Gå til innhold

F10 525d #Alpinweiss 3 & E61 525i #Titanium Grey II [E61 1000km Update]


 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med fagprøve Armin 😊.

Ja som vanlig du leverer til de grader her på innleggene og jobbene du gjør er helt knall .

Det er viktige å følge drømmene sine og ikke hva andre sier og godt du gjorde det .

Den Skodaen der er jo helt perfekt til det bruket som du beskriver og så kjekt å ha en sånn type bil .

Og det er jo sånn jeg og liker det .

Ha en bil man ikke trenger å være livredd for og bare bruke .

Ser du nevner Febi Bilstein ,ja det er ikke rare greiene det nei 😅.

Det og Optimal er vel det verste .

Uansett godt å se litt herifra igjen .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fagbrev! Må være deilig å ha det i boks, selv om jeg ser for meg at det ikke var rare utfordringen for deg å få karakteren Bestått Meget Godt.

Fin oppdatering på livet ellers, ser ut som du pleier godt både familie og bil :) hvordan er det å jobbe hos Audi og kjøre BMW i hverdagen? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2024 den 22.12, Saltkjelen skrev:

Gratulerer, og godt jobbet med bestått fagprøve, Armin! :) Bilparken og arbeidet du legger ned i disse, står det stadig respekt av. :) 

 

Tusen takk, Lasse! :D

På 18.8.2024 den 22.24, Dusy skrev:

Gratulerer så mye med bestått fagprøve! :D Herlig å se at du tør å stå i mot og ikke gjør som alle andre som på død og liv mener at akademi er det eneste som duger. Følg interessen og gjør ting for deg selv som gjør deg lykkelig 🫡

Moro å se deg styre på med bilene dine, samme om det er en sliten leiebil eller en Skoda. Vet ikke hvorfor, men den retrofiten gjorde noe med meg i positiv forstand 😂 

Mange takk :D

Det var dessverre standarden slik før (mulig nå og), at lærere mente yrkesfag var forbeholdt folk som slet på skolen. Har møtt utrolig mange dyktige folk innenfor mange yrkesfag som har mer mellom ørene enn bare faget de jobber med. Den tiden hvor sleggen var det viktigste diagnoseverktøyet er for lengst over, nå må man faktisk ha litt IQ også for å drive med bil 😅

Godt å høre at min retrofit kunne glede mer enn bare meg 😂

På 18.8.2024 den 22.48, Fredrik 90 skrev:

Det er artig å lese sånne tråder som dette, her legger du litt arbeid i innleggene og det er interessant å lese om hva du sysler med 😀 Gøy å se at du vasket motorrommet på leiebilen, det er noe jeg selv kunne funnet på 😂

Også synes jeg du er god på å ivareta de eldre bruksbilene dine, slike biler som dette pleier folk bare å neglisjere. Okei, så er ikke en 12 år gammel Skoda noe spennende syn i trafikken…men jeg gleder meg likevel over når jeg ser slike biler som er velholdte. Når en slik bil som dette er bulkete og med brune hjulbuer er den bare ett øyesår, men ivaretatte eksemplarer er fint å se. Gammel dame nabolaget her har en Ford Focus fra type 2008, men den er helt strøken og alltid ren…mens en annen har en E71 X6 40d som har uoriginale felger og alltid er møkkete. Av en eller annen merkelig grunn finner jeg den Forden tilfredstillende å se på nettopp fordi den er velholdt…noe de aldri pleier å være. Tyskere og Dansker er gode på å ta vare på halvgamle bruksbiler selv om de er i daglig drift, her har det norske bruk og kast samfunnet gått for langt.

Jeg fryder meg også over å se en E61 som er godt ivaretatt. Det er jo så sykt sjeldent å se i våre dager, de aller fleste er nedkjørte eller gjort noe med sånn at de ser rotete ut. Din bil er clean, orignal og ryddig…og jeg liker BP skiltene 👍 Ekte Bærumsbil 😎 Dette er så flotte biler bare de får lov å være i god stand, holdes ryddig utseendemessig og rulle på originale felger. 

Takk for det :) Godt å høre at jeg ikke er det eneste som er sprø nok til å vaske motorrommet på en leiebil 😅

Syntes du treffer hodet på spikeren med det du sier her. En 12 år gammel Skoda er absolutt ingen høydare, men etterhvert forsvinner disse bilene fra bilparken. De som forblir i god stand er faktisk verdt å snu seg etter, uansett hvor trauste, kjedelige eller vanlige de var før i tiden 😅 Jeg synes iallefall sånt er gøy siden jeg er såpass nostalgisk av meg, og kan lett bli varm i hjertet av å se en 20 år gammel Toyota med stålfelger, så lenge den ser nogenlunde presentabel ut. 

E61'n skal absolutt få lov til å være slik den er. Det er rart med det, men hadde aldri trodd jeg kunne like en BMW uten M-Sport så mye som jeg gjør. Det plager meg faktisk ikke i det hele tatt at det er standardfangere på denne. Trolig fordi mengden E6x med M sport eller M5 kopi styling er såpass høy, og at hele essensen med denne "Bærumsbilen" som du så fint kaller det, liksom skal være "understated". Er iallefall den visjonen jeg har hatt fra jeg kjøpte bilen. "Bygge" en fin E61 uten å måtte gjøre den mer sportslig/tøff/aggresiv etc :)

På 18.8.2024 den 23.19, Poppy skrev:

Gratulerer med fagprøve! Fint innlegg også

Mange takk! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2024 den 7.19, sveigis skrev:

Gratulerer med fagprøve Armin 😊.

