Gå til innhold

Kva meine folket om autodoc og deres kvalitet? 😊


Hefre auto
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på kva formeininger dere har angående kvalitet på deler frå autodoc.Com,  ser dei selger grisebillige deler fra både bosch og brembo, febi bilstein osv. 

Har selv brukt dem litt til min gammle corolla 94 mod, calipere, hånd brekk waiere å sånt, og her har kvaliteten vært grei. Lengde osv har vært etter boka, caliper har fungert fint i 2 år med god bremsing ned dalen bakkene hver sommer 😂

Bilen eg vurderer å kjøpe deler til er ein bmw e46 330ci.  Tenker da stag og slikt. Foringer kjøper eg på gs, 

Ser jo at eg kan kjøpe ein bosch caliper til 650kr kontra gs som skal ha 3500-4500, -  kan jo bytte et par kalipere i året for å forsvare den prisen. Om bremse effekten er annerledes så vil eg nok styre onna. Men om alt er likt bare at den ruster fks raskere så er ikkje det., det verste. 

Kan jo nevne.Kjøpte da caliper H.S.B

Begge håndbrems wairane bak. Og klosse sett bak. Til under 1000 lappen, bremsene var bosch og waierene var febi bilstein. 

Ka meine folket :)

Mvh Øyvind H.J

 

Endret av Hefre auto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt autodoc noen ganger og har ikke blitt skuffet, det kan jo ha med at jeg aldri bestiller de billigste tingene. De har deler i flere prisklasser der så. 

Klart en bærearm til 29.50,- vil jo ikke holde lenge.   

Når f.eks Mekonomen skal ha et par tusen kroner for et sett støtdempere og du får samme dempere til 800,- på Autodoc, så priser mekonomen seg helt ut. Alt i alt så er jeg godt fornøyd med Autodoc:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Shattered skrev:

Har ikke brukt de selv, da jeg bruker Koed. Hørt mye bra om de da. Gs er omtrent like dyrt som bilia... 

Koed har vært flinke og greie, men syns liksom alle er så dyre i forhold til fks autodoc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der. De har jo mange merker å velge mellom. Tenker også å velge litt høyere prisklasse en dei billigste.  Men nå er mekonomen dyrt i forhold til mye annet. Skruvat harceg vært lite fornøyd med. Treg levering og ofte feil deler. 

Autodoc tar også lang tid men har vært fornøyd til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autodoc har fungert bra de gangene jeg har brukt de. De har veldig mye på lager, men frakten stopper litt opp når varene kommer til Norge, så du kan ikke ha veldig hastverk når du bestiller derfra. Prisnivået er stort sett greit. Mye likt som Koed når alt er tatt med, er min erfaring. Foretrekker likevel Koed pga den gode servicen. Ikke at jeg har grunn til å påstå at Autodoc er dårlige, men Koed er rett og slett eksepsjonelt flinke der.

GS synes jeg også er kjempebra på alle måter. Selv om de er hakket dyrere utenom kampanjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Autodoc i en lengre periode som regel kjøper jeg deler av dyrere kvalitet. Alle delene har holdt. Er jo ikke noe forskjell på delene de selger der enn hva som blir solgt her kun prisen. Har mer og mer begynt å gå over til Eurodel.no da får jeg alt i inkludert i prisen som gjør det lettere å beregne ut total kostnadene. Eller så er Koed alltid første valget for det meste. 

GS velger jeg aldri, får det jo billigere hos Bavaria enn man gjør på GS. 

Endret av RemyNG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet vel jeg, kjører 2001 E 39 så jeg kjøper ikke så mye deler.

Kjøpte skiver, bånd og klosser bak hos Autodoc. Litt lang lev. tid, ellers alt OK.

Den jobben blir jo ikke så ofte, siden jeg noterer nesten alt viser det seg at delene som blei bytta har stått på i 10 år. Brembo skiver og kanskje Biltema klosser og bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet endel hos Autodoc og det har aldri vært problem. Har da kryss sjekka delenummeret før jeg har bestillt og konsekvent brukt merker jeg kjenner til. Koed har også vært flittig brukt, og de brukes fortrinnsvis når forskjellen er liten. 

Prisen gjenspeiler volumet de selger, og hvilke pris strategi de har valgt. Mekonomen er ofte litt billigere enn original deler, slik at det lønner seg for den vanlige mann i gata å dra dit. 

AC kompressoren på gammel bilen røk i sommer. I bilen sto det montert en Denso kompressor fra fabrikken, denne skulle BMW ha 11500kr pluss mva. Mekonomen skulle ha 11500kr inklusiv mva. Og Autodoc 3900kr pluss mva.

Sparte betydelige tusenlapper 😁  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 15.12.2018 den 22.36, Hpi skrev:

Noen som har erfaring med FCP Euro?  Ser mange på det amerikanske Bmw forumet bruker disse, de har visstnok livstidsgaranti på alle deler, selv slitedeler. https://www.fcpeuro.com/

Har handlet mye der tidligere, men pga $ Kursen så er det veldig ugunstig, fikk til og med ordnet med billigere frakt de gangene jeg brukte de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...