Gå til innhold

Dieselpumpe havari F10


michaelskare
 Share

Anbefalte innlegg

På 30.12.2018 den 11.39, Clevion skrev:

Hvilket forsikringselskap har du? Jeg har brukt plus forsikringa en gang hos Sparebank1, de hadde en ordning at man måtte betale en viss prosent andel når bilen hadde gått så så mye, mens Gjensidige har ikke det såvidt jeg har klart og lese meg fram til. Ellers vet jeg at Minge Dieselservice på Havnås, Trøgstad gjør de reparasjonene her en del billigere enn merkeverksteder.

Hei og takk for svar! Da skal jeg forhøre meg med Minge. Forsikring hos DNB, de dekker mest sannsynlig 40% av kostnaden. 

 

På 30.12.2018 den 12.26, TRF skrev:

Her var det mye synsing om pumper og lufting.... Å spørre "volvo i Norge" om problemer med cp4 er.. vel.. hva forventer man å få til svar? Det er litt som at Møller "aldri hadde hørt om" problemer med DSG i sin tid heller.

Det spiller ingen rolle om det heter Volvo, BMW, VAG, GM, eller noe annet. CP4 har de eksakt samme problemene uavhengig av hva den står i, og uavhengig av om det er CP4.1 eller CP4.2. Det blir fort ganske åpenbart om man åpner ei defekt og ser på hva som har foregått. Drivstoff har definitivt en del å si. Biodiesel er et problem. Vinterdiesel _kan_ være et problem (uten at jeg har tatt prøver, så er vinterdiesel tilsatt parafin, med de problemer det kan ha). Mangel på vinterdiesel _kan_ være et problem (når det er kaldt). Diesel er ikke likt på alle stasjoner/leverandører. Men, man kommer uansett ikke ifra det herlige faktum at problemene var langt mindre til ikke tilstedeværende med CP1 og 3, og at konsekvensen var et pumpebytte, ikke over 100k takst på rep fra BMW.

Og for ordens skyld, jo, de amerikanske variantene har i aller høyeste grad matepumpe. Man må jo være bortimot blind for ikke å ha sett det. CP1,CP3 og CP4 er ute av stand til å i det hele tatt fungere (starte) uten matepumpe. "hørt det" og "lest det" blir ikke mer riktig selv om det kommer langt borte ifra.

Enig med deg ja! Dieselen vi har kan være et problem, men det er vel pumpene i seg selv som er problemet, at de rett og slett ryker etter en viss tid fordi de ikke varer evig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmw 330 d 2000 skrev:

Mulig jeg er gammeldags men, hele vinteren tar jeg en dl. totaktsolje ved hver fylling av diesel. Motoren er snurra over 300 000 så med god tro så mener jeg dette er lurt, noen som mener noe annet?

Du får mer smøring, men mister effekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det være smart å bytte dieselpumpa når motorforsikringen utløper? Er det kun pumpa som forårsaker dette problemet eller er det flere deler som bør byttes i samme slengen?

Kanskje ikke dumt å koste på 20k kontra å risikere å få en smell på 100k, hvis en skal ha bilen en god stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Vil det være smart å bytte dieselpumpa når motorforsikringen utløper? Er det kun pumpa som forårsaker dette problemet eller er det flere deler som bør byttes i samme slengen?

Kanskje ikke dumt å koste på 20k kontra å risikere å få en smell på 100k, hvis en skal ha bilen en god stund...

Hør med dieselgrossisten.no God service og billige deler. F.eks pris på dieselpumpe vag 5500kr eks mva. De utfører også arbeidet billigere enn merkeverksted. Og ja, det er en kjempeforsikring! Hadde ikke nølt med å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har lest litt rundt her nå om denne CP4-pumpen, og det er jo ikke spesielt trivelig lesning. Har selv en 2011 F11 med N47.

Når denne pumpen ryker med påfølgende katastrofe, hvordan merker en dette på bilen? Får en feilmeldinger eller varsellys? 

Etter jeg hadde kjørt bare noen meter i går begynte motoren å gå veldig nøkkete før den stanset helt noen sekunder etterpå. Ingen feilmelding eller motorfeillys eller noe som helst. Startet motoren umiddelbart etterpå og den har gått helt fint. Gått fint i dag også. Kan det likevel være CP4 som har røket eller er dette symptom på noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...