Hpi Skrevet Juli 27, 2017 Skrevet Juli 27, 2017 Hei, Har kjøpt meg en F01 med 8HP70 girkasse og ATC 35L fordelingskasse. Bilen er kjørt 76000km. Har bestilt Flush av girkasse og oljeskift på fordelingskasse. Tenkte jeg skulle følge serviceintervallene hos Bavaria med denne bilen så det jeg lurer på er, de holder fremdeles på med denne lifttidsolja eller har det omsider blitt en del av serviceprogrammet? Bare så jeg ikke ender opp med 2 oljeskift på girkassen.
lagunilla Skrevet Juli 27, 2017 Skrevet Juli 27, 2017 BMW sier livstid, men ZF som er produsenten sier hver 100 000 km. Fremdeles det samme, ikke en del av service.
Hpi Skrevet Juli 27, 2017 Forfatter Skrevet Juli 27, 2017 (endret) Takk for svar, da går turen til Automatgearservice for service på girkasse og fordelingskasse, For øvrig helt utrolig at Bmw holder på denne praksisen fremdeles. Jeg har en kamerat med en 2010 Volvo XC60 med 90.000km på telleren og der flusha de nettopp automatkassen på merkeverksted. Volvo hadde vel også "lifetime" tidligere tror jeg. Endret Juli 27, 2017 av Hpi
Slavearbeider'n Skrevet Juli 27, 2017 Skrevet Juli 27, 2017 2 timer siden, Hpi skrev: Takk for svar, da går turen til Automatgearservice for service på girkasse og fordelingskasse, For øvrig helt utrolig at Bmw holder på denne praksisen fremdeles. Jeg har en kamerat med en 2010 Volvo XC60 med 90.000km på telleren og der flusha de nettopp automatkassen på merkeverksted. Volvo hadde vel også "lifetime" tidligere tror jeg. Kaller det "lifetime", holder jo helt til kassa ryker. Eivind320x reagerte på dette 1
Hpi Skrevet Juli 27, 2017 Forfatter Skrevet Juli 27, 2017 Ja kassene holder jo uansett i garantitiden og vel så det så på en måte er det jo forståelig at Bmw gir blaffen i hva som skjer om 10 år for eier nummer 5 av bilen. hsd reagerte på dette 1
Hpi Skrevet August 11, 2017 Forfatter Skrevet August 11, 2017 (endret) Til info så var jeg en tur hos Automatgearservice i Bergen idag og flusha girkasse og bytta filter. Bytta også olje på fordelingskasse. Olja var mørk sa de men ikke på overtid og ikke rester av clutch lameller. Det var akkurat passe tidspunkt De anbefaler 60000-80000km. Bilen er kjørt 77000km og er 4.5 år gammel Dette er 8hp70 som bl.a sitter i F10/F11 Endret August 11, 2017 av Hpi
flobben Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 Jeg skal bytte på min x5 på neste service, den har gått 70.000km nå. Tenker det er greit å gjøre. at volvo gjør det som en del av servicen er jeg ikke sikker på, kan ikke se at det er blitt gjort på vår 2015 modell i alle fall.
Hpi Skrevet August 11, 2017 Forfatter Skrevet August 11, 2017 (endret) Ja det er nok helt riktig tidspunkt å gjøre det. Hos meg var det egentlig meningen å bytte 6 liter olje og filter på girkasse men det endte opp med 15 liter olje og full flushing istedenfor. Tror ikke jeg venter lenger enn 60.000km neste gang. Disse ZF kassene var veldig gode kasser med lite feil sa de hos Automatgearservice. Når det gjelder Volvo så gjaldt dette Laasted&Co som er Volvo forhandler her i Haugesund. Det var muligens ikke en del av programmet der heller men de hadde kontakta kameraten min og anbefalt han å spyle gjennom girkassen når han hadde den inne til service så det kommer vel i kategorien frivillig men anbefalt. Endret August 11, 2017 av Hpi
Walkabout Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 2 timer siden, Hpi skrev: Til info så var jeg en tur hos Automatgearservice i Bergen idag og flusha girkasse og bytta filter. Bytta også olje på fordelingskasse. Olja var mørk sa de men ikke på overtid og ikke rester av clutch lameller. Det var akkurat passe tidspunkt De anbefaler 60000-80000km. Bilen er kjørt 77000km og er 4.5 år gammel Dette er 8hp70 som bl.a sitter i F10/F11 Bavaria mente jeg "kunne begynne å tenke på det" etter 150 000 kilometer. Kanskje på tide å ta min snart også Kan jeg spørre hvor mye du betalte for det? Har ikke hørt om oljebytte på fordelingskassa tidligere - hva er egentlig det?
Kristian 325 Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 Volvo har det som endel av sitt service program nå ja, å flushe automatgirkasse og opdatere software'n til kassen. De har jo hatt endel trøbbel med sine automatgirkasser før pga at oljen i kassene ble utslitt og dro med seg små spon/korn fra lamellene inn i ventiler i kassen.Dette førte til havari.. Derfor har de endret service programet,slik at det er fast flushing hver 60 000km.Nå har de mye mindre trøbbel med automatgirkassene sine:) Jeg har Volvo som bruksbil og store deler av familien min på østlandet har Volvo,så det blir mye Volvo prat ofte. Hpi reagerte på dette 1
Hpi Skrevet August 11, 2017 Forfatter Skrevet August 11, 2017 18 minutter siden, Walkabout skrev: Bavaria mente jeg "kunne begynne å tenke på det" etter 150 000 kilometer. Kanskje på tide å ta min snart også Kan jeg spørre hvor mye du betalte for det? Har ikke hørt om oljebytte på fordelingskassa tidligere - hva er egentlig det? Fordelingskasse har du hvis du har Xdrive. Den fordeler krefter mellom for og bakaksel. Når det gjelder girkasse kosta det 6750,- for vanlig service som inbefatter 6 liter ZF lifeguard 8 olje og ny bunnpanne/filter. Ved flushing går det 15 liter Liter ZF Lifeguard 8 olje olje og bunnpanne/filter. Det kosta ca 9000,- Walkabout reagerte på dette 1
Hpi Skrevet August 11, 2017 Forfatter Skrevet August 11, 2017 Du som bor i Stavanger har jo Transtec på Bryne som er kjente for å være dyktige med automat. Lurer på om de ligger på det industrifeltet ved traktorpulling banen, Håland? Jeg bor i Haugesund og har brukt Automatgearservice i Bergen med godt resultat tidligere så derfor drar jeg dit. Jeg får uansett ei ferje, Bjørnefjorden eller Boknafjorden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå