Baadsvik1 Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Heisann, Har kjøpt en 335iX hvor garantien snart løper ut. Jeg er ivrig etter å få gang på tuning, men er ikke helt sikker hvilket tuning selskap/leverandør jeg skal bruke. For øyeblikket har jeg ikke bekreftet om denne har EWG eller PWG, men mest sannsynlig EWG mtp når bilen er produsert. Så snart dette er bekreftet så bestiller jeg downpipe, charge pipe og oppgradert intercooler. Da burde alt være klart til stage 1 og evt stage 2 i fremtiden. Tidligere har jeg hatt BSR chip på en Audi A5 2.7TDI. Var veldig fornøyd. Hvis noen har erfaring med MHD så er jeg veldig interessert i høre om dette. Med MHD så kan jeg tune bilen via laptop eller mobil, justere burbles og monitorere masse greier. Jeg fikk med PPC når jeg chippet min Audi, men får ikke dette til min bil såvidt jeg ser (?). Andre alternativ jeg er klar over er ESS, Autopower eller Rune Helleland AS (Mekonomen). Forslag og tips mottas med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 @TRF er mannen når det gjelder effektøkning på BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 bootmod3 uten tvil 😀 kjørte det på min F80 M3, superfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baadsvik1 Skrevet Januar 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2020 (endret) Takk for svar. Bootmod3 er også en kandidat jeg glemte å nevne. Har lest litt om Bootmod3 vs MHD, og det virker som MHD har mer fornøyde brukere/kunder. Skal lese litt mer. Å ha muligheten for å bytte map, burble mm er mer fristende enn å måtte kjøre til noen som tar seg betalt for hver endring. F80 M3 ja, rå bil Hvilken effekt har du nå med bootmod3? En ting til: Hvilken kabel bruker du fra mobil/laptop til OBD? Hvor kan jeg få kjøpt en? Endret Januar 8, 2020 av Baadsvik1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 http://www.flissundet.no/public.aspx?pageid=75922&plId=24562&g0=21714&g1=21768&pg=25370&p=133233 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baadsvik1 Skrevet Januar 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2020 Takk for forslag Kvasi. Ser nå jeg har glemt å nevne at jeg bor i Stavanger området. Tunere i mitt område foretrekkes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Kvål Auto på Ganddal kan vel være en løsning her - de har mye erfaringer med effektsterke BMW, Audi, Porsche, MB. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Jeg kan trykt anbefale MHD. Spess nå hvor de har den ENET trådløst adapteren sin. 8 sek å bytte maps, 2-3 min på full installasjon. BIlen er som org, men bare med mer futt over hele linja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baadsvik1 Skrevet Januar 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2020 (endret) Tror valget står mellom MHD og BM3. Har som nevnt god erfaring med BSR, men liker friheten MHD og BM3 gir. Hvor har du/dere kjøpt ENET kabel? Edit: Bestilte kabel på eBay nå, har det ikke travelt Endret Januar 8, 2020 av Baadsvik1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Mange er fornøyde med MHD. Veldig kjekt å kunne logge, slette feilkoder/ resette parametere og følge med. Men kast den ebay kabelen og kjøp det nye trådløse adapteret! Min kina kabel krasja halvveis inn i lasting av nytt map...👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baadsvik1 Skrevet Januar 8, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2020 Kjøpte denne her. Gode greier, eller skal jeg kansellere? Forklar gjerne hvordan den trådløse adapteren fungerer, er helt grønn på dette her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel.B Skrevet Januar 8, 2020 Share Skrevet Januar 8, 2020 Hadde ikke stolt på den kabelen der, du vil dessuten trenge K+DCAN kabel om du skal bruke kabel og MHD. Adapteret er bare å plugge til å koble til via WiFi på mobilen. Så er det rockn roll. https://twistedtuning.com/collections/bmw-product/products/mhd-wireless-obd2-adapter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baadsvik1 Skrevet Juni 11, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2020 Hei igjen, Har nå installert downpipe, intercooler og chargepipe. Jeg merket umiddelbart etter downpipe installering at bilen ikke gikk som den skulle. Ved pådrag så "henger" den igjen før den plutselig drar igjen. Jeg håpte dette skulle gå bort når jeg installerte stage 2 BM3, men dessverre ikke. Så jeg har nå en bil med nyinstallerte deler og tuning som jeg nesten ikke tør å kjøre. Første, andre, fjerde og femte gir går som faen, men 3 og 6 mangler tydelig effekt. Jeg har også feilkode på drivetrain som ikke går bort, og bilen går i en mild "limp" mode. I tillegg så gir bilen beskjed om overoppheting når den står på tomgang over litt lengre tid, men forsvinner når jeg kjører. Folkens, jeg hadde satt utrolig stor pris på hjelp her. Kan det være downpipe ikke er installert skikkelig? Tennplugger? Feil med tuning? Blir nok til at jeg leverer inn bilen og informerer om alt som er gjort på den og hva problemene er, men frykter dette kan koste meg stort i feilsøking osv. Vedlagt er feilkodene på bilen. Mvh Espen BMW feilkoder.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juni 11, 2020 Share Skrevet Juni 11, 2020 Jeg ville forhørt meg med gutta bak BM3. Fått inntrykket over at support derifra er rimelig bra. De kan se på feilkodene og evnentuelt råde deg videre. Ellers kan jeg skyte inn at på ZF8HP så er momentbegrensningen størst i 3. & 6. gir, derav følelsen av at den går mye bedre i de resterende girene. Xhp flash endrer dette om man skulle ønske det https://www.xhpflashtool.com/blog/line_pressure_vs_engine_torque/ ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 11, 2020 Share Skrevet Juni 11, 2020 Du har en feilkode på el-vifte. Det kan ha en sammenheng med overopphetting på tomgang. Når du begynner å kjøre så har ikke viften så mye å si lenger, du får nok luft og bilen er ikke overopphettet lenger. Har du husket å koble alt på plass igjen? Ellers har du fått et svar over angående girkassa som peker i riktig retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå