Gå til innhold

Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg skiftet olje for et par måneder siden. Skiftet også bremsevæske ifm dekkskift, det passer så fint til neste gang væsken skal skiftes.

Jeg som Ingvaldsen, har fått problemer med venstre side av Meyle HD understellsdeler. På venstre side foran. Kjøpt fra koed i januar 2019. Både casterstag og bærearm fikk samme feil, gummibelgen løsner fra konen og glir oppover og fylles med dritt. Fikk en god deal fra koed, selv om jeg lovmessig var utenfor reklamasjon. Så nå er det montert lemførder, venstre foran.

Kom også over dørpakninger fra koed, brukte sådan, til en rimelig penge i påsken. Mine pakninger var slitt i nerkant, pga folk som ikke løfter sine ben. Ble skiftet på HF, VB og HB.

Ellers ikke noe spesielt med bilen, den går som ei klokke. Har vært endel på snøscooter turer i år, så bilen har trekt tilhenger på ca 15 turer. Men tilhenger veier bare rundt 600-1000 kg. Men endel vindmotstand. Men bilen er helt nydelig til å trekke henger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.C. skrev:

Surt det med Meyle. Kan lure på om de har hatt en dårlig batch til X5 eller om kvaliteten har gått ned. 

Jeg vil tro det er batchen, da det kun gjelder venstre siden. En annen ting jeg la merke til var at Meyle sine gummiforinger hadde det lille merket mot armen, mens LF hadde merket på gummien vekk fra armen, snudd 180 grader. Det var litt pussig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Jeg vil tro det er batchen, da det kun gjelder venstre siden. En annen ting jeg la merke til var at Meyle sine gummiforinger hadde det lille merket mot armen, mens LF hadde merket på gummien vekk fra armen, snudd 180 grader. Det var litt pussig.

Mine defekte kuler hadde fortsatt mansjetten intakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det ble også skiftet casterstag, VF. Samme feil som bærearm. Fikk en god deal av koed, så det gikk bra.

Skifta olje på motor etter sommerferien, akkurat gått 10kkm. Hadde fullt Castrol Magnatec, men merka ingen forskjell fra Febi som jeg stort sett bruker. Nå ble det igjen. Kjøper det som er billigst.

Måtte også skifte ryggesensor bak, to stykk. De to mente hele tiden at noe var der. Og de lagde kluss for den ene 3 sensoren. Meget spesielt. Jeg mener de var fra Kina. I følge service historikken min så ble det skiftet noen i januar 2020. Og de kostet 465,- for 4 stykk. Så det er vel egentlig godkjent, sånn sett.

Begynt å fått endel rust på bakluka, noe som er kjipt. Så jeg ser egentlig etter en ny brukt bakluke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt alltid på med Castrol selv, men det har jaggu meg ikke vært lett å spore opp noe med LL04-specs til vettug pris etter at Castrol fjernet godkjenningen fra kannene.

Ang. parksensorer så blir signalet triangulert på bakgrunn av hva alle sensorene ser, så det er vel derfor hele systemet kan gå ned om noen sensorer tuller skikkelig. Så hvis du hadde to som tulla er det ikke så utenkelig at de påvirker de andre ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker bare det billigste jeg kommer over. Og det er stort sett bestandig Febi fra GS.

Når det gjelder parksensorer, så viste først 3 stk bare tull. Det var ok, ikke ok, ikke ok, ikke ok. Fra venstre til høyre.

Så skiftet jeg en tilfeldig, den midterste høyre, og da ble den ok. Så nå var det ok, ikke ok, ok, ikke ok. Fra venstre til høyre.

Så skiftet jeg midterste venstre, da ble alle ok. Litt pussig, men ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg tenker å kjøpe nytt (brukt) interiør speil, med kompass og garasjeport styring. Jeg finner ingen med 868 MHz og kompass. Jeg skal selvsagt også ha autodim i samme speil.

Må jeg kjøpe et med kompass og flytte over fjernkontroll delen med 868?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet til vinterdekk i dag! Og største ungen (12 år) min ble med ut, dog noe motvillig til å starte med. Hun tok seg av vasking med prickbort i hjulbuer og sommer hjul. Meget hyggelig at hun ble med, hun var ganske nøye også.

Jeg er fornøyd med at telefoner kan bruke HEIC formatet på bilder, men forumet støtter ikke det som embedded. 

Så nå er bilde konvertert til JPEG og embedded.

20221106_153115.thumb.jpg.9ab789436432f56fb63092f36dac465e.jpg

Endret av Otis
Justeringer av innholdet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 4.11.2022 den 23.13, Saltkjelen skrev:

Kompass er kun en USA greie, så da vil du uansett få feil frekvens. I de gamle type speilene er jo garasjeportåpneren en "egen styreenhet" i speilet, så det bør jo la seg flytte over denne.

Da ble det nytt europeisk speil fra huggeri, åpnet begge speil og flyttet over homelinken fra europeisk til US and A speilet. Så nå har jeg en fin kombo av speil. Fikk programmert det mot BRL sin Hørmann åpner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Min 2009 E70 og livet med den - Hovedlyspære test

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...