Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Tro det eller ei, men det var faktisk dette:

 

  • Kabelsettet. Kan naturligvis være en feilkilde, men alt er trippelsjekket, så isåfall er det feil i koblingsskjemaet etter min mening (noe som er lite sannsynlig).
 

...noe som naturligvis førte til koblingsfeil.

 

Det er første gang jeg har vært ute for at skjemaet i BMWs offisielle ettermonteringsinstruksjon har vært feil, og såvidt jeg kan se er det feil i alle skjemaene til disse rattene, inkl. det som leveres til dagens F-modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er både lettet og irritert. :D
 
Igrunn bare flaks at jeg fant utav det også. Jeg nevnte tidligere at alle "ekstradelene" til rattet var kastet. Jeg spurte om ikke selgeren kunne gi meg et pip om de mot all formodning skulle finne igjen disse delene, og får noen dager siden kom det pipet. Jeg fikk delene i dag, og etter å ha sjekket hvordan det originale ledningsnettet var koblet fant jeg fort ut at to ledninger ikke samsvarte med tegningene, og det som jeg hadde gjort.
 
Litt kjedelig at jeg hadde kjøpt disse delene løst nå, da jeg plutselig har dobbelt opp, men det virker som om dette er ettertraktede deler rundt om, så det er nok mulig å selge de. Litt usikker på om jeg beholder mitt hjemmelagde ledningsnett eller om jeg monterer det originale, men siden det jeg har gjør jobben beholder jeg det nok bare som det er. På det originale er det kontakt for tilkobling av racetracker-dings eneste, men spørs om jeg kommer til å gå til innkjøp av dette. :)
 
Nå må jeg bare finne ut hvordan dette fungerer. :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Displayet var litt penere på din vs V1 også savner eg feks forbruk måler på min:/ ser på bildet ditt at du har veldig lav temp? Selv om min står i ro 1 dag så meiner eg at temp viser meir ved oppstart (dette skal eg sjekke når eg er heima på søndag) veit du kor mye det skal være optimalt når det er varmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt bedre grafikk og noen flere funksjoner på V2 såvidt jeg har skjønt, men kunne gjerne tenkt meg at det var skinn på dette på samme måte som V1.

Bilen har stått noen dager, så temperaturen stemmer nok den. Den steg de få sekundene jeg hadde start på bilen.

Motortemperatur ligger vel ofte rundt 90 ved normal drift? Oljetemperaturen vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortemp skal ligge på 90 i driftstemp, men er nok mange som kjører rundt med langt mindre ( 60-70 ) fordi EGR termostat/hovedtermostat ikke funker. Meg inkludert, irriterende at motortemp ikke er i cluster på denne årgangen BMW.

Tøft ratt, snodig feil :)

 

 

EDIT: Termostaten skal åpne ved 88 ( hvertfall det den er originalt ), EGR-termostaten derimot skal ikke åpne seg fullt før 90 grader, så i bunn og grunn er det EGR-termostaten som stort sett regulerer tempen på topp. Hvis EGR-termostaten er stuck helt åpen vil ofte motortemp ligge på 75ish grader.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en kjapp tur i kveld for å teste rattet, og det ser ut til å fungere veldig bra. :)

 

IMG_6502_zpsoittse4a.jpg

 

IMG_6506_zpsqwtc11qf.jpg

 

IMG_6503_zpsio7r7hsg.jpg

 

Motoren burde sikkert vært varmere når jeg gjorde det der, men jeg måtte teste. :)

 

Ellers så er det noen funksjoner jeg egentlig ikke aner hva er. Det har noe med hvor økonomisk en kjører, så mulig jeg kjørte 25% økonomisk? :D

 

IMG_6510_zpsazz4wula.jpg

 

Samme med denne. Jeg trodde det viste aktuell fart, men det virker som om det er snittfarten siden sist jeg stod i ro eller noe annet merkelig.

 

IMG_6511_zpsfrnq9oct.jpg

 

Utover det så er rattet totalt meningsløst, og jeg har så absolutt ikke bruk for det, men det får heller være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har performance håndbok, kanskje du kan laste ned noe lignande for all info osv

 

Det ligger manual for v1 på nettet, men v2 har jeg ikke klart å finne. Det går derimot an å kjøpe manualen løst, men jeg finner ikke delenummeret igjen.

 

Finner nok uansett utav det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...