Gå til innhold

F11 n47 startproblemer


Kvakkster
 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Kvakkster skrev:

Hei, hvor lenge siden var dette? Jeg skummet gjennom vilkårene og kan ikke finne dere skrevet noen steder 

Mener det var rett før jul at det skjedde, November/Desember 2018 et sted. 

8 minutter siden, Kvakkster skrev:

Undersøkt litt mere. Sparebank1 forsikring og DNB forsikring her fusjonert med virkning fra 01/01-2019. Sparebank1 såvidt meg bekjent har ikke dekningsgaranti men ser at Dnb har dette fortsatt. Da dem nå har felles org nr (Fremtind) så har sp1 også medansvar mener jeg

Nabo hadde forskning via DNB, så det du sier stemmer nok. Han viste til et annet selskap som ville dekket skaden under de samme omstendighetene. Han endte vel med å betale en viss egenandel, men alikevel mye billigere enn å ta hele regningen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kvakkster skrev:

Hadde du lest litt lengre ned i artikkelen hos Forbrukerrådet så hadde du fått med deg at en har 5 års rett til å reklamere for feil og mangler fra dagen du overtar bilen. Ergo så har du 5 års klagerett.

Ja man har klagerett, men det er ikke automatisk medhold i klagen. Den som klager må påbevise at feilen forelå i bilen på kjøpetidspunktet. Registerkjede er såppas vanlig n47 feil at det må anses som normal slitasje, og slitasje som kommer over tid. Feilen kan ha oppstått etter kjøpetidspunkt. Var det de typiske registerkjedelydene ved kjøp? Var selger og kjøper bevisst om n47 problematikken ved kjøpet? Informerte selger kjøperen om dette? Osv osv.... mange kriterierer og variabler ute å går i en slik sak.

Bilen var ikke ny. Alt av skader etter 100.000km er etter min mening ting man må bare leve med. Så skjøre dagens biler er, blir det risikosport for alle som selger bil, om de skulle blitt hoødt ansvarlig for alt av feil som skulle oppstå de neste 5 årene.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvakkster skrev:

Hadde du lest litt lengre ned i artikkelen hos Forbrukerrådet så hadde du fått med deg at en har 5 års rett til å reklamere for feil og mangler fra dagen du overtar bilen. Ergo så har du 5 års klagerett.

Jeg har lest alt og kan dette fra før. Er borti reklamasjoner daglig og det ordner seg så og si alltid for kunder. Og har ikke kunde kjøpsbevis eller om klagen er i en gråsone så hjelper jeg det jeg kan for å ordne likevel. Men det er meg. Jeg har heller aldri sagt at du ikke har 5 år, jeg sa du ikke har 5 år å klage som om det var en fabrikkny bil. Du kan klage på mye, men da med tilstand, slitasje og km.stand tatt i betraktning :) Så er det vurderingssak hva som er normal slitasje.

Som sagt håper jeg det ordner seg for deg. :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med en advokat som har erfaring med bilsaker, eller NAF-advokatene hvis du er medlem. De har oversikt over både hva loven sier og hva som er rettspraksis og kan hjelpe deg å forhandle med selger for å få en løsning uten rettsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal høre med forsikringsselskapet ditt først. Hvis selskapet ditt nekter å gjøre noe så er goodwill veien å gå. Vær en ydmyk kunde uansett forhandler.

Sånn ser prosedyren ut hos en forhandler og hvordan de skal søke GW:

1.png.f6c4c920581f6d9672e98f1cf4662062.png

Hvordan er servcehistorikken? Er bilen i vare tatt/mekanisk god stand? Alt dette spiller en rolle når man søker GW. 

Skjønner din frustrasjon, men hvis du blir opprørt og truer forhandler med advokat/forbrukerårådet, så hjelper de deg ikke. Just saying:)

 

Ta konakt med meg på PM hvis du bor i nærheten av Oslo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lagunilla skrev:

Skjønner din frustrasjon, men hvis du blir opprørt og truer forhandler med advokat/forbrukerårådet, så hjelper de deg ikke. Just saying:)

Det har du helt rett i. Og det vet en erfaren advokat også. Så han vil be deg kontakte selger selv først, men han vil også forklare deg hva du bør si for å ha best mulig sjanse til å komme noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...