Gå til innhold

Rød X4 og blå Z4. Nürburg s. 48, div. fjas s. 50


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 15.7.2024 den 11.22, Saltkjelen skrev:

Takboks er sjeldent pent, men Volvo-boksen så faktisk overraskende sprek ut. Synes også den tok seg fint ut i sort slik at den blender litt bort. :) 

Jeg svarer raskt, ingenting å si på det 😛 Men ja, jeg er igrunn helt enig

Ordnet meg til et veggfeste, så nå er den greit plassert også.

wefdsgdsfg.jpg.d57ded55c2f249f752f708288fc29573.jpg

På 9.8.2024 den 19.35, Darudevampire skrev:

Lovely Z4, must be fun to drive in scenic Norge!

Thanks! Yes, it's quite fun on winding fjord and mountain roads. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spoler (en del) tilbake, og er plutselig på en tid der sommeren lå foran oss, og høsten var en evighet til (hadde vi bare visst...).

Jeg har en baklykt som jeg ikke er helt fornøyd med på Z4-en, og av alle steder dukket det plutselig opp en på finn.no. I følge selger var den strøken, og jeg tok det for god fisk. 🐟

vel...

IMG_8465.thumb.jpeg.bb965372c74409f1a306d8dea0c25e18.jpeg

Jeg klagte så til selger og fikk pengene igjen uten noe mer styr. Sendte så lykten tilbake slik vi avtalte, og etter 14 dager havnet den tilbake hos meg. Og her er den enda. Ikke et pip fra selger om noe som helst. Ganske spesielt opplegg. 🙄

En søndag i begynnelsen av juni ble det arrangert driveout av EZ-detailing i Sandnes. Aldri vært med på noe slikt, men det hørtes greit nok ut, så vi slang oss med. Var 70-80 biler med, og selv om været var skiftende ble det en ganske vellykket tur. :) 

IMG_8588.thumb.jpeg.2210e1ba9dfed10656a75a43160d1ba9.jpeg

IMG_8589.thumb.jpeg.8f13e50095fb106d62070d131f525d18.jpeg

IMG_8607.thumb.jpeg.f11d538cf5b66acc88140b5b6f682f9b.jpeg

Tre stk. e89 faktisk, det var lill imponerende.

IMG_8614.jpeg

IMG_8619.jpeg

IMG_8629.jpeg

IMG_8634.jpeg

Turen endte opp i Sokndal på banen der. Jeg hadde guttungen med, så kunne ikke kjøre på bane, men vi fikk tre runder med følgebil. Imponerende nok var det en Taycan som havnet i grusen med vrengte dekk på den første runden.


IMG_8644.jpeg

IMG_8652.jpeg

IMG_8658.jpeg

Ellers var det pent vær i den perioden, i motsetning til nå. 🥶

IMG_8940.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deretter ble det etterhvert juli og ferietid, så sigøynervognen ble hektet på.

IMG_9214.jpeg

...og vi satte kursen mot øst-østlandet.

IMG_9232.jpeg

IMG_9250.jpeg

Trollhättan. Ble dessverre ikke Saab-museum, men det var en koselig by. Om enn noe gjørmete. 😛

IMG_9260.jpeg

Deretter Ullared, Veldig mye amcars her, mer enn jeg har sett før. Må ha vært noe arrangement i nærheten.

IMG_9383.jpeg

IMG_9385.jpeg

IMG_9445.jpeg

Etter dette gikk turen til østkysten og Västservik.

IMG_9557.jpeg

...før resten av ferien endte på Öland og Böda sand (fra tv-serien "camping på Øland").

 

IMG_9648.jpeg

Skogsjernbane i nærheten. Lokomotivet var godt over hundre år gammelt.

IMG_9714.jpeg

IMG_9745.jpeg

Wannabe en

IMG_0284.jpeg

Wannabe to

IMG_0345.jpeg

...og etter noen dager i Gøteborg på hjemveien var vi hjemme igjen. Akkurat tre uker på tur.

IMG_0883.jpeg

Statistikk.

