Gå til innhold

Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda


Anbefalte innlegg

Ble en liten luftetur i kveld. Skulle egentlig til Tyrigrava en tur, men der var det stappfult. @Ampera jeg dro bare videre jeg altså. Orka ikke lete etter plass. 
Så da ble det en liten kjøretur istedenfor. 250 kr fattigere, tom tank og ca 4 mil senere var man tilbake ved hula7DEC70D9-24F3-4662-9B70-199805612B45.thumb.jpeg.b70f9525bad158aa053842d1d9fb79ae.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå står ikke verden til påske. Satte bort bilen på eu kontroll for å finne ut hva som er i orden på bilen🤪 Hva som er feil har jeg ganske god koll på. Forventa at sota ruter måtte utbedres sammen med utslipp, støy, høyde, hjul og baklykter. Og muligens datasprutet. Gleden var derfor enorm da jeg fikk denne fine lappen tilbake etter å ha snakket en halvtime med dem etter stenging og gitt dem en gjennomgang av alt som er gjort og oppgradert på bilen. Nesten så jeg kjøpte en sixpack med pills til hver av gutta.

A4DC6107-50E4-4F3D-8588-CEA5EBCAA7D2.thumb.jpeg.c545cfd8d6bf44f34023cb28b042f740.jpeg

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur opp til treffet til BMWCCN sitt treff på Vålerbanen. Kryssa fingrene for at bilen skulle oppføre seg hele veien. Med kun ett par tilfeller av nødmodus på vei opp og ned må jeg si meg fornøyd med det. Venter fortsatt på ny tune fra England. Deilig å få noen mil bak rattet igjen selvom ryggen er helt ødelagt😅 Sånn er det med lav og stiv bil som skal ligge som en klegg på veien. 
Siden jeg ikke har fått løst problemene fra forrige banedag(problemer jeg har hatt i to år) så ble det med utstilling denne gangen. 
Hadde ingen forhåpninger ifht evt premiering. Gleden var derfor stor å kunne ta med pokalen for Beste Stance hjem. Hadde mer håp i klassen beste modifiserte men det er vanskelig å slå ‘’firmabilen’’ en F10 M5 fra Optituning. Uansett, veldig gøy å få en pokal, etter all tid, penger, frustrasjon og glede som er lagt ned. Jeg ble bare enda mer sikker på at denne skal jeg ikke selge på lang lang tid!

9996452D-EEA4-4E63-8F1F-A45CDF815D6E.thumb.jpeg.db8ef7ebb1996a1c1ad2172e96da9a63.jpegD36D3767-866A-4FE4-A201-D94F1DB2EBC7.thumb.jpeg.2ab740ebe60585876daf39e161dc0f75.jpegEDF2DFF2-1E31-4903-8D3F-B71889952B4D.thumb.jpeg.d1cd4cbca0e4c36d4ca887ec9c632bfd.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Slavearbeider'n changed the title to Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - tatt pokal med hjem
8 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer så mye :) ikke ufortjent dette nei, og ikke minst bra gjort å holde en såpass gammel bil som E46 pre-LCI så strøken. 

Takk for det. Er liksom alltid noe med disse gamle bilene, men jeg prøver å holde den så ryddig og pen som mulig. Artig å hevde seg mot langt nyere og dyrere biler.
Jeg vil for alltid foretrekke preface av e46 coupe. Faceliften synes jeg er stygg rett og slett. Den eneste faceliften jeg ikke liker av alle facelifter Bmw noen gang har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten update etter litt testing og logging i kveld. 
Noe forbedring men fortsatt ikke som det skal være. Blir nok å bygge om til elektrisk gass ila vinteren. Bli kvitt hele wire opplegget og kun ha det elektronisk. Eneste løsning tror jeg uten. Tuneren anbefalte sterkt å konvertere til el.gass. 
 

Ellers så blir nok bilen satt bort for vinteren til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten update:

Bilen har stått i ro ett par måneders tid nå. Greit å få bilen litt på avstand. Glemmer i perioder at jeg har bilen faktisk. Merker at motivasjonen kommer mer og mer krypende. 
Har forhørt meg med diverse personer i i Link samfunnet og funnet beste løsning for gassproblemene jeg har hatt. Har fått tps settings og adapsjonsverdier til M54 gassjeld og pedal. Så nå må jeg få handlet spjeld og pedal. Pluss jobben med å kable opp alt sammen, noe jeg overhodet ikke ser frem til da ledninger og strøm er det absolutt det verste jeg vet med bil. Men det virker overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

En liten update:

Bilen har stått i ro ett par måneders tid nå. Greit å få bilen litt på avstand. Glemmer i perioder at jeg har bilen faktisk. Merker at motivasjonen kommer mer og mer krypende. 
Har forhørt meg med diverse personer i i Link samfunnet og funnet beste løsning for gassproblemene jeg har hatt. Har fått tps settings og adapsjonsverdier til M54 gassjeld og pedal. Så nå må jeg få handlet spjeld og pedal. Pluss jobben med å kable opp alt sammen, noe jeg overhodet ikke ser frem til da ledninger og strøm er det absolutt det verste jeg vet med bil. Men det virker overkommelig.

Er rart det der  å få ting på avstand ,det kan ofte være en boost på godt og vondt .

Noen ganger tenker man at nå er det gøy å starte opp igjen andre ganger tenker man ,huff nei dette skal bort.

Håper du nå etterhvert kommer i mål med denne sånn at den vil fungere sånn den er ment for å være .

Stadig imponert over ting du fikser og får gjort med den .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sveigis skrev:

Er rart det der  å få ting på avstand ,det kan ofte være en boost på godt og vondt .

Noen ganger tenker man at nå er det gøy å starte opp igjen andre ganger tenker man ,huff nei dette skal bort.

Håper du nå etterhvert kommer i mål med denne sånn at den vil fungere sånn den er ment for å være .

Stadig imponert over ting du fikser og får gjort med den .😊😊

Ja, med det forholdet jeg har med bilen nå så må jeg ha noen perioder der den bare står i ro og jeg får tankene over på noe annet. Når bilen først funker så er det den artigste bilen by far å kjøre av alt jeg har hatt. Alt er så direkte, så rått, det lukter, det bråker, det klunker og smeller. Ja sånn det skal være med en bil som ikke er helt som andre. Hadde jeg hele tiden hatt mye fokus på den hadde det endt med salg. Og det ville tatt laaaang tid før jeg hadde tilgitt meg selv for å selge den. 

Sånn jeg ser det så er gassen siste hinder(og ett ganske vesentlig hinder) før bilen er kjørbar og feilfri mtp kjøreglede. Ja, airbaglampa lyser, men det er pga setebytter og litt rullering av ratt for en tid tilbake. Samt å få korsryggstøtta i setene til å fungere. Det klarer jeg sikkert å fikse om jeg orker å ta meg tid til å lese koblingskjemaer og slikt. 
 

Prøver så godt jeg kan å ta vare på den, er ikke så mange fine eksemplarer igjen og nå har de begynt å stige sånn i verdi også, så jeg må jo nesten ta vare på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Slavearbeider'n changed the title to Slaven's E46 328 godkjent med ESS Kompressor - kan ikke kaste inn håndklet enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...