Gå til innhold

Min 2014 Alpina D3 Touring Allrad


AJ82
 Share

Anbefalte innlegg

Støtter Saltkjelen med lykter. Heldigitalt instrumentpanel hadde nok også blitt midt i blinken interiørmessig. Selv er jeg fan av sorte N-merker på skiltene, men det vet jeg det er veldig delte oppfatninger om ;) 

PS. Jeg kjøpte også felger med maskinert front som vinterfelger. Gikk én sesong, så var de fulle av irr og måtte lakkeres...

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig F31! Denne likte jeg kjempegodt. Synes ikke du trenger å gjøre noenting med den, i alle fall utseendemessig utvendig. Perfekt allerede. 

Men om midlene er ubegrenset så er jo lykter allerede nevnt. Personlig liker jeg best baklyktene før LCI, men LCI hovedlyktene gjør det hele enda litt mer hissig.

Innvendig så kan jeg foreslå LCI rammen rundt klima som er sort høyglans og har amber bakrunnsbelysning. Koster ikke mange hundrelappene og gir et veldig bra løft. Enkel operasjon er det også.

M-Sport- eller M3-ratt ser milevis penere ut enn det litt klumpete originalrattet.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

Nydelig F31! Denne likte jeg kjempegodt. Synes ikke du trenger å gjøre noenting med den, i alle fall utseendemessig utvendig. Perfekt allerede. 

Men om midlene er ubegrenset så er jo lykter allerede nevnt. Personlig liker jeg best baklyktene før LCI, men LCI hovedlyktene gjør det hele enda litt mer hissig.

Innvendig så kan jeg foreslå LCI rammen rundt klima som er sort høyglans og har amber bakrunnsbelysning. Koster ikke mange hundrelappene og gir et veldig bra løft. Enkel operasjon er det også.

M-Sport- eller M3-ratt ser milevis penere ut enn det litt klumpete originalrattet.  

 

Dette panelet du mener? Har sort pianolakk på de andre, så det vil sikkert pynte opp. Ikke dumt tips :)

Ser mange nevner lykter her. Skal se litt på det, men blir vel fort endel kroner for nye hovedlykter, selv om det sikkert hadde gjort seg. Tror kanskje jeg synes pre LCI baklyktene er finere. 

Enig ang ratt, men tror ikke jeg vil bytte ut det originale "alpina" rattet. Disse kom dessverre bare med denne versjonen. 

Er det noen "faste" butikker i både inn- og utland som folk bruker til å handle deler?

Må ellers takke for mange positive tilbakemeldinger. Veldig gøy :)

P90180612_highRes.jpg

Capture.PNG

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Walkabout skrev:

Støtter Saltkjelen med lykter. Heldigitalt instrumentpanel hadde nok også blitt midt i blinken interiørmessig. Selv er jeg fan av sorte N-merker på skiltene, men det vet jeg det er veldig delte oppfatninger om ;) 

PS. Jeg kjøpte også felger med maskinert front som vinterfelger. Gikk én sesong, så var de fulle av irr og måtte lakkeres...

Sorte merker burde jeg kanskje vurderer ja :) Heldigitalt hadde vært tøft. Vet ikke om Alpina har et eget utseende på disse. Regner med at nye versjoner er/kan leveres med dette. Er vel uansett snakk om programvare. 

Litt spent på det med felger. Hadde et sett med Rotiform som holdt seg ganske bra gjennom to vintre, men på sikt så blir de nok lakkert. Fikk uansett en god pris, så verdt å prøve ut.

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Det er det panelet ja. 

Her har du en DIY på den: http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1165755

Jeg handler vel konsekvent hos Koed  og Ebay. Noen ganger GS Bildeler.

Er det noe mer med rattet enn Alpinalogoen? Sømmer i kontrastfarge eller noe slikt?

 

Takk. Det skal jeg sjekke ut. Har lyspakke også så da virker det med lys rundt ser jeg:)

Ang ratt så er det logo, sømmer og annet skinn.

A.J.

Endret av AJ82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, fupsaker skrev:

Du har fått meg til å begynne å se etter en Alpina selv, men det burde jeg gjort før jeg kjøpte min 330i... :P 

Jeg mener å huske at du ble tipset om Alpina før du kjøpte din 330i... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...