Gå til innhold

Kjøpt leasing bil, men ikke opplyst om det?


Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Conquest skrev:

clevion. send meg navnet ditt på mail, så jeg ikke finner på å selge noe til deg! Det tør jeg ikke, itf du skulle selge det videre og kanskje tape penger.. :o 

Det er dessverre blitt slik at det er umulig å være trygg når man selger bil i dag. Finner kjøper på at han har forkjøpt seg (finner ut at bilen ble for dyr å eie) eller angrer så er det bare å leite med lupe igjennom bil, historikk og kjøpsprosess for å finne noe å henge selger på. Det er rett og slett råttent gjort når man ikke kan vise til bedre dømmekraft i kjøpsøyeblikket. Nå tenker jeg litt på generell basis og ikke nødvendigvis saken her.

Men jeg vil si at trådstarter tar en stor risiko om han kjører stor sak ut av dette. Om forhandler (som ofte har bedre økonomi til å forsvare seg) setter seg på bakbeina og kjører hard linje igjen så kan dette bli skikkelig dyrt.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, GtiGtr skrev:

Er den leaset til et firma eller til en privatperson?

Er den brukt som firmabil av en familie eller har den hatt mange brukere?

Utifra det jeg har fått vite av DNB så er det AS firma som har leaset bilen. Noe særlig mer enn det kan de ikke informere om da det er taushetsbelagt informasjon.

@Fredrik 90

Det har ingenting med at bilen er for dyr å eie, ikke er det noe snakk om å angre seg heller, det går rett og slett på at selger har jugd meg opp i trynet, etter at jeg har vært en trofast kunde i deres butikk siden jeg begynte å kjøre bil, og hvertfall når man prøver å dra seg unna med og si at det ikke er noen feilinformering i det heletatt. Jeg drar forøvrig nytte av NAF sin advokatbistand.

Uavhengig av om det blir heving av kjøpet eller om bilen selges selv, så har vi uansett kjøpt hus, så no worries.

@Conquest Tror du kan slappe helt av, jeg kjøper ikke bil av privatpersoner. Jeg er helt inneforstått med at man taper penger på bil, så jævla dum er jeg ikke, men jeg forventer at en selger er ærlig og oppriktig ved spørsmål ved kjøp av en bil, når de er pålagt og oppgi riktig opplysninger til kunde. 

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

 

Dette er nok et eksempel på at folk må få opp øya når di skal selge eller kjøpe bil!! Herregud for en piss sak!! Tror du kan dra «hvor som helst» å kjøpe en bil i forhandler, dra til en annen forhandler 2,5måned senere å spørre om innbyttepris/salgspris å du vil nok «tape» 100 uansett. Å kjøpe bil i forhandler lønner uhyre sjelden, å ennå dummere å bytte inn bil til forhandler! Da taper man på innbytte å betaler overpris for nye bilen. Sånn har det alltid vært, og vil alltid være. Skjønner man ikke såpass selv bør man kjøpe seg nye joggesko eller tråsykkel. Kjøper du deg nye sko å selger di om 2.5 måned så vil du ikke få noe igjen omtrent. Bare så det også er sagt 😂😂 Om en bil er leaset eller ikke har ikke en dritt å si på prisen! Er som flere nevner her, rundt 3 år gamle biler på Finn som selges hos forhandler er veldig ofte leaset. Di er ikke noe mindre verdt forde. Klin til med nye joggesko! Jeg har haugevis med nike selv, og er strålende fornøyd😎  Å stol ALDRI å en bruktbilselger, spessielt i forhandlere. Di lever av å juge, sjekk ALLTID så mye som mulig selv! Det er DU som er pliktig til å sjekke bilen. Sjekk selve bilen, selger, tidligere eiere osv. Alltid lurt! Å helt gratis!

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...