Gå til innhold

Min BMW X1 E84.


M-jakob
 Share

Anbefalte innlegg

3 hours ago, M-jakob said:

Ja syntes bilen var veldig riktig og passet meg fint🤩 Så den bilen med en sekser hadde vært perfekt men det er jo også en dyrere bil med den motoren. Men følger med på finn å ser hva som dukker opp.

 

Og er vel mer opptatt av motor enn alt utstyret. Selv om det hadde vært fint med begge deler

Er selvsagt mange momenter som spiller inn i et bilkjøp, og av og til er det bl.a. veldig kjekt med innbytte og 5-års reklamasjonsrett. Men sånn rent sett opp mot hverandre så vil jeg si at prisantydningen på 20000kr i disfavør 530d’en er nullet ut med de 55000km mer 520xd’en har på telleren og vel så det. De holder seg forbausende høyt i pris disse 520xd’ene, og denne lå egentlig vel høyt mtp km-standen. Mulig utstyrsnivået kan forsvare noe av det - veldig fin inni, ca identisk som min inni :D .
Dersom du finner en 530d i området ditt hadde jeg dratt å prøvd, for å se om den gir deg noe ekstra. Gjør den ikke det er jo saken grei 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, papertiger skrev:

Er selvsagt mange momenter som spiller inn i et bilkjøp, og av og til er det bl.a. veldig kjekt med innbytte og 5-års reklamasjonsrett. Men sånn rent sett opp mot hverandre så vil jeg si at prisantydningen på 20000kr i disfavør 530d’en er nullet ut med de 55000km mer 520xd’en har på telleren og vel så det. De holder seg forbausende høyt i pris disse 520xd’ene, og denne lå egentlig vel høyt mtp km-standen. Mulig utstyrsnivået kan forsvare noe av det - veldig fin inni, ca identisk som min inni :D .
Dersom du finner en 530d i området ditt hadde jeg dratt å prøvd, for å se om den gir deg noe ekstra. Gjør den ikke det er jo saken grei 🙃

Ja er vel grunnen til at de kunne gi en høy innbytte pris på X1’n tenker jeg. For så den lå høyt i pris i forhold til andre.

 

Så kanskje jeg må avgårde å se på en  530 også for å få det avgjort. 

 

 

 

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=314539873

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skadet frontfanger. 
 

Ja sånt kan skje med en datter som akkurat har fått lappen å skulle ut på sin første tur.🙈🙈. Skjønner godt at det koster 300 kr ekstra pr mnd med fører under 23 år.

Så for meg at her blir det lakkering.

 

Men skal ihvertfall prøve å gjøre noe med det for å se om det går an å få bort. Vært innat en vegg med hvitmaling for å si det sånn.

 

Begynte med forsiktig vask med diverse såper. Men satt ganske bra.

Så flyttet bilen inn i garasjen og begynte å claye over. Har hatt veldig god effekt tidligere hvis det har vært malingsflekker i lakk. IMG_5841.thumb.jpeg.4cedaefab616f6261f143d7e72c7d1df.jpegIMG_5843.thumb.jpeg.eda8839abd68555364f15aec7dec20f4.jpegIMG_5842.thumb.jpeg.155fdeca7d9c5d9eb932115284b48ec3.jpegIMG_5844.thumb.jpeg.4cc068834898982ce630e9e309267f19.jpeg
 

Så sakte men sikkert så gikk malingen vekk. Veldig lettet over det. 
 

men lakken var litt sliten der og litt riper på hjørnet. 
 

Heligvis hadde jeg handlet inn ny bakeplate til Rupes maskinen og nye puter. Så da var det bare å sette i gang.😎😎IMG_5748.thumb.jpeg.b57587485f5852c195e3c0b7c393ca8e.jpegIMG_5849.thumb.jpeg.2e65137cbd38fc852c678918727b3433.jpegIMG_5845.thumb.jpeg.c877290b181dcb72e47f1c73c613857e.jpegIMG_5847.thumb.jpeg.86a84e64f650b5c5574929f22dfcd842.jpeg

Tre steg og vox på topp der så er alt av riper borte å kan ikke se antydning til at det har vært noen skade der. Slapp billig unna der. Så da tok jeg å polerte resten av bilen også med vox til slutt.

Håper datteren min ikke kommer borti noe mer nå. Men tenker også at hun får kjøpe sin egen bil straks🤣🤣IMG_5855.thumb.jpeg.1ad014fefb876acc3d400f8a9a932065.jpegIMG_5854.thumb.jpeg.7d46d9307ee17be0551e680f0890f682.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Ting skjer med bilene våres og spesielt med disse unge som må prøve og feile litt 😊.

Men dette løste du veldig bra og det ser jo meget pent ut .

Moro når ting løser seg greit .

