Gå til innhold

EU kontroll - Sotede vinduer fremme

Bmw mann
 Share

Anbefalte innlegg

Noen i Stavanger som kjenner til verksteder som ser gjennom fingrene på det tåpelig forbudet om ikke lov å sote de fremre vinduene? 

Trenger en etter kontroll som tar for seg kun det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bmw mann skrev:

Noen i Stavanger som kjenner til verksteder som ser gjennom fingrene på det tåpelig forbudet om ikke lov å sote de fremre vinduene? 

Trenger en etter kontroll som tar for seg kun det... 

Forbudet mot sota ruter er nok ikke så tåpelig ved en evt ulykke. I tilfeller der det står om liv og helse kan en rute som ikke knuser slik den er ment å knuse, grunnet filmen som knytter glasset sammen, være forskjellen melllm liv og død. Er enig med deg ang forbudet, men enkelte ting synes jeg det faktisk er greit at det er forbud mot. Kjedelig om du mister livet fordi nødetater sliter med å få deg ut av bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Forbudet mot sota ruter er nok ikke så tåpelig ved en evt ulykke. I tilfeller der det står om liv og helse kan en rute som ikke knuser slik den er ment å knuse, grunnet filmen som knytter glasset sammen, være forskjellen melllm liv og død. Er enig med deg ang forbudet, men enkelte ting synes jeg det faktisk er greit at det er forbud mot. Kjedelig om du mister livet fordi nødetater sliter med å få deg ut av bilen. 

Men er ikke sideruter vanligvis laminert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det som var spørsmålet.

Hvis en film stopper dem for å kunne redde livet får det bare være, da kan en begynne å lure hva slags kunnskap de har eller ikke har. 

Vennligst kun svar på spørsmål, dette er ikke noe diskusjons forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom et par verksteder for dette i Stavanger - endte med jeg måtte betale for en hel del PKK som jeg ba om at de ikke la inn i systemet, slik at jeg kunne prøve på nytt en annen plass.

Det var dyrt, og det endte med at jeg måtte kjøpe noen barberblader og en sitrusspray..

Så er nok ikke så enkelt om du ikke kjenner noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også det at hvis politiet ser slike ting, så er det meget mulig at det kommer en reaksjon. I beste fall ender det opp med kontroll hos biltilsynet, og kjenner jeg dem rett er vel ikke godkjente sota ruter et tegn på at her kan det være mer. Ellers er vel alternativet et fårelegg og tur til biltilsynet. Vinn-vinn for staten. Jeg tror ellers at sota sidevinduer foran har med det å ikke stenge sikt mer enn at filmen er et problem ved ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...