Gå til innhold

BMW F20 125i | Sleeper


håk
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Folkens,

Gikk nylig til innkjøp av en ny(brukt) BMW eid av en voksen herremann. Min forrige bimmer var en blå 1999 E39 523i i 2011. Skal prøve å legge ut litt bilder av mine tidligere biler her også.

Tenkte å lage en tråd her for å få tips/input fra andre, samt kanskje bidra med noe selv for folk som vurderer F20. Mitt førstevalg var igrunn langt fra denne typen bil, jeg er/var mer glad i Sedan versjoner, altså 3-serie eller A4, men med en dame som synes alle sedaner ser ut som gubbebiler og med hyggelige priser på motoriserte hatchbacks endte jeg opp med denne! Og er hittil meget fornøyd...

Over til saken;

Overtok en 2015 pre-LCI 125i med 17,500km på telleren. Med 218hk og 1375kg bør dette gå OK, selv originalt, og det gjør det..!

  • Klin Original sport-line, ikke M (altså ikke M understell/hjul/skjermer). Dette ser kanskje veldig "kjipt" ut for mange, og nettopp dette satt meg på sleeper ideen. 
  • Sorte skinn sportseter med el. + memory, ZF 8s sportsautomat, DAB, Blutooth, Cruise etc.
  • Bortfall av modellbetegnelse, sølvgrå med to original krom-endestusser, tåkelys og ingen takluke.
  • 2 sett originale BMW 17" felger

Som sleeper er det ikke mye som skal gjøres på denne bilen, men et par ting over vinteren blir det, før den skal benyttes til sommerens Euro-roadtrip på ca 4,000km.

  1. H&R 35mm senkefjærer (2,500,-)
  2. Sort grill og muligens sorte speilkapper (2,000,-)
  3. Nye 18" sommerfelger
  4. ESS/TS-Racing Steg 2 chip (8,000,-)

 

Bimmer 125i.jpg

Bimmer interiør.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. H&R fjærer. de selger 35mm og 45mm på KOED/GS, men tenker at kanskje 35mm blir i meste laget også? Noen som har bilder av dette med 35mm? På nettet fra UK ser jeg mye 20mm etc.

Ellers, er det noen som vet om et bra og rimelig sted på østlandet (Oslo/Drammen) som kan bytte fjærene for meg? Må vel ta firehjulskontroll også for å få inn dette i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde H&R på 1serie selv, dette var på en bil med m-sport understell. 

https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/2056500 

 

IMG_20170924_072914.jpg

Ja, og grattis med artig bil! Solgte nettopp denne, etter så vidt i overkant av 80 000 kjørte kilometer på tre år (inkludert to roadtrip-er Norge-Italia) Suverene biler å kjøre. 

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Stilig bil :) Hvor mye effekt får du med chip?

Jo takk, ser ekstremt "vanlig" ut nå, men skal sette litt preg på den..!

Vel, ESS påstår 300+ med steg 2 og større intercooler! Sikkert 270+ på hjula da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Endelig en F20 med rett motor, er så mange triste dieselmotoriserte 1ére der ute.

Likte denne, ikke altfor ulik 130i jeg prøvde for lenge siden, men inntrykket sitter i ennå, dette er en morsom sak!

Planen er å komme seg opp mot 135i effekt, så skal nok gå bedre enn det meste på norske veier.

Hadde det vært gøy med 114i eller 116i modellbetegnelse, eller er det bare teit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, håk skrev:

Planen er å komme seg opp mot 135i effekt, så skal nok gå bedre enn det meste på norske veier.

Hadde det vært gøy med 114i eller 116i modellbetegnelse, eller er det bare teit?

Med stage2 kommer du kanskje oppi org 135 i effekt, men "skal gå bedre enn det meste på norske veier" blir vel litt hardt å ta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg veldig bra ut, kan bli en kjekk tur! Jeg hadde nok lagt inn en runde i Toscana etter en ekstremt kjekk opplevelse i de områdene og på de veiene tidligere i høst. I tillegg hadde jeg nok tatt turen innom Haag og Scheveningen i Nederland framfor Amsterdam, liker godt atmosfæren på disse stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, bmwgreg90 skrev:

Med stage2 kommer du kanskje oppi org 135 i effekt, men "skal gå bedre enn det meste på norske veier" blir vel litt hardt å ta i.

Mener du at 50% av bilene på norske veier greier 0-100 på ~6sek og passerer 250km/t i maksfart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...