Ja må jo ha litt flaks noen ganger også. Hehe. Så for meg at nå ble det lakkering av fanger. Men var bare litt manuelt arbeid som skulle til.  Og fikk gjort klar bil til vinter med ny vox og vinterhjul på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, M-jakob skrev:

Ja må jo ha litt flaks noen ganger også. Hehe. Så for meg at nå ble det lakkering av fanger. Men var bare litt manuelt arbeid som skulle til.  Og fikk gjort klar bil til vinter med ny vox og vinterhjul på.

Ja vintervoks og vinterdekk er ting som man bør prioritere på bilene nå fremover .😊

Tar seg fint ut på bildene dine .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84.
  • 2 months later...

Endelig litt mildere vær her etter en hard kulde periode. Har blitt lite vask av bil da, men nå var det muligheter. 
 

tok å vasket med høytrykk på bensinstasjon og en tørk hjemme.IMG_6525.thumb.jpeg.5a78427b27a944809477ef01704f1bdf.jpegIMG_6524.thumb.jpeg.f803972e3b238908a81c58c5abf55bec.jpegIMG_6522.thumb.jpeg.3c628865811e0c9c55768ebac5056f92.jpeg

Og til slutt ble det dekkfornyer og en runde med ruterens. Veldig godt å få gjort. 
 

Men en ting jeg skal ha neste gang vinterdekk byttes ut er piggdekk. Her jeg bor er det veldig mye is underlag og har tenkt på det flere ganger. 
 

Ellers så går bilen fint. Må skifte bremseklosser snart ifølge iDrive så det blir vel neste å gjøre.

 

Mekonomen hadde også opphørssalg så da fikk jeg fylt opp med diverse produkter fra Autoglym IMG_6526.thumb.jpeg.883ff1b7b8f1a76ea13302f83cb014cd.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Klar for vår og sommer snart. Så da har jeg kjøpt et sett men style 225 til X1’n. 
 

Fant disse på Finn og var ikke langt å kjøre så da ble det kjøp. 
 

Var desverre en del lakkskader der front felger har blitt lakkert uten at det har blitt bra. 
 

Så felger må lakkeres.

IMG_6628.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84. Kjøpt Style 225

Det kommer til å bli kjempepent og gratulerer 😊

Så forøvrig du hadde vært og handlet på Mekonomen tidligere her ,der fikk man virkelig gjort gode kjøp .

Nå på slutten ga de bort varene omtrent ,hvertfall her nede.

Blir spennende å se felg på bil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fine felger og dekk! Så også disse på Finn og tenkte på de til F36’en som må ha nye dekk, X1 spec på dekk er samme som på F30-F36, og X1 spec på felgene sitter perfekt på F30-36, er ca samme innpress som på F34 hjul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

Det kommer til å bli kjempepent og gratulerer 😊

Så forøvrig du hadde vært og handlet på Mekonomen tidligere her ,der fikk man virkelig gjort gode kjøp .

Nå på slutten ga de bort varene omtrent ,hvertfall her nede.

Blir spennende å se felg på bil .

Takk for det. Syntes disse hjula passer bra på X1 og diverse andre. Har sett på andre hjul også men å ha noen orginale hjul er ekstra moro.

 

Ja mekonomen har solgt ut nesten alt her nå men fikk gjort mange gode kjøp. Greit når en skal polere og ordne litt for venner fremover også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med fine felger og dekk! Så også disse på Finn og tenkte på de til F36’en som må ha nye dekk, X1 spec på dekk er samme som på F30-F36, og X1 spec på felgene sitter perfekt på F30-36, er ca samme innpress som på F34 hjul. 

Ja tror nok disse sitter som et skudd. Har tenkt mye på X drive og forskjellig dimensjon foran og bak men han lokale på dekk butikken mente det skulle gå bra. 

Lurer på hvordan det blir når jeg får de på bilen. Har sett andre med disse hjula å det syntes jeg ser bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tatt av dekk fra felg. Men på felgene var det ikke dekktrykksmåler. Er det noen som vet hvordan det er å kjøre uten det? Blir det feilmelding hver gang en skal ut å kjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84. Kjøpt Style 225 Kjøre uten TPMS?

Du får opp gul lampe på dekktrykk ja, har det på vår f31 uten dekktrykksmåler vertfall.

Så lenge lampen ikke irriterer deg er det tut å kjør. Eneste er at det er vel 2-er feil på bil som er utstyrt med det orginalt (?) på EU kontroll når den tid kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BMWE39turbo skrev:

Du får opp gul lampe på dekktrykk ja, har det på vår f31 uten dekktrykksmåler vertfall.

Så lenge lampen ikke irriterer deg er det tut å kjør. Eneste er at det er vel 2-er feil på bil som er utstyrt med det orginalt (?) på EU kontroll når den tid kommer. 

Ja stemmer. Bilen kom originalt med det. Så da er nok det en 2 er feil ja. Jeg får se litt etter noen sensorer. Var ganske dyre hos Bilia så får sjekke litt hva som er å få til X1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • M-jakob changed the title to Min BMW X1 E84.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...