Ja som vanlig du leverer til de grader her på innleggene og jobbene du gjør er helt knall .

Det er viktige å følge drømmene sine og ikke hva andre sier og godt du gjorde det .

Den Skodaen der er jo helt perfekt til det bruket som du beskriver og så kjekt å ha en sånn type bil .

Og det er jo sånn jeg og liker det .

Ha en bil man ikke trenger å være livredd for og bare bruke .

Ser du nevner Febi Bilstein ,ja det er ikke rare greiene det nei 😅.

Det og Optimal er vel det verste .

Uansett godt å se litt herifra igjen .😊

Takk for det, Jan :D

Har lært den harde veien at man må lytte til seg selv, selvom man kanskje er ung og ikke alltid 100% sikker. Godt var det iallefall at brikkene falt på plass. 

Mulig jeg har maks uflaks, men hver eneste gang jeg har montert Febi Bilstein så har ikke de delene vart fryktelig lenge :P

På 19.8.2024 den 9.52, lws skrev:

Du står på!😀 Gratulerer med fagbrev!👏

Tusen takk! :D

På 19.8.2024 den 19.23, papertiger skrev:

Gratulerer med fagbrev! Må være deilig å ha det i boks, selv om jeg ser for meg at det ikke var rare utfordringen for deg å få karakteren Bestått Meget Godt.

Fin oppdatering på livet ellers, ser ut som du pleier godt både familie og bil :) hvordan er det å jobbe hos Audi og kjøre BMW i hverdagen? :D 

Takk for det, Bjørn :D

Det er absolutt deilig å ha i boks, for nå har også dører for videre kompetansebygging åpnet seg. Trolig orker nok ikke kroppen å holde på slik jeg gjør idag frem til pensjonsalderen, så det å kunne bygge på fagbrevet til noe annet er en stor trygghet for fremtiden. 

Haha, joa jeg gikk vel inn i det med grei selvsikkerhet, men jeg lyver om jeg ikke var nervøs og. Er jo en fare for å ta for lett på ting, men utifra samtalene jeg og sensor hadde til tider, skjønte jeg jo at jeg lå greit ann. De sa jo selv at aldri var noen tvil på hvor jeg lå ann, men grillet meg med spørsmål som kanskje ikke var sånn veldig relevant til pensum kun fordi jeg var så selvsikker 😅 Var vel litt vel cocky og glad i fremtoningen, og de forsøkte nok å jekke meg ned som følge av det :P Husker ene spørsmålet vedrørende dekkmerking hvor jeg presiserte at AO stod for Audi Original. Det visste han ikke, og plutselig bablet jeg videre om BMW stjernemerking og videre derifra hvordan X drive systemet virker osv... all den tid jeg hadde fagprøven på en Audi Q2 og ikke en BMW 😬

Å jobbe hos Audi og kjøre BMW er nok en rar kombinasjon, og jeg har fått høre det fra veteranene på jobb mer enn en gang 😅 Dog skal det sies at vi "unge" mekanikere stiller sterkt ved å representere Bayern. Av kanskje 16-17 mekanikere, så kjører vel 6-7 stk BMW.

På en måte er jeg også glad jeg ikke fikk jobb hos Bavaria eller Bilia den gangen jeg var ute etter læreplass (søkte selvfølgelig der først).

Det å kunne suge til seg kunnskap på tvers av merkene, samt se forskjellene synes jeg er spennende. Har også lært å være ganske løsningsorientert av å jobbe med Audi.

Det er også deilig å kunne sette seg i F10n og føle at man er "hjemme". Hadde jeg satt meg i tilsvarende A6, hadde jeg nok til tider følt at jeg kjører en kundebil, all den tid jeg er omringet av disse bilene dagen lang. 

På 19.8.2024 den 19.59, Daniel. skrev:

Gratulerer med fagbrev (aner ikke om jeg har sagt det allerede men la gå) 😀

Får håpe Skodaen er like trofast som Primeraen var 👌

Tror jeg glemte å fortelle deg det 😂 Men takk alikevel, Daniel 😁

Så lenge jeg er obs med registerkjede på denne, så tror jeg at den skal være relativt driftsikker. Hvis ikke så får man bare kjøpe en annen Primera igjen 👀

12 timer siden, ahj skrev:

Gratulerer så mye! :D 

Tusen takk, André :D

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forventet noe annet enn at du hadde bestått fagprøven om jeg skulle ha blitt spurt på forhånd. Det synes godt i tråden her at du holder jevnt over god standard på arbeidet og ikke minst utfører grunndig research på det meste, så de Audiene som kommer inn på verkstedet hos din arbeidsgiver er i gode hender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, E.C. skrev:

Hadde ikke forventet noe annet enn at du hadde bestått fagprøven om jeg skulle ha blitt spurt på forhånd. Det synes godt i tråden her at du holder jevnt over god standard på arbeidet og ikke minst utfører grunndig research på det meste, så de Audiene som kommer inn på verkstedet hos din arbeidsgiver er i gode hender!

Tusen takk, Roman :) Det var hyggelig å høre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...