Gå til innhold

Zedfest arrangeres - lørdag 9. juni i Ski!


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Poster litt annerledes innlegg enn hva dere er vant med.  Dog så  handler jo tråden min stort sett om Z biler og gleden med å ha disse, det gjør dette innlegget også.

Må nesten gi dere litt bakgrunns info først (allerede kjent stoff for noen av dere).  

For ca. 1 år siden så startet jeg en gruppe på Facebook kalt "BMW Z Norge" med tanken om å samle noen av oss norske Z eiere i eget forum for å dele kunnskap og deler. Den gangen tenkte jeg at vi var maks 10-20 Z entusiaster i Norge som faktisk ville bruke tid på slikt, samt være med i en dedikert FB gruppe. Den gruppen har i dag vokst til over 110 medlemmer i alle aldre og forsetter vokse.

I løpet av året så begynte gruppen å røre litt på seg og ideen til en eget treff ble født. Dette skjedde faktisk mens undertegnede, @b-havers og @Havers hadde litt garasje tid med Z bilene våre.  Dialogen endte egentlig med tanken "Kunne det være nok interesse for eget Z treff i lille Norge?" for min del.

Ideen ble luftet på FB gruppen og veldig fort meldte 10 stk at dette ville de være med på. Så jeg tok ideen videre og grunnet litt på hvordan dette kunne gjennomføres i praksis. Jeg har aldri arrangert noe slikt før eller deltat på arrangørsiden på slike treff før. Men jeg endte opp med å se litt til utlandet og fikk presentert en ide til Billia og BMW Norge.  Skal innrømme at jeg var ganske ydmyk første gangen jeg sto hos Billia i med "lua i hånden" og lurte på de hadde lyst å sponse/samarbeide med en FB gruppe.  Men de tente virkelig på ideen og har kommet inn som sponsor for et rent BMW Z biler treff kalt "Zedfest".  Målet var å samle 10-15 stk biler som ville stille ut bilene sine og delta på et slikt treff.

Imellom tiden så har gruppen vokst seg større og p.d.d så ligger vi an til være 35 stk Z biler blandet med noen Z1'ere og Z8'ere i tillegg til en haug av de Z3/Z4 variantene som finnes.

Så jeg vil gjerne invitere alle bimmers medlemmer som kan tenke seg å komme å besøke hva vi har kalt "Norges første Zedfest". BMW Norge kommer med noen gromme biler, samt at det kommer noen ganske gromme Zeder også. Det vil også bli litt aktiviteter for barn blant annet en tegne konkurranse med fine premier for barna. 

Og har du en Z bil så kom gjerne med den og hvis den fram til oss:-)

Detaljene er følgende:

Dato: først kommende lørdag 9.juni (Gratis både utstillere og publikum)

Tid:  kl. 10 - 16

Sted: Myrfaret 1, 1406 Ski (Billia Follo)

 

Legger ved litt bilder av de ulike publikasjonene som allerede har blitt publisert, som sier mer om treffet. 

Et innlegg jeg skrev til Sportbil (Norsk sportsvogn klubb sitt medlemsblad)

31841600_10156276910011550_6827526489009815552_n.jpg.a1323c66c15d15c6da6fba927e4e0c15.jpg

Samlet sammen en gruppe med noen av  lokale medlemmene og fikk skapt litt PR for treffet i lokal avisa. Sitat mitt kom helt feil ut :-)

34561811_10156357924751550_3622252280734023680_n.thumb.jpg.24a57ea0d7060896bb024e8e3d0ca418.jpg 

Kopi av Bilia's offsielle annonse som går i ulike aviser om dagen.

32619159_10156306033861550_8922934006438166528_o.thumb.jpg.9534d0a1cd387903d2ca226f6b60cda3.jpg

 

Direkte link til det offisielle programmet + en tekst jeg skrev for en stund siden til bilia: https://www.bilia.no/zedfest

 

Har ikke skrevet om dette treffet i min egen tråd før, har villet få ting litt plass først. Nå har det meste falt på plass og jeg gleder veldig til å gjennomføre treffet.  Det har vært utrolig morsomt og lærerik å jobbe med dette de siste månedene. Har møtt mange entusiaster på veien, som har kommet med oppmuntrende råd og sagt rett ut "Dette skal jeg være med på!". Slikt er motiverende:-)

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, magneten skrev:

Dette blir kanonbra! Masse lykke til. Skulle ønske jeg kunne deltatt, men da har jeg forhåpentligvis skrudd bilen min i fillebiter :D

Neste år blir det andre boller ;)

Tusen takk! Gamle bilen din blir å se der ihvertfall denne gangen! Vet sikkert at du kommer sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke passer og jeg i år må prioritere annerledes. Men til neste år skal jeg få til å komme bortover siden dette nå selvfølgelig kommer til å bli en årlig event ;)
Lykke til, håper dette kommer til å bli en skikkelig suksess :headbang:

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Werther skrev:

@fxslin Kult at du får til et slikt treff. Jeg bor "rett borti høgget", så tar en tur innom for en titt mellom kl 10-14.

Takker! Kjempe hyggelig at du kommer! Og som tidligere nevnt, kom gjerne bort til meg og hils på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
31 minutter siden, Makky123 skrev:

Noen som har bilder fra treffet? :)

Jeg har lagt noen bilder og skrevet litt om det i min tråd her, har flere bilder liggende hvis det er ønskelig med flere bilder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...