Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Bjerknez skrev:

Jeg har sett noen tester rundt om på Youtube og det virker som om RainX er den som leverer best resultat?

Har ikke prøvd Rain x på mange år. Da var det ikke spesielt imponerende iallfall. Men de har sikkert gjort endringer siden det. Har brukt Aquapel de siste årene, men det var vanskelig å få tak i nå i høst. Så prøver noe nytt for meg nå. 

Skrevet
16 minutter siden, Bjerknez skrev:

Finnes ikke misunnelig i det hele tatt for tenk... 

Det er bare å glede seg!

Skrevet
On 11/30/2024 at 11:25 AM, Bjerknez said:

Jeg har sett noen tester rundt om på Youtube og det virker som om RainX er den som leverer best resultat?

Tja, prøvde for 10 år siden, bodde på Vestlandet så det passet fint. Først var det kjekt, men i det den hydrofobe effekten avtar litt (etter noen uker) så blir det masse veldig finfordelte droplets på ruta. Så du sitter egentlig med en form for konstant dugg som ikke vil tørke vekk. Mulige andre produkter et bedre eller at jeg ikke vasket godt nok, men for meg så ble det ikke noe mer RainX eller noe annet på ruta etter det.

Skrevet
2 timer siden, E.C. skrev:

Tja, prøvde for 10 år siden, bodde på Vestlandet så det passet fint. Først var det kjekt, men i det den hydrofobe effekten avtar litt (etter noen uker) så blir det masse veldig finfordelte droplets på ruta. Så du sitter egentlig med en form for konstant dugg som ikke vil tørke vekk. Mulige andre produkter et bedre eller at jeg ikke vasket godt nok, men for meg så ble det ikke noe mer RainX eller noe annet på ruta etter det.

Enda lenger siden jeg prøvde. Men samme opplevelse. Men når vi fikk i3, så har den en stor frontrute og viskerne har litt problemer med å få med alt grums i motorvei fart under saltsesongen. Så da dukket lysten til å prøve opp igjen. Veldig fornøyd med Aquapel. Vannet flyr av og varer ett år. Ikke noe slør etter viskerne. Så langt fungere Glaco enda bedre. Voldsom prelling og ikke noe slør. Får vi se hvor lenge den varer. 

Viktig å polere og rense ruta skikkelig først uansett da tenker jeg. 

Skrevet
19 timer siden, E.C. skrev:

Prøvd og bruk clay på ruta?

Skrevet

Nei, ikke den gangen. Det var bare en vanlig vask etterfulgt av en ekstra runde på ruta med glassrens. Som (om jeg husker riktig) skulle være nok iht. bruksanvisninga for påføring.

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er det jaggu 3 år siden i4'n ble hentet ut. Vært litt småplukk i høst med ledningsbrudd på høydesensor bak og nye styrestag. Ellers har det ikke vært noen ting. Ikke skiftet viskere en gang. Bilder fra i går, da det er skikkelig grisevær i dag. 

20241214_131902.thumb.jpg.86b539c9223216eee89e6f14111dfa8b.jpg

20241214_131332.thumb.jpg.defacd3ac023871d84778d1b393ac975.jpg

20241214_131321.thumb.jpg.57e7035f700a3d88f7685dff1977c508.jpg

20241214_130528.thumb.jpg.3b6a9a60fe75074f95ae851da6327e16.jpg

Forbruk har gått litt opp siden 20" ble montert. 

Har ikke hatt en bil så lenge siden jeg hadde min første E39. Den hadde jeg 3,5 år. 

Min_BMW_side_2.thumb.JPG.4de8b2bd161ba3cc9f8f26fcff80d74f.JPG

Skrevet
14 minutter siden, sveigis skrev:

Da er det et tegn på at du er fornøyd 😊

Sitter igjen med det inntrykket at de fleste er fornøyd med I4 bilene .

Ikke minst de er råpene og se på og så skjønner deg .

Ja jeg klarer ikke å finne på noe jeg har mer lyst på 😅

11 minutter siden, Snagg30 skrev:

54.000km nesten på 3 år vitner jo om man er fornøyd med en bil :D Flott bil i stadig nydelig farge, ikke mange ganger jeg har spottet en i4 i slik farge. 

Ja, det funker veldig bra til min bruk 🙂 Sjelden farge som jeg har blitt veldig glad i. Ser ut som facelift fargen fire red blir mer populær.

Skrevet
3 timer siden, mslello skrev:

Da er det jaggu 3 år siden i4'n ble hentet ut. Vært litt småplukk i høst med ledningsbrudd på høydesensor bak og nye styrestag. Ellers har det ikke vært noen ting. Ikke skiftet viskere en gang. Bilder fra i går, da det er skikkelig grisevær i dag. 

20241214_131902.thumb.jpg.86b539c9223216eee89e6f14111dfa8b.jpg

20241214_131332.thumb.jpg.defacd3ac023871d84778d1b393ac975.jpg

20241214_131321.thumb.jpg.57e7035f700a3d88f7685dff1977c508.jpg

20241214_130528.thumb.jpg.3b6a9a60fe75074f95ae851da6327e16.jpg

Forbruk har gått litt opp siden 20" ble montert. 

Har ikke hatt en bil så lenge siden jeg hadde min første E39. Den hadde jeg 3,5 år. 

Flott bil :) 

Er det 18 tommere du har på bildene over? 

Har selv valgt 18 tommere som vinterhjul. Mest for å ha litt beskyttelse fra høye fortauskanter og ikke minst grunnet forbruk vinterstid. Å selvsagt sparte jeg en slant også. 

På ginteren er det mørkt nesten døgnet rundt uansett så det er få som ser felgene så jeg gikk for 18". 

Derimot blir det 20" 862i felger. :)

Skrevet
2 minutter siden, Bjerknez skrev:

Flott bil :) 

Er det 18 tommere du har på bildene over? 

Har selv valgt 18 tommere som vinterhjul. Mest for å ha litt beskyttelse fra høye fortauskanter og ikke minst grunnet forbruk vinterstid. Å selvsagt sparte jeg en slant også. 

På ginteren er det mørkt nesten døgnet rundt uansett så det er få som ser felgene så jeg gikk for 18". 

Derimot blir det 20" 862i felger. :)

Takk 🙂

Det er 18" ja. Ser helt greit ut, mørkt hele tiden som du sier. 

Fordelen er at man har samme forbruk sommer og vinter. Men det var også eneste tilgjengelig vinterhjul med nordisk gummi når jeg fikk bilen. 

Skrevet
12 minutter siden, mslello skrev:

Takk 🙂

Det er 18" ja. Ser helt greit ut, mørkt hele tiden som du sier. 

Fordelen er at man har samme forbruk sommer og vinter. Men det var også eneste tilgjengelig vinterhjul med nordisk gummi når jeg fikk bilen. 

Samme forbruk på vinter som sommer altså? Da ble jeg plutselig enda mer fornøyd med at jeg valgte 18" som vinterhul, hehe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...