Tindis Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 Hei, Noen som kan hjelpe meg med tips? Min F11 (520D - 2011mod) havarerte og det er fra Billia konstatert spon I diselsystemet! Iflg Bilia kommer dette fra tørr høytrykkspumpe som har avgitt spon som er I hele systemet og de anslår rep til ca 100 000,- Dette kan da umulig stemme? Hva gjør man med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 Hører med forsikringsselskapet sitt? Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tindis Skrevet Mai 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2018 Ingen maskinforsikring. Vanlig kasko dekker ikke dette og man må ha spesifikk maskinforskring.............. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 25 minutter siden, Tindis skrev: Hei, Noen som kan hjelpe meg med tips? Min F11 (520D - 2011mod) havarerte og det er fra Billia konstatert spon I diselsystemet! Iflg Bilia kommer dette fra tørr høytrykkspumpe som har avgitt spon som er I hele systemet og de anslår rep til ca 100 000,- Dette kan da umulig stemme? Hva gjør man med dette? Min søster har opplevd akkurat det samme med sin X1, bilen står hos Bavaria i Oslo. Hun har forsikring som dekker kostnad. Hvor har du fylt diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 57 minutter siden, Tindis skrev: Dette kan da umulig stemme? Det kan dessverre stemme jo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 38 minutter siden, Ampera skrev: Hvor har du fylt diesel? Litt nysgjerrig på dette selv. Er ALL diesel i Norge så tørr at pumpa skjærer seg, evnt. hvor skal man holde seg unna? Chris A reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 (endret) 21 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Litt nysgjerrig på dette selv. Er ALL diesel i Norge så tørr at pumpa skjærer seg, evnt. hvor skal man holde seg unna? Det er svakhet på disse høytrykkspumpene. CP4. Endret Mai 3, 2018 av lagunilla ///M-ini95 og Daniel. reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tindis Skrevet Mai 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2018 53 minutter siden, Daniel. skrev: Det kan dessverre stemme jo.. Har du erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 3 minutter siden, Tindis skrev: Har du erfaring med dette? Nei, men som Lagunilla sier så er det en svakhet på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 Tatt opp og svart på ganske mange ganger etter hvert. Svakhet på CP4, har ikke så mye med Norge å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 Bruker B47 og B57 den også? Eller kun N47 og N57? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 26 minutter siden, Daniel. skrev: Bruker B47 og B57 den også? Eller kun N47 og N57? Jepp. B generasjonen bruker også CP4. Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 40 minutter siden, lagunilla skrev: Jepp. B generasjonen bruker også CP4. Så gøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 3, 2018 Share Skrevet Mai 3, 2018 4 timer siden, ///M-ini95 skrev: Litt nysgjerrig på dette selv. Er ALL diesel i Norge så tørr at pumpa skjærer seg, evnt. hvor skal man holde seg unna? Er all diesel tørr? Hva mener du med tørr? Diesel er diesel iht spec fra raffineriet basert på internasjonal standard. Diesel skal være tørr (fri for vann) Vi har lavt svovelinnhold i diesel i norge, drivstoff generelt. Det kan påvirke Bosch CP4 smøringa/stemplene. En viss mengde svovel er god å ha til smøring (ikke nikasil-motorer). Men igjen, er vel kanskje en av de mest brukte dieselpumpene i verden så er problemet så stort egentlig? Tindis, veldig trist å høre. Jeg syns 100000 høres litt voldsomt ut. Jeg ville anbefalt å høre hva det koster i sverige og tyskland. Det koster deg ca 10000 spenn å sende bilen ned dit på lastebil. Ofte fikser de det for halve prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tindis Skrevet Mai 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2018 4 minutter siden, quandt1960 skrev: Er all diesel tørr? Hva mener du med tørr? Diesel er diesel iht spec fra raffineriet basert på internasjonal standard. Diesel skal være tørr (fri for vann) Vi har lavt svovelinnhold i diesel i norge, drivstoff generelt. Det kan påvirke Bosch CP4 smøringa/stemplene. En viss mengde svovel er god å ha til smøring (ikke nikasil-motorer). Men igjen, er vel kanskje en av de mest brukte dieselpumpene i verden så er problemet så stort egentlig? Tindis, veldig trist å høre. Jeg syns 100000 høres litt voldsomt ut. Jeg ville anbefalt å høre hva det koster i sverige og tyskland. Det koster deg ca 10000 spenn å sende bilen ned dit på lastebil. Ofte fikser de det for halve prisen Takk for tips👍🏻 Skal sjekke litt forskjellige alternativ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå