Gå til innhold

Flataas sin E39 535dat, Vurderes solgt i deler


Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Flataas changed the title to Flataas sin E39 535dat, update
  • 2 weeks later...
  • Flataas changed the title to Flataas sin E39 535dat, nedtur
1 time siden, Otis skrev:

Har de produsert den for lang?

Det må de nesten ha gjort, sendte med hardyskive, bolter til den, midtlager og avstandskive. Fikk heller ikke boltene i retur 😕 .Målene de fikk var 155cm fra bolthull girkasse til diff og 80,4cm fra bolthull girkasse til senter bolt midtlager.   På bildet oppfor så er den 155cm på metallet så vet ikke helt hva som har skjedd her. Må betale frakt for å sende den i retur og det er selvfølgelig 700kr siden den må sendes som bedriftspakke på dør, var 727kr når jeg sendte første gangen og regningen fra dem ble på 3617kr. Heldigvis så tar dem dette som reklamasjon .

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sjarmen med å sende ting i posten 🤦🏻‍♂️

Screenshot_20210706-111324__01.thumb.jpg.66ab1e410db4869b387f37ca6ac9b6b6.jpg

Bestilte bedriftspakke på dør og sendte mellomakslingen til powertrain/unicardan for at de skulle korte den inn til rett lengde men pakken kom seg aldri dit....

Den kom seg til terminalen i Oslo og der var det stopp, Bring har enda ikke funnet den🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Flataas changed the title to Flataas sin E39 535dat, forsvunnet mellomaksel

Kondolerer med Posten/Bring. Angående målingen: målte du med flere verktøy? Hender ting ikke er så nøyaktige som man skulle tro og det vil variere litt med temperatur, men 2 cm er litt mye på den lengden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, E.C. skrev:

Kondolerer med Posten/Bring. Angående målingen: målte du med flere verktøy? Hender ting ikke er så nøyaktige som man skulle tro og det vil variere litt med temperatur, men 2 cm er litt mye på den lengden der.

Ja tror det er bare å kondolere, har krevd en fin sum så regner med dem setter noen på saken og faktisk leter etter den. Pakken ble registrert inn på terminalen og skulle videresendes, etter det så finnes den ikke i systemet. Passer jo bare min bil så den saken er jo grei :P

Tror Posten/Bring kommer til å prøve å vri seg unna erstatning osv da det står mye forskjelling om erstatning ved tap i vilkårene dems. På en Norgespakke som privatperson så erstatter dem inntil 10000kr men på en bedriftspakke på dør så er det 160-211kr(Opplyst av en kunderådgiver over chat) per kg noe som tilsvarer 2-3000kr og det dekker ikke jobben med forlenging en gang.

Det som er tingen her er at jeg ikke har bestilt frakt og sendt den som privatperson, frakt er bestilt via mybring på enkeltpersonforetaket mitt og jeg hadde ikke noe valg om tilleggsforsikring som dem opplyser man kan velge ved bestilling. Men tro meg, jeg tar dette videre om dem ikke løser det på en fin måte.

Målte med hultafors meterstokk og skyvelær 😅, tror ikke det var noe feil med målingen min. Om du ser på bildet litt lengre opp så er den 155cm på den "metallplaten" så jeg tror dem har blingset på hvor mye som faktisk går mot diffen, men det ser man jo om dem hadde studert den litt.

EDIT;

Mens jeg skrev dette så fikk jeg mail fra Bring

"Det har tross grundige undersøkelser dessverre ikke lykkes oss å lokalisere deres sending."💩

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk, ja jeg så på bildet ditt at det virket som at de som lagde mellomakselen blingset, så det er nok mest sannsynlig.

Sist jeg hadde problem med Posten så gikk det veldig treigt og de fant selvfølgelig ikke ut av noe som helst. Min leverandør hadde dokumentasjon på at pakken var overlevert på OSL og da sluttet deres ansvar. Posten spurte meg om deres eget sporingsnummer, fordi de hadde ikke mottatt pakken i sitt system (no shit). Siden det var uforsikret brevsending så sa de bare "synd trist leit", vi har ikke ansvar hvis brev blir borte. Heldigvis var verdien heller symbolsk, men like irriterende å ha ventet på noe en stund, så du må ikke gi deg nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, E.C. skrev:

Typisk, ja jeg så på bildet ditt at det virket som at de som lagde mellomakselen blingset, så det er nok mest sannsynlig.

Sist jeg hadde problem med Posten så gikk det veldig treigt og de fant selvfølgelig ikke ut av noe som helst. Min leverandør hadde dokumentasjon på at pakken var overlevert på OSL og da sluttet deres ansvar. Posten spurte meg om deres eget sporingsnummer, fordi de hadde ikke mottatt pakken i sitt system (no shit). Siden det var uforsikret brevsending så sa de bare "synd trist leit", vi har ikke ansvar hvis brev blir borte. Heldigvis var verdien heller symbolsk, men like irriterende å ha ventet på noe en stund, så du må ikke gi deg nei.

Det går i sirup hos dem ja, sto i mailen at jeg kunne sette frem et dokumentert krav så må bare finne ut hva dem skal ha osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter nesten en måned med venting og mange eposter frem og tilbake med Posten så var plutselig pakken funnet og levert til Uni Cardan.

Screenshot_20210723-224236.thumb.jpg.83c16b2b477fa0da3725a07862c582ea.jpg

Screenshot_20210723-224118.thumb.jpg.c5ee2a8ca5fb71b546ad848e8083c614.jpg

Kravet jeg sendte dem var på 28 000kr og få dager etter jeg hadde fått kontakt med reklamasjonsavdelingen så dukket den plutselig opp.   Anbefaler ingen å bruke bedriftstjenestene til Posten/Bring, vilkårene deres er elendige og man får mer erstattet som privatperson om noe skulle oppstå.

Akselen er ferdig tilpasset(for andre gang) og på tur nordover, litt mye som skjer for tiden mtp hunden som skal ha blodspor- og ettersøksprøve osv før årets elgjakt. 

Satser på å få bilen på veien ila august/september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Flataas changed the title to Flataas sin E39 535dat, fremgang

rart hva som dukker opp når man soper over gulvet på fredagen :)

en ting å rote bort en konvolutt med en 50 lapp, men jammen meg rote bort 2 meter med mellomaksling så er det litt tafatt. 

bra det ordna seg, dette blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hsd skrev:

rart hva som dukker opp når man soper over gulvet på fredagen :)

en ting å rote bort en konvolutt med en 50 lapp, men jammen meg rote bort 2 meter med mellomaksling så er det litt tafatt. 

bra det ordna seg, dette blir bra :)

Er ikke bare litt tafatt, søppelbedrift spør du meg 

Er spent å se om den passer denne gangen, eneste målet jeg oppga nå var å korte inn fronten med 20mm. Da er det ingenting å gå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Flataas changed the title to Flataas sin E39 535dat, Vurderes solgt i deler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...