Gå til innhold

Gavepakke fra regjeringen til bilentusiasten


Tony Soprano
 Share

Anbefalte innlegg

5 hours ago, RF91 said:

Kor har du dette frå? Kan det bekreftast nokon plass? 

Her i bygda blei siste pumpa med 98 fjerna for kanskje 5 år sidan. Trur kaanskje det er ei og anna pumpe med 98 oktan i enkelte nabobygder, men å reise oppimot ein time kvar veg (må ta ei ferje) kun for å fylle tanken ser eg som veldig lite hensiktsmessig 😅

Amcars nettside😊 Er vel dem som har bedrevet mest lobbyvirksomhet for begge disse sakene. Anbefaler alle medlemskap der da Amcar virkelig jobber for å forenkle entusiastenes hverdag😊

 

Blir vel et krav om dekning i et geografisk område, så vil nok være ganske spredt. Men heldigvis blir det ikke borte👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller kun 98 oktan, her i Haugesund får man 98 oktan på alle Shell og Esso stasjoner. Shellstasjonen jeg bruker er bare  2 år gammel. 7eleven derimot har sagt opp avtalen med Shell og gått over til YX, der har de ikke 98 oktan lenger. Ikke Uno x eller Cirkle K heller.

Jeg tror dette er en kopi av "den Finske modellen" hvor det skal være mulig å fylle bensin uten ethanol innen en viss radius. Jeg har også forstått at Amcarmiljøet har æren for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, TRF said:

Skjønner ikke hvorfor uk bil kommer inn i denne sammenhengen..? 

Bruktbilmarkedet i UK er usedvanlig billig da dem skattlegger eldre biler enormt og høyrerattede biler har ingen markedsverdi i resten av EU. Så dermed kan man ofte finne feks E46 M3 for halvparten av prisen enn i Tyskland. Om man ikke bryr seg om det, kan man om 2 år (kom vel i 2001?) få en ok E46M3 for under 100.000 NOK ferdig registrert på hvite skilt. Nå vet jeg det har vært noen utfordringer med høyrestyrte biler og flere er vel registrert som bevaringsverdig (1-9 paragrafen), men dette skal vel også forbedres ila kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Skulebollen said:

Annenhver japse med litt motor er jo høyrerattet. Hvorfor skal det vere verre og regge en bmw?

Og mange av dem er registrert etter paragraf 1-9, bevaringsverdig, som også høyrerattede BMW'er blir. Amcar jobber med å fjerne dette tullet, men inntil da vil beskrivelsen bevaringsverdig i vognkortet være betydelig markedsprisreduserende da man i praksis ikke har lov til å gjøre noen forandringer.

Du får avslag på alle evt ombygginger og bygger du om noe (selv lakkerer i annen farge) har Vegvesenet lovhjemmel til å avskilte/anmelde forandringen (i hvor stor grad dette blir gjort vet jeg ikke).

Endret av HaaJeHaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...