Gå til innhold

scoot´s E36 M3 3.2 - jeg er en svak mann


scoot
 Share

Anbefalte innlegg

2 hours ago, ZhilleN said:

Send meg gjerne PM hvis denne skal selges med tiden :) 

 

2 hours ago, ZhilleN said:

Fy søren denne er så fin! :) Gjør alt riktig med denne! 

Hyggelig å høre, takk! :-) Skal ha det i bakhodet hvis det blir aktuelt i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da tok jeg meg frihet til å skru på M3 felgene, og det ble riktig så bra. Tok den på en luftetur nå som veiene var tørre.

20200328_161128.thumb.jpg.9efb31693da4e1712f81ee4a405e31aa.jpg20200328_161140.thumb.jpg.b859be31a79f9d78cd6dd3bb75f175b4.jpg

Noen som la merke til at panseret stod på gløtt? Underveis på lufteturen begynte den å jukse/spytte, og innen jeg var tilbake kjørte jeg på 5 sylindre. 😅 Sukk, noe skal det alltid være. Litt dypdykk i hukommelsen senere så kom jeg jo på at jeg har byttet XX antall coiler/plugger på BMW fra 90 tallet så jeg begynte å feilsøke litt. Og det stemte jo det, en coil som tulla. I stedet for å kjøpe 1stk ny så gjorde jeg en liten investering på 6stk nye coiler og plugger. ( Blir jo ikke så mye ferie i år, ref Covid19 - greit å ha noe å bruke de feriepenga på. )

20200328_161155.thumb.jpg.6c14ecdedf6621b7309eb714512f2417.jpg

Så nå står den slik, håper jeg får alt før påske så jeg kan ta en service i påsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, BjornarHS said:

Ble kjempebra med felgene på. Innertier det der :)

Takker, ble meget fornøyd. :)

Og innertier fra Felgteknikk AS som også rettet litt ubalanse i M3 felgene. Først etter en kjøretur med disse felgene merket jeg at BBS felgene ikke er 100% rette. Bilen er perfekt å kjøre nå, ligger fantastisk på veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja litt flaks skal man jo ha. Bestilte jo som sagt nye coiler og plugger, men underveis så stoppa pakka opp og kom seg aldri ut av Frankrike. For å gjøre en lang historie kort så krevde DPD at jeg skulle sende bilde av pass/ID pga tollvesenet i Frankrike. Bla bla bla jeg sender ikke fra meg slikt per epost, så enden på visa ble at pakka blir returnert og jeg får tilbake penga. Litt kjipt egentlig, men med tanke på dollarkursen og sånn så var det helt greit og. Alikevel måtte keg jo i hu og hast få tak i deler før påske ( dette var på fredag ). Så før jeg gikk til det dyre steget med 6stk nye original coiler bestemte jeg meg for å feilsøke litt ekstra. En halvtime med flytting av coiler og plugger så ser det jaggu ut som det er en plugg som er død, for feilen ( altså død sylinder ) følger pluggen. Supert, masse penger spart. I tillegg hadde GS salg på plugger.

 

20200407_190331.thumb.jpg.890a69e08f955afc953c80d67ee9c000.jpg

Litt rart, men føles ekstra digg å montere ting som kommer i BMW innpakning. Selv om det er en vanlig NGK inni. Engine flushen er kjøpt, men er usikker på om jeg skal bruke den. Innspill?

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har benyttet biltema sin renseolje på min forrige m57, og den ble helt svart etter de foreskrevne 10 minutter i motor.

Merket dog ingenting på motor, så jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Otis said:

Jeg har benyttet biltema sin renseolje på min forrige m57, og den ble helt svart etter de foreskrevne 10 minutter i motor.

Merket dog ingenting på motor, så jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Nei ikke jeg heller, har jo prøvd forskjellige typer rensemidler før. Men har aldri merket nevneverdig forskjell, hverken positivt eller negativt. 

Skal ikke lyve, tidligere har det ikke spilt så stor rolle - føler litt mere på det når det kommer til denne motoren. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort unna årets service her om dagen, og bilen maler som en katt igjen med nye plugger. 

20200408_132244.thumb.jpg.ff26a3d2cf75f8b33db5ffd31b4989ca.jpg

Alt ligger klart på bordet, oljefilter, ny bunnplugg og nytt vanosfilter. 

20200408_132240.thumb.jpg.2bc48d8ac1b1b5cc71ddcd1e0eb61d32.jpg

Bil på bukken etter å ha gått på tomgang med engine flush.

20200408_134644.thumb.jpg.ef0d57a513cf8aa14d30d7c7b1db4e80.jpg

Litt ny olje og vipps bilen er klar for årets sesong. Kan ikke si jeg merket noe negativt med en engine flush, skal ikke si jeg merket så mye i det hele tatt. Men bilen går meget fint nå med ny olje og plugger. Neste nå er EU-kontroll, men bilen har ikke gått mange mil siden sist EU så er ikke veldig bekymra.

Fått brukt bilen litt nå i finværet, bare kos og velstand. Man blir virkelig avhengig av lyden i disse maskinene, herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Det gjør seg med en service som oftest og godt du fikk den iorden igjen denne flotte bilen.😀

Må jo være perfekt med vår og M bil som venter på deg på utsiden 😀

Klager absolutt ikke på det nei 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • scoot changed the title to scoot´s E36 M3 3.2 - jeg er en svak mann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...