Daniel.B Skrevet August 7, 2019 Forfatter Skrevet August 7, 2019 (endret) Koda inn de nye dysene med Protool. 😎 Ute! Inn med ny. 😎 BW S362 SXE AR0.91 på eksosen og twin scroll. Dette blir tight ja! 😎 Byttet også denne plastikkflensen i alu, da den originale er kjent for å bli porøs og knekke. Endret Mars 28, 2023 av Daniel.B Runey, Daniel., fxslin og 1 annen reagerte på dette 4
Designer Skrevet August 7, 2019 Skrevet August 7, 2019 Men i alle dager! Er det ikke det ene så er det det andre.... 😩 Hva tror du det er nå? Toppakning?
Daniel.B Skrevet August 9, 2019 Forfatter Skrevet August 9, 2019 (endret) Ja, har lyst til å få kjørt litt snart egentlig 😅 Smidd veiv og smidde råder. Gode saker. 😎 Endret Mars 28, 2023 av Daniel.B fxslin, mr.Wreckless, Runey og 3 andre reagerte på dette 6
mr.Wreckless Skrevet August 9, 2019 Skrevet August 9, 2019 Det der eskalerte kjapt! Men kudos at du hopper såpass i det, ikke akkurat en liten jobb men nå er du jo helt inne ved kjernen så er det bare å sette puslespillet sammen igjen. Nå er ikke jeg ekspert på BMW og motorer, men synes jeg så det lå 2 turboer på benken som gikk ut men ser bare 1 som gikk inn på plass igjen?
stoltbmwelsker Skrevet August 9, 2019 Skrevet August 9, 2019 1 time siden, mr.Wreckless skrev: Det der eskalerte kjapt! Men kudos at du hopper såpass i det, ikke akkurat en liten jobb men nå er du jo helt inne ved kjernen så er det bare å sette puslespillet sammen igjen. Nå er ikke jeg ekspert på BMW og motorer, men synes jeg så det lå 2 turboer på benken som gikk ut men ser bare 1 som gikk inn på plass igjen? Single turbo er en oppgradering mr.Wreckless reagerte på dette 1
Daniel.B Skrevet August 11, 2019 Forfatter Skrevet August 11, 2019 On 8/9/2019 at 11:13 PM, mr.Wreckless said: Det der eskalerte kjapt! Men kudos at du hopper såpass i det, ikke akkurat en liten jobb men nå er du jo helt inne ved kjernen så er det bare å sette puslespillet sammen igjen. Nå er ikke jeg ekspert på BMW og motorer, men synes jeg så det lå 2 turboer på benken som gikk ut men ser bare 1 som gikk inn på plass igjen? Ja, dette dro seg på noe veldig. 😅 Jeg bytter ut de to små med en røslig. Mister en del bunndrag ved å gjøre dette, men det er greit når vi skal opp såppas i effekt. Dette forenkler også mye ting i motorrommet. 😃 mr.Wreckless reagerte på dette 1
Daniel.B Skrevet August 23, 2019 Forfatter Skrevet August 23, 2019 Siden ting er litt i ventemodus om dagen så får jeg oppdatere om litt annet. Har tatt ett tak i bensinsystemet. Måtte lage meg verktøy for å få av ringen, da denne satt godt! Gammel enhet med pumpe. Ny enhet med Walbro 450 pumpe. 😎 Denne skal levere litt mer enn det dobbelte av hva den originale gjør. Ser flere velger å kjøre uten "oppsamlings bøtta" når de oppgraderer pumpa. Bilen min skal nok få smake litt sidelengs action og da skal jeg ikke risikere at pumpa suger tørt. Nå som motoren og girkassa først er ute så bytter jeg også ut clutch og svinghjul selvom dette var i god stand. Skal prøve DKM to-plata organisk clutch med enkelmassesvinghjul av stål. Originalt er det dobbelmasse. Den nye pakka veier faktisk 1800g mer enn den originale. Har trua på denne! M-jakob, Runey, AlexHD og 4 andre reagerte på dette 7
ahj Skrevet August 23, 2019 Skrevet August 23, 2019 Tenker du å kjøre fult E85 på denne? Hva gjør du med høytrykkspumpe? Eller blir port injeksjon?
Gabz Skrevet August 24, 2019 Skrevet August 24, 2019 Tøft! Du får komme med tilbakemelding på hvordan den klutsjpakken er å kjøre med Daniel.B reagerte på dette 1
Daniel.B Skrevet September 1, 2019 Forfatter Skrevet September 1, 2019 Nei, skal holde det enkelt å kjøre vanlig bensin. 😎 Har jo nå oppgradert lavtrykkspumpe og gitt den nye freshe index 12 dyser. Så hadde egentlig tenkt til å se hvor langt dette rekker. Ønsker ikke å montere ekstra dyser og tilleggsprut. Dette ser jeg på som unødvendig. Om behovet melder seg, så får jeg eventuelt prøve å få snurra høytrykkspumpa litt fortere rundt. 😁 Skal si i fra hvordan clutchen fungerer. 😊 ogee1 reagerte på dette 1
Daniel.B Skrevet September 3, 2019 Forfatter Skrevet September 3, 2019 Har ordnet litt med toppen. 😃 Veldig stygge innsugskanaler i disse. Jeg har ryddet litt fort opp i kanalene. Gjort betydelig mer på innsug enn eksos. Har sett litt på flødetesting av disse toppene og man får hentet en god del på en lett porting av innsugskanalene. Man får ikke hentet så mye på eksos siden, men har jevnet ut noe av det verste. Skal kjøre std ventiler, fjærer og kammer. fxslin, ///M-ini95, Runey og 6 andre reagerte på dette 9
kristian.s Skrevet Oktober 26, 2019 Skrevet Oktober 26, 2019 Hvor mye hk ender du på med dette oppsettet :-)?
scoot Skrevet Oktober 26, 2019 Skrevet Oktober 26, 2019 Du går virkelig all in, imponerende lesing. Daniel.B reagerte på dette 1
Gabz Skrevet Oktober 26, 2019 Skrevet Oktober 26, 2019 Nice! Ser ut som det burde bli ganske god forskjell på den portingen, ja. Daniel.B reagerte på dette 1
Daniel.B Skrevet November 23, 2019 Forfatter Skrevet November 23, 2019 (endret) x Endret Mars 28, 2023 av Daniel.B
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå