Gå til innhold

Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, bmwe30is skrev:

Hardykoblinga er montert feil ser det ut som. Ny kobling montert riktig så blir det nok bra👍

Kan du utdype, jeg trodde hardykoblinga ikke kunne monteres feil sånn uten videre? 

 

8 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Se kommentarer til bildene. Har lagt det til nå

Der ja! Ser jo de små sprekkdannelsene nå når du sier det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, scoot skrev:

Kan du utdype, jeg trodde hardykoblinga ikke kunne monteres feil sånn uten videre? 

Den kan monteres på to måter. Sett fra girkassen så skal akslingen svive med klokken. Da vil man ha det partiet av koblinga med mest gummi der som bolten fra girkassa dytter på bolten i mellomakslingen. Ikke drar som det har gjort her. Det pleier også å være en slags pil på koblinga som skal peke mot flensen av enten kassen eller akslingen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bmwe30is skrev:

Den kan monteres på to måter. Sett fra girkassen så skal akslingen svive med klokken. Da vil man ha det partiet av koblinga med mest gummi der som bolten fra girkassa dytter på bolten i mellomakslingen. Ikke drar som det har gjort her. Det pleier også å være en slags pil på koblinga som skal peke mot flensen av enten kassen eller akslingen:) 

Takk! Dette er en av grunnene til at bimmers ligger mitt hjerte nær, masse kunnskap og folk som villig lærer bort. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten update:

Fikk bytta hardykobling på torsdag. Det løste problemet, men jeg hadde tydeligvis presset varmeskjoldet opp på mellomakslinga da det subbet noe fryktelig i fart. Så alt ble plukket ned igjen i går så jeg kunne gå over alt av klaringer. Og nå funker alt som det skal. 

Det ble feiret med en lang kjøretur rundt Hurumlandet i går kveld. Mye fine veier som virkelig passer denne bilen bra.

Fikk også knipset ett par bilder idag.IMG_20200502_144314.thumb.jpg.7edf07c435edeb40c87f59e418e48ec6.jpgimg_1588431221825.thumb.jpg.5058b97fbb70d30f312c6a270111543d.jpgIMG_20200502_165801.thumb.jpg.5b37bbf5d2251d7e03c77f25cffe54b6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Thundercoil skrev:

Litt i grenseland, ja! Haha. Blir spennende å se hvordan det går. 

Ja, har tatt av spacerne da de ikke har sånn leppe felgen hviler på, å lå felgen kun sitte med bare mutterne skjer ikke. Den risikoen tar jeg ikke. Men når jeg fikk dem for ett par hundre kroner bare sånn for å teste tenker jeg at det er greit. 
Uten spacere så subber det overhodet ikke mne jeg vil også ha hjula lengt mulig ut i buen, dilemma i know, subber bittelitt foran da det er en anelse mer camber på førersiden. Men det er jo lett å fikse. Blir valsing foran uansett om ikke lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Designer skrev:

Elsker stuket på bilen Christian!

Felgene sitter som et skudd på denne. 🤩

Bare å få spacet ut, men kjøpe skikkelig spacer kanskje? 

Takk takk, Kjetil. 

Skal kjøpe skikkelige. Når det koster over tusenlappen for ett sett med spacere, og jeg vet heller ikke om de kommer til å passe, så er det bedre å bruke ett par hundre kroner på noen enkle bare til testing. Spacerne ble tatt av rett etter jeg tok etter bildet. Sånt skal aldri på min bil hvertfall. Jeg kommer nok til å kjøpe 10mm H&R og legge til litt camber bak, da kan jeg senke litt bak også. Jeg skrudde den opp noen runder før vinteren. Ser litt rart ut med så mye camber foran og ingenting bak. Veldig driftingstuk på den nå sett bakfra. Det ser veldig bra ut fra siden men bakfra er det forbedringspotensiale.

7 timer siden, sveigis skrev:

Bra skuta ble iorden for deg og støtter det Designer skriver .

Alt er riktig på denne og jeg liker gummi og høyden 😀👍

Takk, Jan😊 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over ett grisebillig komplett M3 interiør på finn igår kveld. Første mann til mølla, så fikk kasta meg i bilen i ettermiddag og henta det før noen andre. Kommer fra engelsk bil, derav prisen jeg betalte. Men alt er komplett og helt og pent. Fult av støv men ved en vask blir de fine. Skal prøve å få memory på førerside, så må forske litt på hvordan jeg skal få til det. 

IMG_20200507_182050.thumb.jpg.9c7ce71a44a4a2bd4b12e02d39176a4c.jpg

Og setene skal selvfølgelig ikke være sorte.... de fleste som har fulgt med en stund vet hva det innebærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slavearbeider'n changed the title to Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...