Gå til innhold

M5 F90 eksosanlegg


Billyboy
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, flobben skrev:

Eksos, jeg ville valgt å kjørt med originalt en stund og heller oppgradere senere. Da får man litt følelse av å få noe nytt igjen. I tillegg er det mye lyd original anlegget. Ellers har ac shnitzer   flere oppgraderinger som er mulig å velge, samtidig som de gir garanti på delene.

Kloke tanker om økonomi og eksosanlegg :) Jeg lander antagelig på å kjøre originalt og oppgradere senere som du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med drømmebil i pipelinen og morsom historie. Det er ofte vel så kjekt å lese om disse som om selve bilen 🤔 svart interiør eller har du valgt farge der også? :D Cognac-brunt interiør er jo magisk mot Marina Bay-fargen.

Jeg liker best de lyse interiørene, var ikke i tvil - Skinn 'Merino' med utvidet omfang Silverstone Black. Synes det er lækkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Billyboy skrev:

Jeg liker best de lyse interiørene, var ikke i tvil - Skinn 'Merino' med utvidet omfang Silverstone Black. Synes det er lækkert :)

«Tilbudetvar på 2020-modellen, de første som blir produsert, og det var noen få slots igjen på enproduksjonsbatch som går i september og leveres i oktober.»

De første 2020 -modellen, ble produsert så tidlig som fra uke 28. BMW Norge registrerte de første 30. Juli. BT-96989.

Min 2020 modell ble produsert 16. Juli. Regner med levering snart. Gleder meg.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:

De første 2020 -modellen, ble produsert så tidlig som fra uke 28. BMW Norge registrerte de første 30. Juli. BT-96989.

Min 2020 modell ble produsert 16. Juli. Regner med levering snart. Gleder meg.

I stand corrected! Takk for opplysningene.

Og gratulerer med super bil!

har M5C’en din det nye heldigitale instrumentpanelet eller er det den med runde instrumenter?

Endret av Billyboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fet übersedan! 

Rett på apotek for å kjøpe melatonin i høy dose, tviler på at du finner natteroen nå :P

Hva gjelder eksos så har jeg ikke spesielt mye godt og konkret å komme med, youtube kan vel sikkert være veldig opplysende om ikke også misvisende til dels. Men når det er sagt så bruker vel Akrapovic å levere også med TÜV sertifikat, om slikt er viktig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mr.Wreckless skrev:

Grattis med fet übersedan! 

Rett på apotek for å kjøpe melatonin i høy dose, tviler på at du finner natteroen nå :P

Hva gjelder eksos så har jeg ikke spesielt mye godt og konkret å komme med, youtube kan vel sikkert være veldig opplysende om ikke også misvisende til dels. Men når det er sagt så bruker vel Akrapovic å levere også med TÜV sertifikat, om slikt er viktig for deg?

Det hender jeg blir liggende våken og tenke ja! 

På youtube er det stor variasjon i kvalitet på opptakene, så man må nok høre det i det virkelige liv. TÜV sertifikat er ikke så viktig tenker jeg - så lenge man holder seg innenfor rimelighetens grenser er det neppe noe problem.

Takk for infoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt i samme båt som deg, har en stund tenkt på M-bil, at det er på tide, nevnte for frøkna hjemme at jeg vurderte å gå til innkjøp av ny MC, men den tanken likte hu ikke mtp hvor usikker man er i trafikken på sykkel kontra bil, så hu la til at jeg kunne kjøpe meg M5, nevnte hverken M3 eller M4 (hu vet jeg vil ha V8er), og eneste kravet er at unga får sitte i bilen, så da sitter jeg her og venter på at noen skal kjøpe min nåværende bil, så jeg får dytta inn en F10 M5 i garasjen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Clevion skrev:

Har vært litt i samme båt som deg, har en stund tenkt på M-bil, at det er på tide, nevnte for frøkna hjemme at jeg vurderte å gå til innkjøp av ny MC, men den tanken likte hu ikke mtp hvor usikker man er i trafikken på sykkel kontra bil, så hu la til at jeg kunne kjøpe meg M5, nevnte hverken M3 eller M4 (hu vet jeg vil ha V8er), og eneste kravet er at unga får sitte i bilen, så da sitter jeg her og venter på at noen skal kjøpe min nåværende bil, så jeg får dytta inn en F10 M5 i garasjen 👍

Så kult 😊 Du har en forståelsesfull frøken du også skjønner jeg! Jeg har også A på førerkortet (og har hatt MC noen år) men har kuttet det ut siden man fort blir alvorlig skadd hvis uhellet først er ute. Og så trives jeg strengt tatt best med komforten i en bil hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 5.46, Billyboy skrev:

Det skal jeg gjøre Fredrik!

noen erfaringer så langt -

Siden jeg har et genuint behov for firehjulstrekk på glatt føre (vanskelig bakke hjemme) hadde jeg slått fra meg alle tanker på M-bil. Helt til F90 dukket opp. Den gjør alt bra, rett og slett. Har fått testet F90 competition også, men dempingen blir litt vel hard etter min smak. Det hører med til historien at jeg har to barn i småskolealder som trenger transport både hit og dit, og at jeg pendler til byen 3 ganger i uka. 

Jeg er midt i 40-åra, har spart opp en god slakk på rammelånet over lang tid, og forhandlet fram en veldig god rente med banken (2,45%, i skrivende stund). Huset er på plass, leieboer med leieinntekter er på plass, vi har to solide inntekter og fritidsbolig ser det ut til at vi arver, så det trenger vi ikke binde opp kapital på. Nettopp nå fikk en bilfrelst kollega hjertetrøbbel på grunn av stress. Det fikk meg til å tenke - ikke vent for lenge med å realisere drømmene, en dag er det faktisk for sent, og da sitter man igjen med angeren. Begynte derfor å se hva som finnes på markedet av brukte F90. Jeg har aldri kjøpt ny bil før, kun 2-4 år gamle relativt rimelige og driftssikre biler. Det er først for 6 år siden jeg tok meg råd til å kjøpe bil litt mer med hjertet, da jeg gikk for min første BMW (en 525D).

...

Herlig fortelling! Dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmebil! Var å prøvekjørte en Competition hos Bavaria Gardermoen på forsommeren, fantastisk kjøremaskin! Selv går jeg og drømmer om F10 M5, men gikk til innkjøp av en '16 530d for noen uker siden, da den var for bra til å ikke slå til på. Men går fortsatt og drømmer om å bytte inn i en M5 til våren ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, FTE skrev:

Var å prøvekjørte en Competition hos Bavaria Gardermoen på forsommeren, fantastisk kjøremaskin!

Der var jeg også, 11. Mai! Jeg fikk 15 minutter på E6 i M5C’en. Skal vedde på vi møttes der. Jeg var en av de siste som ventet på å få prøve den. Fikk en runde med 850i også, og det var også veldig gøy. Men det var definitivt M5’en som var morsomst å kjøre 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det hende vi møttes ja ;)  Jeg og fattern prøvekjørte først X7en, før vi fant ut at om vi i det hele tatt skulle få oss en tur i M5en, måtte vi bare stelle oss fremst, der M5en alltid parkerte, og satse på å få en tur. Ble en tur ned til McDonalds og opp igjen. Har kjørt F10 M5 også, men selv den var ingen match imot Competition`en. Bor du i området? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FTE skrev:

Da kan det hende vi møttes ja ;)  Jeg og fattern prøvekjørte først X7en, før vi fant ut at om vi i det hele tatt skulle få oss en tur i M5en, måtte vi bare stelle oss fremst, der M5en alltid parkerte, og satse på å få en tur. Ble en tur ned til McDonalds og opp igjen. Har kjørt F10 M5 også, men selv den var ingen match imot Competition`en. Bor du i området? 

Tror jeg husker dere 😉 Var det deg jeg traff inne hos Bavaria i juli/august skiftet? Faren din endte opp med å handle seg en lækker 540i? Jeg var ute en tur med en M5C de hadde stående. Jeg bor 400 meter opp bakken fra Bavaria på Kjeller. 

Endret av Billyboy
Staveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...