Gå til innhold

Kjøp av BMW 530d F11


Sarevok
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

 


her har du en veldig pen 535d https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=174622811

 


 

Utrolig nok var den 535'n uten adaptiv cruise, men med resten av "gullrekka". Lurer på hvordan dialogen med selgeren var når denne ble spec'a som ny.

Foruten om dette var det jo en veldig flott bil. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laffe skrev:

Utrolig nok var den 535'n uten adaptiv cruise, men med resten av "gullrekka". Lurer på hvordan dialogen med selgeren var når denne ble spec'a som ny.

Foruten om dette var det jo en veldig flott bil. 

har du sett, vet ikke hva jeg skal si men dette var hårreisende å finne ut ved en ellers komplett bil x) 

her er jo et greit alternativ til trådstarter vist bil uten xdrive er et alternativ, men kan jo bli veldig tongsolgt på et senere tidspunkt https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=173979316

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, laffe skrev:

Utrolig nok var den 535'n uten adaptiv cruise, men med resten av "gullrekka". Lurer på hvordan dialogen med selgeren var når denne ble spec'a som ny.

Foruten om dette var det jo en veldig flott bil. 

Importbil, så årsaken ligger vel igrunn der. Tyskerne har en del rare kombinasjoner og tanken bak utstyrsnivå ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, Saltkjelen said:

Importbil, så årsaken ligger vel igrunn der. Tyskerne har en del rare kombinasjoner og tanken bak utstyrsnivå ser det ut til. 

No shit, har sett utrolig mange snåle kombinasjoner på importbiler til salgs på Finn 😛 hadde de kunnet velge kassettspiller ennå hadde du sikkert sett utgaver med det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips og responser, setter pris på det :)

Jeg merker at dette kan bli vanskelig, om man skal ha det meste av utstyr, ikke for lang km.stand og om man blir for grådig. Men som sagt, jeg tenker jeg har litt god tid. I oktober går jeg og samboeren fra to til tre, så det er også en ekstra god grunn til å kjøpe meg en god, stor og sikker bil xD 

Vet ikke om det er bare jeg som er vrang, men ser mange biler har lyst interiør/seter. Vet ikke helt om jeg liker det, eller blir det misvisende på bilder? Skal sies at jeg ikke har sett det så ofte i "live". Det er jo veldig luksuriøst med lyst interiør :)

Ikke lett dette, men jeg kjenner jeg er mest usikker på hva som skal være rett verdi av en velutstyrt 530 med innafor km.stand i forhold til årsmodell. Som noen av dere har vært inne på, så er det mange som ligger høyt priset. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172605040 

Denne f.eks, utstyrt med bl.a; Webasto, aktiv cruise controll, head up display, m-sport, LED-lys, Harman Kardon HiFi, comfort access, osv osv. 

Ut i fra utstyr på denne, er det noe jeg bør legge merke til som ikke er på denne, som jeg kanskje bør ha? 

Det er sikkert veldig individuelt hva folk mener om utstyr, men jeg må bare spørre, selv om det blir veldig mye tekst og spørsmål.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sarevok skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=172605040 

Denne f.eks, utstyrt med bl.a; Webasto, aktiv cruise controll, head up display, m-sport, LED-lys, Harman Kardon HiFi, comfort access, osv osv. 

Ut i fra utstyr på denne, er det noe jeg bør legge merke til som ikke er på denne, som jeg kanskje bør ha? 

Det er sikkert veldig individuelt hva folk mener om utstyr, men jeg må bare spørre, selv om det blir veldig mye tekst og spørsmål.

Takk!

Den mangler vel komfortseter og hengerfeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du er såpass i tvil om hva du vil legge vekt på av utstyr så vil jeg oppfordre deg til å prøve 2-3 forskjellige biler før du går til innkjøp av noe :D 

men det som er nevnt mest her er nok det som er viktig for majoriteten når du skal selge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er ikke sportsetene i f11 (etter min kropp) noe særlig dårligere å sitte i enn komfortsetene. I tillegg var det nyttig info at dere blir 3, bakovervendt sete i baksetet da? Komfortsetene har en seterygg som bygger en del mer bakover, noe som minsker plassen til barnesete. Så da er sportssetene bedre. Akkurat bakseteplass i lengderetning er 5 seriens ankepunkt. E klasse og Superb og Legacy Outback er mye bedre på det området. Men det er jo plass i 5 serie også, for all del :) Hva med 7 serie i lang utgave? Da får man den ekstra beinplassen bak.

https://www.finn.no/149412971

 

Angående lyst skinn.... du må nesten prøve det selv. Jeg synes det er lyst, trivelig og eksklusivt. Svart interiør er litt dystert men lett å holde rent. Men det finnes jo mellomting som mørkebrunt eller nutmegh eller hva den heter for noe den ene fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant, tror kanskje jeg gjør det lurt i prøve litt forskjellige biler med litt forskjellige utstyr. For å være ærlig så vet jeg nesten ikke hva jeg har bruk for. Men jeg tenker slik som Hud, acc, bra anlegg (viktig), Led-lys er viktig. Noen sier komfort SKAL være i 5serie, noen mener sportsseter er gode, kommer sikkert an på hva som basser den og den kroppen, kanskje ? 

Har hatt hengerfeste på alle tidligere biler jeg har hatt, men kan sikkert telle på en hånd hvor ofte jeg faktisk har kjørt med henger, har faktisk ikke tatt hengerlappen en gang :) Men skjønner det kan være en fordel når den en gang skal selges. 

 

Det blir nok bakovervendt sete, som mest sannsynlig vil bli plassert bak passasjersetet. 7 serie i lang utgave blir i det drøyeste laget mtp pris. Vi har også hund, så det kan være kjekt at det kan være plass til hundebur, selv om jeg vil i minst mulig grad ha den i en sånn bil, mtp hundehår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du bør tenke på er jo hva som kan ettermonteres enkelt. Slepekrok er jo enkelt å montere senere om du trenger det.
Så det er vel mer "kjekt å ha med" om du ikke faktisk trenger det nå. 

Som en del andre skriver så er komfort setene ganske store, jeg måtte skru ut skjermen bak for å få plass til barnesete som står bakovervendt. Enda da er det ikke akkurat god plass til kona foran. Nå som vi har 2 barn måtte jeg skru ut skjermen bak sjåførsetet da den yngste sitter bak det setet. Skal bruke litt tid på å finne neste sete som passer best inn der, da de fleste bakovervendte tar mye plass kan det bli en spennende oppgave :) Nyfødt setet skal vi bruke frem til august/september tenker jeg så må finne noe før det. Har et Cybex Sirona M2 som ble brukt til eldste barnet og da var ikke kona veldig fornøyd foran..

Jeg synes du bør se etter, HUD, LED, HK eller B&O. El-justerbare seter med minne er fint å ha når flere bruker bilen.
Webasto, DAB+, EDC, 4-soners klima, digitalt instrument ( 6WB)..
Dette er ikke så lett å ettermontere uten å bruke en del penger vil jeg tro. ( Sikkert noen som mener mye av dette er lett å montere og BimmerUpgrade kan gjøre dette. Men det koster en del uansett)
Jeg ville nok vurdert en bil med underholdningssystem for baksetet. Nå bruker barnet vårt den helt selv til film og radio, utrolig kjekt at alt bare virker uten å ha noe ekstra kabler osv tilkoblet ( min mening :) ) Har satt inn en USB stick i midten og den starter der den slapp når hun skrur på skjermen. Har eget headset koblet til, og vi kan overstyre foran.

Krok koster alt fra 10.000 til 25.000. Finnes manuelle og automatiske utgaver. Dette kan de fleste firma som selger bil utføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående sportseter vs komfortseter så anbefaler jeg å gjøre som andre nevner og prøve de ut. 

Bilene med komfortseter har jo alltid minne på sete-innstillingene, og er fullelektriske og du får i tillegg alltid elektrisk rattstamme. Alt dette er jo super kjekt om man er 2 med forskjellig størrelse som bruker bilen.  

Men tror kanskje sportsetene gir deg litt brattere tilt/vinkel på setet. Jeg setter i hvert fall pris på dette i min E61. I den får man veldig bratt tilt med sportsetene, men er usikker om dette er likt på F11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som sier hva som "skal" være i 5 serie. Det er bare tull. Vi kommer med opplysninger om mangfoldet av utstyr og konfigurasjoner som er tilgjengelig. Hva som du faktisk liker/ikke liker eller har bruk for vet jo ikke vi. Bare du. Om du trenger hengerfeste vet bare du, eller kanskje du klarer deg med basic stereo til dine ører, selv om mange her anbefaler største lydanlegget? Eller om du sitter bedre i standardsetene enn i komfortsetene som alle sier du må ha? Se deg ut 8-10 forskjellige f11 som er vidt forskjellige utstyrs og fargemessig. Så gjør du deg en mening etter det. Veiledning får du her, men ikke avgjørelsen på hva du skal kjøpe. Research er viktig, men kom deg og og se, prøv og kjenn. Ikke stå her inne å gruble 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Evopower skrev:

Det er mange som sier hva som "skal" være i 5 serie. Det er bare tull. Vi kommer med opplysninger om mangfoldet av utstyr og konfigurasjoner som er tilgjengelig. Hva som du faktisk liker/ikke liker eller har bruk for vet jo ikke vi. Bare du. Om du trenger hengerfeste vet bare du, eller kanskje du klarer deg med basic stereo til dine ører, selv om mange her anbefaler største lydanlegget? Eller om du sitter bedre i standardsetene enn i komfortsetene som alle sier du må ha? Se deg ut 8-10 forskjellige f11 som er vidt forskjellige utstyrs og fargemessig. Så gjør du deg en mening etter det. Veiledning får du her, men ikke avgjørelsen på hva du skal kjøpe. Research er viktig, men kom deg og og se, prøv og kjenn. Ikke stå her inne å gruble 😅

Er i stor grad enig med deg, men trådstarter spør spesifikt om hvilket utstyr som er et must å ha. Da vil det jo komme like mange svar som det er medlemmer her 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

13 timer siden, laffe skrev:

Angående sportseter vs komfortseter så anbefaler jeg å gjøre som andre nevner og prøve de ut. 

Bilene med komfortseter har jo alltid minne på sete-innstillingene, og er fullelektriske og du får i tillegg alltid elektrisk rattstamme. Alt dette er jo super kjekt om man er 2 med forskjellig størrelse som bruker bilen.  

Men tror kanskje sportsetene gir deg litt brattere tilt/vinkel på setet. Jeg setter i hvert fall pris på dette i min E61. I den får man veldig bratt tilt med sportsetene, men er usikker om dette er likt på F11. 

jeg på som er 1.80 høy kan lett tilte komfårsete i både e60 å f10 så hælene ikke når ned i gulvet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

 

jeg på som er 1.80 høy kan lett tilte komfårsete i både e60 å f10 så hælene ikke når ned i gulvet :P 

Hehe - korte legger kanskje😅 Lenge siden jeg har kjørt E60/F10 med komfortsetene, men da jeg prøvekjørte G31 med komfortseter savna jeg ekstra tilt. Vet ikke om disse er like som i facelift F1x? Samme i F31 - får ikke samme tilten på sportsetene der som i E61 så mulig E61 setene var litt spesiell. Sportssetene i F1x Pre-lci var vel like som i E6x om jeg ikke tar helt feil.

Beklagerer til trådstarter om dette glir over i for mye stol😋

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...