Gå til innhold

Anbefalinger jekk


macrorain
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, macrorain skrev:

Fant en som hadde 2.5t fra Bahco, men det ender på 3500kr inkl frakt, så tror jeg går for den til 1200 hos Biltema. Takk for mange gode innspill uansett! :) 

Hei! Jeg har hatt Biltema jekk i mange år, og det har fungert ok, men begynte etterhvert å synke ned av seg selv.

 Kjøpte i fjor denne hos Jula https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-002095/.

En helt annen kvalitetsfølelse, synker ikke ned, lett å jekke tungt med da den har to stempelpumper, selv tunge biler (LR Discovery 3). Kontra den du tenker på til 1200 hos Biltema ville jeg uten tvil lagt 800kr ekstra for denne :) Den er ganske tung, men om den skal stå på samme garasjegulv har det egentlig ikke noen betydning. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, michaelskare skrev:

Hei! Jeg har hatt Biltema jekk i mange år, og det har fungert ok, men begynte etterhvert å synke ned av seg selv.

 Kjøpte i fjor denne hos Jula https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-002095/.

En helt annen kvalitetsfølelse, synker ikke ned, lett å jekke tungt med da den har to stempelpumper, selv tunge biler (LR Discovery 3). Kontra den du tenker på til 1200 hos Biltema ville jeg uten tvil lagt 800kr ekstra for denne :) Den er ganske tung, men om den skal stå på samme garasjegulv har det egentlig ikke noen betydning. 

 

Mjo. Men 52 kg da mann! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, macrorain said:

Mjo. Men 52 kg da mann! :) 

Hvorfor er du så hengt opp i vekt? og hvorfor så lave verdier? 52kg? det er jo ingenting. Ei jekketralle på 200 kg kan du jo manøvrere i 8 tall med lillefingeren på ett betonggulv. med mindre du fysisk skal løfte jekken fra bakken for å flytte den opp/ned trapper hver eneste dag er vekta totalt urelevant på betonggulv. Mye viktigere at den har skikkelige hjul. 

Ta deg en tur på Jula å trill litt på jekkene, så en tur på biltema å triller litt på de mikke mus alujekkene. så drar du tilbake til jula å kjøper bahco :) evt legg på en tusenlapp til for ac hydraulic :) så har du kvalitetsjekk i 30 år til den begynner å svette olje, men da har dem tetningsett til noen hundrelapper. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Bahco 3t på Jula. Den er solid og god til en vledig god pris. Jeg har den og jeg er superfornøyd. Har du et jevnt gulv er den en fryd å manøvrere. Mitt betonggulv er ikke så veldig slett, men er ikke noe problem heller.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lenge til black friday, og da er det ofte gode tilbud på Jula. Ville ventet og sett om ikke Bahco-jekken ble noe billigere da. Føler de også ofte er nedsatt med 25% på Clas ohlson.

Edit: Snakk om solen, fikk dette på mail sekundet etter at jeg postet her. 😛

445828768_Skjermbilde2019-10-23kl_10_31_44.thumb.png.f37d2729f97c43c2ef24c0491ddf56c4.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo grei pris på den Bahco-jekken hvis jeg synes det er greit med 50kg jekk, vet ikke helt. :) Og om jeg trenger en jekk til 2000kr for å bytte hjul to ganger i året da..


Kan ikke vente til Black friday, den gamle jekken går ikke under bilen etter at jeg senka den - kan ikke vente til slutten av november med å bytte hjul :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Ja, er jo grei pris på den Bahco-jekken hvis jeg synes det er greit med 50kg jekk, vet ikke helt. :) Og om jeg trenger en jekk til 2000kr for å bytte hjul to ganger i året da..


Kan ikke vente til Black friday, den gamle jekken går ikke under bilen etter at jeg senka den - kan ikke vente til slutten av november med å bytte hjul :D 

Kjør opp på en plankebit. Jekk opp. Kjøp ny på tilbud i november (eller når black-hysteriet er). Tadaaa 😀

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, humpfy skrev:

Kjør opp på en plankebit. Jekk opp. Kjøp ny på tilbud i november (eller når black-hysteriet er). Tadaaa 😀

Petter Smart-forslag som gjør at jeg ikke trenger å kjøpe en ny shiny ting godtas ikke. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-002087/

Jeg har hatt denne i 2 år nå, og den fungerer bra til de hjulskiftene som trengs vår og høst. Men låsemekanismen på slike typer billige jekker er svake, så om den ikke lukkes ordentlig vil den sige ned igjen. Her må du derfor se litt på hva du egentlig har behov for iforhold til hvor mye penger du vil legge i det. :) 
Ved større jobber enn periodisk hjulskift bruker jeg løftebukk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...