Ron Jeremy Skrevet Juni 19, 2021 Share Skrevet Juni 19, 2021 Fin rute, jeg ville kanskje tatt til Høyre og kjørt langsmed Nisser til Treungen og heller kjørt over Gautefall. Eller får du mye bra her 👍🏻😎 tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juni 19, 2021 Share Skrevet Juni 19, 2021 19 minutes ago, Ron Jeremy said: Fin rute, jeg ville kanskje tatt til Høyre og kjørt langsmed Nisser til Treungen og heller kjørt over Gautefall. Eller får du mye bra her 👍🏻😎 Det var det strekket jeg tenkte på som vi tok - bare andre veien fra Porsgrunn via Drangedal og til Treungen. Dog kjørte vi litt ned og rett vestover fra Treungen for å komme hjem, men er mye bra kjøreveier rundt Vrådal osv tambur4 og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2021 (endret) Da har vi kommet hjem fra an fantastisk tur i Telemark. Værgudene var snille med oss hele tiden. Mange fine svingete partier (til konas fortvilelse til tider..) og mye flott utsikt! Første stopp på turen var lunsj i Kragerø. Mange "Oslo-bohemer" der😊 Deretter tråklet vi oss opp via Drangedal til Vrådal og Straand hotell. Nei, vi stoppet ikke hos Sputnik! Fikk til og med oppleve st.hans-bål der. Det var forøvrig mange motorsyklister i området. Veiene er som skapt for dem! Deretter bar det videre over fjellet til Dalen. Litt humpete strekning, men ellers bra kvalitet på veiene. Videre over Rauland til Rjukan. Fytte rakkern så mange hytter det er i Norge! Deretter videre opp mot Gaustatoppen og videre mot Tuddal, gjennom Notodden og til Porsgrunn. Kona kjørte en stykke fra Rjukan og oppover. Tror hun likte seg🙂 Tredje dagen ble det båttur i Telemarkskanalen. Vi gadd ikke ta hele dagsturen, så det ble Ulefoss - Lunde - Ulefoss. Da fikk vi med oss de fleste slusene. Henrik Ibsen vestover, og Victoria tilbake. Fine båter, fin natur og spennende med slusene. Det er imponerende å se hva de fikk til i gamle dager! Litt reklame: Vi har faktisk sluser i Halden også; Brekke sluser med sine totalt 26.6 m høyde fordelt på 4 slusekamre. Det er nord-europas høeyste sammenhengende slusetrapp! Bare så dere vet det! I dag, på vei hjem, rakk vi en tur innom Tønsberg. Min desidert favorittby etter Halden. Må alltid innom der ett par ganger i året. Jeg elsker å kjøre langs kysten så godt det lar seg gjøre fra Larvik og opp til Åsgårstrand. Jeg har også syklet endel ganger på kyststien mellom Horten og Sandefjord. Kan anbefales, passer også fint for barn! Dette var en kjempefin tur. Ikke for langt, mye fin natur, og for det meste gode veier! Endret Juni 26, 2021 av tambur4 Ryddet i bilder Orjan, mslello, fupsaker og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 26, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2021 På 19.6.2021 den 22.04, Ron Jeremy skrev: Fin rute, jeg ville kanskje tatt til Høyre og kjørt langsmed Nisser til Treungen og heller kjørt over Gautefall. Eller får du mye bra her 👍🏻😎 Langs Treungen var det tilfeldigvis veiarbeid for tiden, med mye løs grus, så glad vi ikke tok den veien. Fikk snakket med noen MCere på Vrådal som hadde tatt denne veien. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 26, 2021 Share Skrevet Juni 26, 2021 Her har du hatt en flott tur ser det ut som helt klart . Telemark har jo så mye å by på 😊 Det er jaggu på tide at de fikser den veien fra Vrådal til Treungen for makan til humplete vei skal man lete særs lenge etter . Ser forøvrig du nevner Tønsberg ,og kan ikke bli mer enig en nydelig by på alle måter ,men nå er vel jeg litt inhabil og da kona er fra Sandefjord og halve hennes familie bor i Tønsberg . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet August 18, 2021 Forfatter Share Skrevet August 18, 2021 (endret) Nok et reisebrev fra Telemark! En gjeng med 6 cabber kjørte Halden-Porsgrunn-Ulefoss-Lunde-Kviteseid-Seljord til Nutheim Gjestgiveri I helgen. For et fantastisk sted, og for en herlig dialekt😀 Ble 5-retters middag med tilpasset vinpakke.. Dette kan anbefales! Norsk nasjonalromantikk på sitt beste. Hjemturen gikk over Bolkesjø-Kongsberg-Spiralen i Drammen. Neste tur starter fredag; da blir det Halden-Dombås-Åndalsnes-Trollstigen-Geiranger-Jølster-Osterøy. Dessverre med Passaten... Endret August 18, 2021 av tambur4 Ron Jeremy, Blinklys, sveigis og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 18, 2021 Share Skrevet August 18, 2021 Telemark og Alpina E46 Cabrio, det er oppskriften på lykke! Høres ut som en flott tur med flotte biler og bilder! 👍🏻😎 Inspirerende!! sveigis og tambur4 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Januar 5, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2022 Du verden som jeg gleder meg! Har nettopp fått beskjed fra Koed om at nytrukket ratt har ankommet fra Alpina-fabrikken i Buchloe. Rune-K, KKME30, Marius2002 og 6 andre reagerte på dette 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Januar 5, 2022 Share Skrevet Januar 5, 2022 Fin Alpina dette da, skjønner godt at du valgte en E46 cab til å cruise rundt i. Skiller seg vel godt ut på parkeringsplasser denne også, samt at kjøreegenskaper og langkjøring bare er en fryd? Forresten den gule E36 caben på et bilde høyere opp der, er det en M3? Ikke lett å se på det lille bildet der men ser den har M3 frontfanger og muligens aerodynamic speil.. Og er Dakar Yellow tambur4 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Januar 5, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2022 Takk for det @GreenE36Cab. E36en er kun en 320 mener jeg. Han har hatt den nesten siden ny. Den begynner å bli litt sliten. Godt han har både nyere Aston Martin Vantage og Porsche Panamera å bruke😉 Marius2002 og Blinklys reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Januar 5, 2022 Share Skrevet Januar 5, 2022 (endret) 2 timer siden, tambur4 skrev: E36en er kun en 320 mener jeg. Han har hatt den nesten siden ny. Den begynner å bli litt sliten. Godt han har både nyere Aston Martin Vantage og Porsche Panamera å bruke😉 Ok men 320 er jo fint det også.. Er vel litt uvanlig med gul E36 ikke-M3 cab da. Uvanlig er positivt.. Manuelt gir? Ja kan tenke meg det hjelper litt, sammenliknet med to der er vel 320en ei skikkelig snegle Endret Januar 5, 2022 av GreenE36Cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Januar 11, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2022 Da har rattet endelig kommet. Kjempefornøyd med resultatet! Det blir deilig med litt tykkere ratt også. Super service fra Geir Ove på Koed👍 Marius2002, Sjakalen, KKME30 og 8 andre reagerte på dette 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Januar 12, 2022 Share Skrevet Januar 12, 2022 Ble vakkert det der - bedre enn nytt sikkert 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKME30 Skrevet Januar 15, 2022 Share Skrevet Januar 15, 2022 Ser veldig bra ut😃 tør jeg spør va alpina tok for og trekkedet om? D3n kunne og hatt litt nytt skinn på rattet😛 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Januar 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2022 Det kom på ca 6500,- inkl alt av avgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå