxslin, BjornarHS, Thundercoil og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet November 8, 2017 Share Skrevet November 8, 2017 Kjekt med litt E39 oppdatering, nå som man i tillegg driver med det samme! Tenker det blir å ta storservice på min og snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 8, 2017 Forfatter Share Skrevet November 8, 2017 Er digg å få alt gjort, så vet man at man har en frisk og fin motor når vinteren setter inn for fullt BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå