Gå til innhold

Min 2009 E70 og livet med den


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Den store helten M539 byttet jo på X5, og nå nylig også på M3-en, og forskjellen der var formidabel (gitt at bildene var ærlige, noe jeg tror de var).

Kunne tenkt meg å prøvd et slikt prosjekt selv, men litt skeptisk til lykteglassene bare. Ettersom det bare er uoriginale glass å få tak i kan man liksom ikke helt vite hvor bra de faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, awt said:

Den store helten M539 byttet jo på X5, og nå nylig også på M3-en, og forskjellen der var formidabel (gitt at bildene var ærlige, noe jeg tror de var).

Kunne tenkt meg å prøvd et slikt prosjekt selv, men litt skeptisk til lykteglassene bare. Ettersom det bare er uoriginale glass å få tak i kan man liksom ikke helt vite hvor bra de faktisk er.

Har du link til de bildene? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mr.pingu skrev:

Har du link til de bildene? ☺️

De er i denne filmen, sånn ca. akkurat her; 

46:46 om direktelinken ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han pleier å være nøye på slikt, så mulig den uoriginale kontakten ikke kunne pinnes på ny. Kunne såklart laget en overgang, men hele lykten er jo uansett herpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det dags for en liten oppdatering på status på bilen.

Det ble skiftet til sommerdekk i går, samt skifte av bremsevæske. Har tunet meg inn på å skifte bremsevæske samtidig som dekk, det synes jeg er veldig praktisk.

I anledningen for å skifte bremsevæske, kjøpte jeg meg en manuell bremselufter fra Biltema, denne her. Meget flott produkt, som gjør jobben. Veldig enkelt. Passet rett på bremsevæske tanken på bilen også. Ikke noe fiks faks, bare enkel å jobbe med.

Har fått lekkasje på spylevæsketanken eller en pumpe, mest sannsynlig etter mitt eget uhell i vinter da jeg hadde sommerspylevæske på tanken. Fikk tak i en brukt tank med alle pumper på. Svært vanskelig å se hvor det lekker fra inni hjulbuen/bak skjermen. Har ikke skiftet tank enda, men jeg må vel se på det før sommerferien.

Har fått tak i ZIP kit og alle solenoider til girkassen. Mangler separator plate, da det er umulig å finne ut av rett type uten å se på selve girkassen på merkelappen. Har ikke orket å gå under bilen å lete enda, men det må også gjøres ganske snart. Skal bli fikset før sommerferien det også!

Det samme skal også gjøre med fordelingskasse og begge differ. Det er vel 60kkm siden jeg skiftet sist.

Målte sommerdekk omkretsen før montering og det var under 1 cm differanse på ganske nye Continental SC5 og SC7, som jeg kjøpte i fjor. Meget positivt at det var så lite forskjell på 2 forskjellige dekk sorter.

Ellers fungerer den. Girkasse problemet har egentlig vært i 2 år eller så, men nå er jeg lei av det. Så derfor skal det fikses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to Min 2009 E70 og livet med den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...