Thundercoil Skrevet Januar 6, 2018 Share Skrevet Januar 6, 2018 (endret) Som noen sikkert har fått med seg, skal jeg selge M5en til våren/tidlig sommer og om en ukes tid sender jeg felgene til Østfold Felgteknikk. De skal ikke rettes eller dreies, heldigvis. Kun slipe ned smått med kantkjøringer og korrosjon, så lakk og evt. polering. Hva tenker folk, om man skal ta utgangspunkt i at det skal være stilfullt og heller holde på/øke verdien på bilen og ikke motsatt? 1: Lakkere hele felgen(e) i farge mest mulig likt originalen 2: Lakkere senter i lik farge som originalt, men med polert/blank kant. 3: En annen farge. Forslag evt? Endret Januar 6, 2018 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 6, 2018 Share Skrevet Januar 6, 2018 Med tanke på salg så tror jeg egentlig at original eller original med polert kant er det beste valget. Begynner du med andre farger så er det fort LITT vanskeligere å få solgt gjerne fordi fargen ikke passer sammen med fargen på bilen til den som er ute etter sånne. Men skal sies at de ser bra ut i bronze, nogaro silver med polert kant og hvit med polert kant. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2018 (endret) Enig der. Jeg tenkte ikke på sånn vilt fargebytte til f.eks. lilla, egentlig. Mer sånn prikken over i'en. En nyanse eller to lysere/mørkere, mer/mindre metallic eller kanskje noe nærmere gun metal. Men er åpen for forslag, som sagt. Original: Original, polert kant: Nogaro: Nogaro, polert kant: Bronse: Bronse kunne jeg prøvd selv, en gang, men tror kanskje det blir litt for dristig for salg. Helfarget nogaro minner litt om Style 65/M5 sin akryl-shadowchrome. Tror det kunne blitt pent mot min blåfarge. Spørs om enkelte synes det blir for mørkt. Helpolerte: Endret Januar 7, 2018 av Thundercoil Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 6, 2018 Share Skrevet Januar 6, 2018 Bronse ser ikke så gale ut Passer bra på svart bil. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 7, 2018 Share Skrevet Januar 7, 2018 Jeg hadde kjørt cirka originalt senter også polerte kanter. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 7, 2018 Share Skrevet Januar 7, 2018 helpolerte! Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 7, 2018 Share Skrevet Januar 7, 2018 Enig med gabz 👍 Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 7, 2018 Share Skrevet Januar 7, 2018 Original eller Ferric Grey. Personlig er jeg ikke så glad i polerte felger eller polert kant. Nyere BMW M-felger med maskinerte overflater liker jeg derimot godt, men er selvfølgelig noe helt helt annet. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Januar 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2018 (endret) Kunne godt hatt noe á la B55 Ferric Grey II (M235i), men A80 Ferric Grey ser (som bl.a. StigJ sier), skitten ut i sollys. Takker for forslag, alle! Tror vi lander på ensfarget felg, men jeg kan jo sende bilde av originale fargen (uten falming) og overnevnte B55 FGII og be de finne noe midt i mellom. De bruker pulverlakk, så er ikke sikker på hvor nøyaktig de får til fargekoder uansett. Tror det kan bli pent med en nyanse gråere enn originalt. A80 FG på de to øverste, B55 nede: Endret Januar 7, 2018 av Thundercoil Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 8, 2018 Share Skrevet Januar 8, 2018 (endret) Gå for originalt, hellakkert sølv så lenge du skal selge. Endret Januar 8, 2018 av StigJ Gorg, Marius2002 og Thundercoil reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Januar 8, 2018 Share Skrevet Januar 8, 2018 1 time siden, StigJ skrev: Gå for originalt, hellakkert sølv så lenge du skal selge. Enig. Hypersilver er vel standard sølvfargen til BMW? Det jeg brukte når jeg renoverte felger sist Thundercoil og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå