Gå til innhold

i3 Tråden


quandt1960
 Share

Opprette i3 tråd?  

17 stemmer

  1. 1. Er det interesse for en "Alt om i3" tråd på bimmers hvor alle kan bidra?

    • Ja
      15
    • Nei
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02/14/20, 08:38

Anbefalte innlegg

2 timer siden, M6 Bjørn skrev:

Har solgt gamlebilen min nå og intensifierer jakten jakten på et passende eksemplar 19-20 modell Fully Charged. 

Men hva med fargen rød folkens, noen sterke meninger for eller i mot? 

Jeg synes rød i3S (merk i3S, vanlig i3 som rød synes jeg kanskje er litt uheldig) er knalltøft, men opplevde at dette var vesentlig tyngre å selge enn en sort i3S jeg hadde. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, M6 Bjørn skrev:

Har solgt gamlebilen min nå og intensifierer jakten jakten på et passende eksemplar 19-20 modell Fully Charged. 

Men hva med fargen rød folkens, noen sterke meninger for eller i mot? 

Kjøpte denne for 1-2 uker siden, er kjempe fornøyd! Kjør på med rødt, kler bilen godt :) IMG_7785.thumb.jpeg.1222bbe5138ba36bdf53f5b342f59140.jpegIMG_7835.thumb.jpeg.aa294c8b2f7bda6f1ff61f3a09759e97.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg synes rød i3S (merk i3S, vanlig i3 som rød synes jeg kanskje er litt uheldig) er knalltøft, men opplevde at dette var vesentlig tyngre å selge enn en sort i3S jeg hadde. :) 

Ja, dette med videresalg er en faktor 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Kjøpte denne for 1-2 uker siden, er kjempe fornøyd! Kjør på med rødt, kler bilen godt :) IMG_7785.thumb.jpeg.1222bbe5138ba36bdf53f5b342f59140.jpegIMG_7835.thumb.jpeg.aa294c8b2f7bda6f1ff61f3a09759e97.jpeg

Fin den der ja, så den på Finn. Godøya var det vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

i3 120Ah med Sportspakke vs i3S 120Ah:

er det «kun» 14hk ekstra og sportsmodus som er forskjell teknisk sett? Hva med rekkevidde, annenhåndsverdi? Ja ser den mangler i3S fangeren foran.

https://www.finn.no/354258817

Denne med sportspakke dukket opp i går, i min favorittinteriørvariant Lodge, griselekkert det interiøret der.
Ser for meg ut som Lodge interiøret har skinntrukket de samme delene som Suite (med skinnseter), bare med lyst skinn i stedet for mørkebrunt?

Og Apple CarPlay, ble dette standard på 120Ah?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, papertiger skrev:

i3 120Ah med Sportspakke vs i3S 120Ah:

er det «kun» 14hk ekstra og sportsmodus som er forskjell teknisk sett? Hva med rekkevidde, annenhåndsverdi? Ja ser den mangler i3S fangeren foran.

https://www.finn.no/354258817

Denne dukket opp i går, i min favorittinteriørvariant Lodge, griselekkert det interiøret der. Men altså i3 med sportspakke og ikke i3S. 

I utgangspunktet er de relativt like, men det er noen forskjeller utover det du selv påpeker;

- i3S har økt toppfart til 160km/t, mens i3 og i3 med sportspakke har 150km/t
- i3S-logo på gulvmatte
- i3S har svart blank innramming på grillen, mens i3 og i3 med sportspakke har sølv eller blå
- i3S har annen innsats i fangerne foran og bak
- i3 og i3 med sportspakke har sølvdekor på A- og takstolpen (denne kan enkelt fjernes)

Jeg tror annenhåndsverdien er relativt lik på i3S og i3 med sportspakke - i alle fall ville jeg vurdert en sportspakke om jeg ikke fant en i3S. Hadde det derimot stått mellom to identiske biler, der den ene var i3S og den andre i3 med sportspakke, hadde jeg kjøpt i3S. På en annen side tenker jeg det burde være en smal sak å få godkjent ombygging hos SVV fra i3 med sportspakke til i3S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Marius2002 skrev:

Er i3 med sportspakke like lav og har samme sporvidde som i3S? :) 

Jepp. Samme dempere, fjærer og sporvidde. Sporvidden på i3S og i3 med sportspakke er styrt av innpress. De originale turbinfelgene som leveres som vinterhjul har et helt annet innpress enn turbinfelgene til vanlig i3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jepp. Samme dempere, fjærer og sporvidde. Sporvidden på i3S og i3 med sportspakke er styrt av innpress. De originale turbinfelgene som leveres som vinterhjul har et helt annet innpress enn turbinfelgene til vanlig i3.

Takk! Det var jeg ikke klar over :) Uansett er jo i3 best i klassen og S/Sportspakke med økt sporvidde, lavere tyngdepunkt og brede dekk bak og litt negativ camber(typisk BMW) så er det prikken over i-en i kjøreegenskapene. Kan legge til bakfanger på i3S også siden kun front var nevnt. 
 

IMG_3908.thumb.jpeg.ec02cc70a89e9b3380b85668305f2d06.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt er det langt flere i3S enn i3 med sportspakke til salgs, men interiøret i denne var jo 👌🏻, det er stort sett Suite (ifm. FC) og standard (ifm. Charged/Charged Plus) som er tilgjengelig. FC med Lodge interiør var en ekstrakost såvidt jeg klarte å finne ut. 

image.thumb.png.90beaed5cfabcd97b5706508224426a7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...