IMG_0876.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme igjen ble det arrangert et biltreff som jeg aldri helt fortstod hva var, Jeg forstår det vel enda ikke helt, men var god variasjon på oppmøtet om ikke annet. Det hele skjedde på en lokal gocartbane.

IMG_0905.jpeg

IMG_0910.jpeg

IMG_0913.jpeg

IMG_0915.jpeg

Disse stod bak arrangementet, men var aldri noe presentasjon eller opplegg.

IMG_0920.jpeg

IMG_0922.jpeg

IMG_0927.jpeg

Treffets tøffeste.

IMG_0928.jpeg

IMG_0934.jpeg

Vel hjemme igjen skulle nevøen min bytte clutch (lurer litt på hva den bilen har vært gjennom...)

Vi løftet opp bilen, og plutselig ville bare den ene løfteren på bukken opp. Var ikke bare-bare å få avlaste bukken med bil oppå, men vi fikk det nå til på et vis. Ble dessverre ingen bilder av denne seansen, da vi var ganske kokte. 😛

IMG_0937.jpeg

Ordnet seg til slutt, og problemet var en slange som sprakk midt i ingenting mellom løfterne.

IMG_0940.jpeg

Ny slange og litt oljepåfylling senere, så kunne clutchjobben fortsette. :)

IMG_0951.jpeg

Legorommet vårt har fått bord, måler 6x20 legoplater. Planen var at vi ikke skulle ha noe på gulvet, den planen gikk i dass. 😛

IMG_1009.jpeg

Besøk hos @StigJ og garasjeprosjektet hans. Blir meget bra. :)

IMG_1018.jpeg

En liten tur jeg hadde nå på mandag, til Songesand midt i Lysefjorden. Her gjennom Ryfylketunellen.

IMG_1092.jpeg

IMG_1100.jpeg

IMG_1107.jpeg

Morsomme smale fjellveier med veldig lite trafikk.

IMG_1109.jpeg

IMG_1116.jpeg

IMG_1117.jpeg

Lysefjorden i bunnen.

IMG_1129.jpeg

Og fremme. Det er ingenting annet enn en ferjekai her, men fikk tatt meg en dukkert om ikke annet. 😛 

IMG_1130.jpeg

IMG_1134.jpeg

 

En fin avstikker som anbefales om man er i området.

På veien tilbake svingte jeg nedom Tau og hilste på mitt andre hjem i 20-30 år. Denne ble kjøpt som halvfabrikat i 88 eller 89, og ble innredet i hagen vår over vinteren. Var i vårt eie frem til 2018, så har hatt mine timer ombord. :)

IMG_1161.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne glemte jeg.

Jeg nevnte såvidt i off topic-tråden at jeg kunne tenkt meg en liten elektrisk skralle som Ryobi nettopp hadde kommet med. De hadde på lager på Verktygsboden i Sverige i sommer, men ble selvfølgelig tomme dagen før vi skulle forbi Borås. 🙄

Uansett, de hadde plutselig på Mekk, så fikk bestilt meg en. Batteri hadde jeg handlet på Ullared på forhånd (batteri lades direkte med USB C), så det var tut og kjør når den kom. Veldig hendig liten sak, og var perfekt når vi f.eks. skulle av med dekslene under F31-en for clutch-bytte. Som det ble påpekt i off topic-tråden er den alt annet enn sterk, men man bruker den jo manuelt for å løsne, så kjører skruen ut, så det var egentlig ikke noe problem.

Det som derimot var verdt å klage på er venderen for retning. Denne er som en vanlig mekanisk skralle, men den er nedfelt slik at den er veldig vanskelig å få tak på. Ellers tommel opp. :)

Blir nok likevel kjøpt Milwaukee 3/8"-skralle som et supplement til denne i løpet av høsten, men må vente til jeg er på andre siden av atlanteren.

IMG_1232.jpeg

IMG_1234.jpeg

IMG_1235.thumb.jpeg.a0ac4e913305e645f70620f4fa6825a5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...