Gå til innhold

Tuning av 2014 320d GT (F34). Risikosport? BMW Powerkit?


Vhguru
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tenker også det, litt bedre moment og effektkurver som gjør at man kan gi litt mindre gass til hverdagsbruk men med pedalen i gulvet vil jeg tro at mer effekt trenger mer mat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, orala skrev:

Interessant at man kan bruke mindre fuel og kjøre råere. Hvis man kjører på toppfart la oss si 240 kmt og motoren yter da 200 hk ved 6000 rpm. Så tuner man motoren og klarer ca 252 kmt ved 6300 rpm. Det er vel ikke særlig sannsynlig at det går mindre drivstoff. Er det noen som kan forklare det?

Bilen programmeres til å bruke mer drivstof blant annet for å økte kraften. Når man da kjører med full pedal så bruker den mer. Men ved crusing så vil man nok oppleve lavere forbruk, ved at man da har mere kraft med mindre pedal. En venn av meg har en 318d som er tunet. Før tuning klarte han ikke å få forbruket på sommertid under 0.5 ved motorvei kjøring, nå etter går det under 0.5. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at MPPK gir meg i prioritert rekkefølge:

1. Søvnløse netter mht nybilgaranti.

2. Kjappere gassrespons og mer optimal girskift.

3.  Mer drag oppover i turtallsregisteret.

4. Mindre forbruk på normal kjøring.

Etter å ha lest utallige brukererfaringer, blant annet hos våre kjære naboer i øst, er jeg optimist.

https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=261385

https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=298411

Når det gjelder bensin/diesel "problematikken" så skjønner jeg absolutt argumentasjonen for å satse på bensinbil, men for min del ble disse argumentene ikke tungveiende nok i forhold til  mine ønsker og behov her og nå. Billigere bil i innkjøp, billigere daglige driftskostnader ( for ikke mange dagene siden var det hele fire kroner i forskjell på litersprisen her i Mo i Rana, normalt er det vel 2-3 kroner i forskjell) og ikke minst høyere dreiemoment ( kjører endel med henger& båt) veide tyngst når jeg kjøpte bil. I tillegg skulle jeg ha en bil som appelerte til meg estetisk, ha et sportslig preg, være litt utenom den vanlige stasjonsvogn/SUV båsen og ha firehjulstrekk og automat. Alt dette mener jeg selv jeg fant i 3 serie GT og det mener jeg fortsatt etter å ha kjørt denne i noe over en måned. 

 

Jeg er ikke spesielt engstelig for annenhåndsverdi og trur ikke det blir problematisk å kvitte meg med den om la oss si 3-4 år. 

Når man kjøper BMW er man sikret en bil som kjører bra og jeg tror nok at både bensin og diesel utgavene gir mange gode/morsomme opplevelser bak rattet:)

 

IMG_5760.JPG

IMG_5759.JPG

IMG_5762.JPG

Endret av Vhguru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ahj skrev:

Bilen programmeres til å bruke mer drivstof blant annet for å økte kraften. Når man da kjører med full pedal så bruker den mer. Men ved crusing så vil man nok oppleve lavere forbruk, ved at man da har mere kraft med mindre pedal. En venn av meg har en 318d som er tunet. Før tuning klarte han ikke å få forbruket på sommertid under 0.5 ved motorvei kjøring, nå etter går det under 0.5. :) 

Hvor kommer mer kraft fra uten å brenne mer fuel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...