Otis Skrevet August 2, 2017 Skrevet August 2, 2017 Det blir vel slik at den kan bruke mindre drivstoff om man kjører pent, og ikke utnytter alle kreftene? orala reagerte på dette 1
Hpi Skrevet August 2, 2017 Skrevet August 2, 2017 Jeg tenker også det, litt bedre moment og effektkurver som gjør at man kan gi litt mindre gass til hverdagsbruk men med pedalen i gulvet vil jeg tro at mer effekt trenger mer mat orala reagerte på dette 1
ahj Skrevet August 2, 2017 Skrevet August 2, 2017 1 time siden, orala skrev: Interessant at man kan bruke mindre fuel og kjøre råere. Hvis man kjører på toppfart la oss si 240 kmt og motoren yter da 200 hk ved 6000 rpm. Så tuner man motoren og klarer ca 252 kmt ved 6300 rpm. Det er vel ikke særlig sannsynlig at det går mindre drivstoff. Er det noen som kan forklare det? Bilen programmeres til å bruke mer drivstof blant annet for å økte kraften. Når man da kjører med full pedal så bruker den mer. Men ved crusing så vil man nok oppleve lavere forbruk, ved at man da har mere kraft med mindre pedal. En venn av meg har en 318d som er tunet. Før tuning klarte han ikke å få forbruket på sommertid under 0.5 ved motorvei kjøring, nå etter går det under 0.5.
Vhguru Skrevet August 2, 2017 Forfatter Skrevet August 2, 2017 (endret) Satser på at MPPK gir meg i prioritert rekkefølge: 1. Søvnløse netter mht nybilgaranti. 2. Kjappere gassrespons og mer optimal girskift. 3. Mer drag oppover i turtallsregisteret. 4. Mindre forbruk på normal kjøring. Etter å ha lest utallige brukererfaringer, blant annet hos våre kjære naboer i øst, er jeg optimist. https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=261385 https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=298411 Når det gjelder bensin/diesel "problematikken" så skjønner jeg absolutt argumentasjonen for å satse på bensinbil, men for min del ble disse argumentene ikke tungveiende nok i forhold til mine ønsker og behov her og nå. Billigere bil i innkjøp, billigere daglige driftskostnader ( for ikke mange dagene siden var det hele fire kroner i forskjell på litersprisen her i Mo i Rana, normalt er det vel 2-3 kroner i forskjell) og ikke minst høyere dreiemoment ( kjører endel med henger& båt) veide tyngst når jeg kjøpte bil. I tillegg skulle jeg ha en bil som appelerte til meg estetisk, ha et sportslig preg, være litt utenom den vanlige stasjonsvogn/SUV båsen og ha firehjulstrekk og automat. Alt dette mener jeg selv jeg fant i 3 serie GT og det mener jeg fortsatt etter å ha kjørt denne i noe over en måned. Jeg er ikke spesielt engstelig for annenhåndsverdi og trur ikke det blir problematisk å kvitte meg med den om la oss si 3-4 år. Når man kjøper BMW er man sikret en bil som kjører bra og jeg tror nok at både bensin og diesel utgavene gir mange gode/morsomme opplevelser bak rattet:) Endret August 2, 2017 av Vhguru Ron Jeremy, sondre, papertiger og 1 annen reagerte på dette 4
orala Skrevet August 2, 2017 Skrevet August 2, 2017 5 timer siden, ahj skrev: Bilen programmeres til å bruke mer drivstof blant annet for å økte kraften. Når man da kjører med full pedal så bruker den mer. Men ved crusing så vil man nok oppleve lavere forbruk, ved at man da har mere kraft med mindre pedal. En venn av meg har en 318d som er tunet. Før tuning klarte han ikke å få forbruket på sommertid under 0.5 ved motorvei kjøring, nå etter går det under 0.5. Hvor kommer mer kraft fra uten å brenne mer fuel? CrZyWiz reagerte på dette 1
ahj Skrevet August 2, 2017 Skrevet August 2, 2017 1 time siden, orala skrev: Hvor kommer mer kraft fra uten å brenne mer fuel? Magi. Definitivt fra det 🤔 papertiger, Knoett, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Knoett Skrevet August 2, 2017 Skrevet August 2, 2017 27 minutter siden, ahj skrev: Magi. Definitivt fra det 🤔 Helt klart. Ingen tvil om det. ahj og orala reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå