Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

Da fikk man bort diverse smuss :

A3070C78-8153-471C-85E2-1586DB4FB34F.thumb.jpeg.754c9013f34a9fa1ba50db460d722077.jpeg

Ferdig :

3BF1DF30-4773-4864-B046-0C49C61F39F3.thumb.jpeg.6357f274604124f464acf04a4e96fbfd.jpeg

Så hjem for tørk etterfulgt av Sonax QD .

Ferdigbilder:

62A3A7D0-DE20-446D-8137-0A6C4D6C46E6.thumb.jpeg.96f8aab5fee5ea465d479543ea7dccd6.jpeg

Blank igjen :

8144F7FA-AC7A-4C00-B093-125EDFA06164.thumb.jpeg.5e02f786e8b87b0ecc5d1c809420af3c.jpeg

Etter siste resetting av airbaglampe har den ikke lyst ,så satser på at det varer .😊

Ser jo og at det ikke er meldt snø eller glatte så legger om til sommerhjul på den til helga .

Vil spare på piggdekkene mine til neste sesong .

Kommer vel og til å skifte bremseklossene foran når dekk skal byttes .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, StigJ skrev:

Har de fikset kanten inn til vaskehallen nå eller er den like fæl? Håper jeg kommer meg inn der i sommer når jeg skal til Fevik igjen. 

Den er like fæl om ikke verre ..

Må ha med planker eller legge bil helt på tvers om jeg skal ha e34 der .

Jeg har sagt ifra at de må fikse den ,men Stig nå er det flett ny vaskehall ti meter på siden der ved verkstedet som er snorrett 😊😊.

Så vask får du tatt ,hvis ikke så står der Karcher og alt du trenger 350 m fra hotellet altså hos meg .

Ren bil får du uansett 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Veldig godt å høre det er alternativer :wub: For er den verre enn for to år siden så kan jeg glemme å komme meg inn der. 

Jada skal ikke stå på noe her 😊

Somsagt så er den blitt verre føler jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for hjem har vel de fleste sett iløpet av årene på tv2:

912CAF9E-EAA8-4715-A879-0F255C521DFD.jpeg.0a9fde4f9c19b72f3ae6e080ddf545b4.jpeg

Nå kan jeg hvertfall si det blir tid for x5 uheldigvis :

4CD308FC-FD82-4ED5-AB63-6D56C4305A76.thumb.jpeg.cc74394d7e6c51db442e2aabb497d8fc.jpeg

Og jeg skal nå starte forfra .

Forrige uke var vel igrunn som hvilken som helst annen uke her.

Skole ,jobb ja det vanlige A4 livet som de fleste har .

Uansett det gikk mot slutten av uke vi sier torsdag ,da ringer konemor så lykkelig at hun svever og kan bekfrefte hun har fått jobben hun har drømt i hele sin voksne karriere 😊men lykken ble kortvarig ..

Hva skjedde ?

Vel mens hun pratet med meg i handsfree hørte jeg et dunk fra bil og et smell og plutselig sier hun :Du ,bilen går ikke fremover !

Jeg parerte med å si vittigklumpen 😊,men nei den bare ruste seg .

Ikke noe feilvarsel på noe .

Hvertfall jeg sa stopp bil ,lås dørene og lås opp og start noe hun gjorde og da funket den .

Hun kom hjem og jeg testet bil .

Det første jeg registrer her nå er at revers mer eller mindre er borte pluss at den hugger fra 2 til 3 gear nøyaktig den samme feil som den andre kasse dvs den som stod i bil originalt .

ER DET MULIG??.?

Vel nå var rådyra gode eller hva det heter og tok noen tlfer til mine venner på Bavaria .

Etter en tid var den i lufta :

28FE4F26-A57C-48A8-A221-748487EF3DD5.thumb.jpeg.f725806195567cf9d1596ce74b678362.jpeg

For sjekk av olje og nivå og her var alt hundre .

Så ned igjen for feilkoder :

688F0761-F169-4032-A09E-C13707925EA6.thumb.jpeg.608421b289941e75a068f4048e787847.jpeg

Og her ble det konstatert nøyaktig samme feil som den andre kassen som stod i .

Er det nå jeg kan få lov å si faen i helvete ???

Vel hva skjedde så videre ?

Jeg kjente jeg var så forbannet ,ikke minst stresset pga hun jeg er gift med trenger bil til jobb og e34 er jo ikke her og Horst står jo på lagring .

Jeg sa bare at nei får selge som den er ,orker ikke mer til de som var der .

Vendepunktet:

Da utbryter en og sier at ,hey hey hey nå må vi roe oss her 😊😊

Er du klar over hvor sinnsyk bra denne x5en din er eller?

Altså jeg jobber med disse og denne er jo omtrent som en ny en under ,ikke en dritt og plukke på rett og slett irriterende strøken sier de 😅

Du bør fikse opp denne ,du har bare hatt sinnsykt uflaks .

Hadde ikke vært i tvil ,rustfri under og et karroseri som skinner som en sol nå må du skjerpe deg var beskjeden jeg fikk .

Finn girkasse så hjelper vi deg Sveigis ❤️
Altså etter en litt sånn direkte prat fikk jeg landet litt og fikk tankene på banen igjen .

Så hva skjer nå ?

Jo noen av dere tenker nok sikkert at jeg må være gal som kaster meg over et girkasse bytte nr tre på denne bilen ,men velger å gjøre det pga at den er knall ellers og skal igang med så mye annet i år som koster ,at jeg orker ikke binde meg opp til noe dyre greier nå.

Hus hjem og familie er pri i år .

Så jeg har fått hjelp til å bytte kasse og jada jeg har brukt helga på å finne kasse og denne gangen velger jeg å si at jeg har vunnet Lotto .

Girkasse bygd av Rats med kvittering på 56 000 kr gått 120000 etter bygg .

Her står det svart på kvitt hva som er gjort som feks forsterket konverter og noe annet som er svakhet som er nytt og forsterket.

Altså kasse er totalrestaurert i biter og satt sammen igjen 😊

Nytt olje og filter i 2021 .

Så ja da blir det bytte av kasse på den og nå skal det bli plankekjøring å gjøre dette .

Hadde jeg hatt løftebukk skulle jeg gjort det selv .

Sendte melding til han jeg kjøpte først av og hørte om han hadde flere .

Han ble jo fra seg og ville vipse tilbake halve summen ,noe jeg nektet konsekvent på .

Billig kasse ,god service da krangler ikke jeg !

Brukt er brukt .😊

For å si det sånn her ,så ryker alt av budskjett til e34 og e28 nå men happy wife er jo happy life .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i .Forrige uke og utfordringene der.upd
1 time siden, Ampera skrev:

Det er bare å ta av seg hatten for ditt pågangsmot, imponerende!😇

Vel…Takk for det .😊

Det som var redningen her ,var det at når der står to mekanikere der og sier hvor bra den var ,så bestemte jeg meg egentlig .

For bilen i seg selv er jo bare så kjekk til vårt bruk og tilsvarende i nyere som jeg vil ha ,koster 200/250 000 og siden hus og hjem står på agenda er det ikke rom for det nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, makan til uflaks da :(

Men som du sier, brukt er brukt. Det er alltid en risiko, som regel går det bra men noen ganger går det dårlig. Kjenner meg igjen her, det var nedtur med 545en på første prøvetur etter girkasse opp og ned, for så å oppleve rallyskraping fra girkassen ved giring til 2.gir. Der gikk det 25000kr, 6 uker venting og alt arbeid på nytt igjen. Men det føltes godt når bilen var på veien igjen, med strøken girkasse :) 

Shit happends, men bare tre ting å gjøre, tenk rasjonelt, brett opp armene og utbedre feilen! Stå på, dette ordner seg jo :):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andreas_R skrev:

Nei og nei, makan til uflaks da :(

Men som du sier, brukt er brukt. Det er alltid en risiko, som regel går det bra men noen ganger går det dårlig. Kjenner meg igjen her, det var nedtur med 545en på første prøvetur etter girkasse opp og ned, for så å oppleve rallyskraping fra girkassen ved giring til 2.gir. Der gikk det 25000kr, 6 uker venting og alt arbeid på nytt igjen. Men det føltes godt når bilen var på veien igjen, med strøken girkasse :) 

Shit happends, men bare tre ting å gjøre, tenk rasjonelt, brett opp armene og utbedre feilen! Stå på, dette ordner seg jo :):)

 

Ja dette var møkk helt klart 😊

Absolutt og kjøper man som jeg gjorde kan man ha flaks eller for min del uflaks ,noe man må være forberedt på 😊

Huff ja skjønner deg godt ,men bra det ordnet seg greit tilslutt for deg .

Akkurat sånn tenker jeg og nå og nå er jeg såpass inspirert ,at jeg kunne tenkt og skru nå med en gang .

Nå har jeg og bestemt meg for å fikse alt på den .

Sidespeil som ikke virker ,el tilt til ratt ja alt som ikke er på stell.

Nå skal jeg lande på en e53 der alt som er montert virker .

Det fortjener den faktisk .

Er rart når man får en nedtur og man ser lyst på tingene igjen ,da får man gjort mye 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Andreas_R skrev:

Fine planer, godt å ha det tekniske på stell. Ville vært synd å gitt opp nå, når bilen er så bra ellers! 

Ja tror summen av alt så er dette like greit .

Dvs sånn blir det nå ,det verste var at igår var det ikke et feilslag da jeg måtte til kr sand en tur .

Desverre er ikke det godt nok da jeg må kunne stole på bil .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i dette Sveigis.

Må kunne stole på bil, ihvertfall når det er den man er avhengig av til hverdags.

Å bytte bil når ting ikke er i orden blir nok ikke billigere, så skal man ha ny brukt bil der det sikkert også dukker opp noe.

Nei, fiks opp X5 å kos deg med den.

Dere er jo så fornøyd med den ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjip lesing dette Jan.

Men pågangsmotet ditt svikter ikke :) Et lite spark bak så er du i modus. Forstår det rasjonali i å stoppe nå, så godt det var noen mekanikere som kunne sette fokus riktig å få deg på rette tanker.

Å finne kasse så raskt som har hatt en runde hos Rats er jo mega flaks.

Gull å få fiksa opp denne, ser jo ut som en nydelig bil, og dere har vært strålende fornøyd med denne. Bra at inspirasjonen tar tak og du får fikset andre småting (i forhold) med det samme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HelgePer skrev:

Kjenner meg igjen i dette Sveigis.

Må kunne stole på bil, ihvertfall når det er den man er avhengig av til hverdags.

Å bytte bil når ting ikke er i orden blir nok ikke billigere, så skal man ha ny brukt bil der det sikkert også dukker opp noe.

Nei, fiks opp X5 å kos deg med den.

Dere er jo så fornøyd med den ellers.

Ja man må kunne stole på tingene og som du nevner når det brukes hver dag .

Det er sant og det er derfor vi velger å fikse den opp .

Bil ble kjøpt i april for tre årsiden og den har vært fremragende for vår bruk ,spesielt fruen og veiene hun kjører på .

Så ja jeg kaster meg rundt .😊😊

 

22 minutter siden, Mortenej skrev:

Utrolig kjip lesing dette Jan.

Men pågangsmotet ditt svikter ikke :) Et lite spark bak så er du i modus. Forstår det rasjonali i å stoppe nå, så godt det var noen mekanikere som kunne sette fokus riktig å få deg på rette tanker.

Å finne kasse så raskt som har hatt en runde hos Rats er jo mega flaks.

Gull å få fiksa opp denne, ser jo ut som en nydelig bil, og dere har vært strålende fornøyd med denne. Bra at inspirasjonen tar tak og du får fikset andre småting (i forhold) med det samme.

 

Huff ja  det var et solid spark dette Morten absolutt.

Neida det skal ikke stå på det ,selv om jeg var nære på å drite i alt .

Og det jo ganske enkelt fordi jeg har mennesker rundt meg som faktisk kan hjelpe meg de gangene jeg står fast eller ikke har tid .

Og helt ærlig så vet de at jeg brenner for disse bilene og gir de all pleie og service ,og da vet jeg at de synes det bare er greit å hjelpe til når de vet hvor glad jeg blir .

Ja må satse på at en kasse som har vært der bør holde susen en stund nå .

Håper det blir gull og få fikset den ja 😊,Neida blir nok bra og ja det er en fin bil til å ha gått 317 ,ikke minst så lite rust og bulker .

Og nå har jeg som mål å få alt som ikke er iorden på stell som rattstamme justering ,el speil høyre side .

Når dette er fikset ,virker alt på den faktisk bare det i seg selv er utrolig til å være en sånn bil .

Igjen passer man på disse ,funker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...