Gå til innhold

Live trafikkoppdatering på idrive kartet


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Var en tur i Stockholm nylig og ved Ørebro kom det opp melding om ei ulykke på kartet og en alternativ kjørerute.  Det fungerte bra og man kom frem og slapp å stå timevis i kø. Men er ikke dette noe man må abbonere på? Jeg har aldri opplevd dette andre steder hverken før eller etterpå.  Jeg abbonerer heller ikke på en slik tjeneste men jeg vurderer å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hpi skrev:

Hei,

Var en tur i Stockholm nylig og ved Ørebro kom det opp melding om ei ulykke på kartet og en alternativ kjørerute.  Det fungerte bra og man kom frem og slapp å stå timevis i kø. Men er ikke dette noe man må abbonere på? Jeg har aldri opplevd dette andre steder hverken før eller etterpå.  Jeg abbonerer heller ikke på en slik tjeneste men jeg vurderer å gjøre det.

Mener at i Norge så er dette en funskjon som ikke brukes her i landet. Trafikkmeldinger går over radio. Mens i utlandet så har dette fungert siden ja vi hadde e60 fra 2004. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takk for svar.  Jeg antar at man da må ha Dab+ i bilen i Norge?  Jeg minnes det kom opp noe på FM av og til, var vel Nrk P1 som kringkastet dette? Jeg bruker bare nettradio fra telefonen da jeg ikke har dab+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en herlig funksjon - brukte navi hele tiden på Europaferie i sommer, og når vi la inn destinasjon Hamburg da vi startet i Praha kom det etterhvert opp en ulykke rett etter grensa, men navien foreslo å holde samme ruta da omveien var lengre. Når vi nærmet oss fant plutselig navien ut at den ville ha oss av motorveien noen hundre meter lenger framme, da det nå var full stopp, og den geleidet oss en fin omvei på den tyske landsbygda, og inn på motorveien igjen lenger nord. Da var det ingen biler i vår retning 😛 

Jeg abbonerer for øvrig på RTTI, men tror dette skal fungere uten også. Dynamic guidance tror jeg det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hpi skrev:

Aha, takk for svar.  Jeg antar at man da må ha Dab+ i bilen i Norge?  Jeg minnes det kom opp noe på FM av og til, var vel Nrk P1 som kringkastet dette? Jeg bruker bare nettradio fra telefonen da jeg ikke har dab+

Eneste jeg har fått opp her i Norge er veiarbeid, de ligger som regel inne. Dette er da på F10 uten dab :) 

 Men hadde dette vært som i Tyskland, da hadde nok det ikke vært så mange brukere på Waze. Jeg bruker kun den nettopp pga trafikk meldingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil en få samme "integrering" med Bmw kartet her hvis en har dab+ adapter som kan motta trafikkinfo?

Har tatt i bruk Waze nå for å teste litt

Prøvde å bestille RTTI via connected drive nå men når jeg legger inn VIN så får jeg beskjed om at bilen er tilordnet et annet land og om jeg vil bli sendt dit, blir da sendt til Tyskland hvor jeg får tilbud om å kjøpe tjenesten til 1 Euro pr måned. Vil dette da fungere rundt i Europa om jeg bestiller dette i Tyskland? Bortsett fra at Norge stenger 3G nettet sitt neste år?

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RTTI fungerer uansett land. Er bilen pre facelift bør man vel lage en tysk CD konto. Så legge til bilen der.

 

edit: Det sendes ikke ut slike meldinger i Norge. FM /DAB gir ingen forskjell. Får ikke opp noe slikt i min med DAB. Bruker kun RTTI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar folkens, da begynner jeg å skjønne litt mer av dette. Jeg har facelift med NBT så jeg tror jeg vil prøve å abbonere på RTTI.   Klarer RTTI seg med Edge dekning?

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fornyet ikke RTTI-abbonnement nå sist. Synes ikke det er verdt pengene, da den ofte gir feilinformasjon, samt det er flere lokale hovedveier den ikke viser trafikkflyten på (sideveier klarer den derimot å vise 🤔).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, awt skrev:

Jeg fornyet ikke RTTI-abbonnement nå sist. Synes ikke det er verdt pengene, da den ofte gir feilinformasjon, samt det er flere lokale hovedveier den ikke viser trafikkflyten på (sideveier klarer den derimot å vise 🤔).

Jeg har vært uten RTTI et halvt år, men nå ble jeg lurt utpå igjen av 30% avslag under Black Week... har også opplevd feilinformasjon, så har faktisk glemt ut grunnen til at jeg bestilte det. Kjekt å se grønne striper der jeg kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...