Gå til innhold

BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

apropos verktøy, skruing og garasje. Jeg skal hjelpe til å bytte noen bremser på en kollegas bil. Den har en sånn skrue på bremseskive. Vil tippe litt rustet fast. Vanligvis har jeg brukt en gammeldags slagtrekker/muttertrekker, altså en sånn du slår med hammer, eller skralle. Med varierende resultat, særlig sistnevnte. 

Men jeg har jo en Metabo muttertrekker. Batteridrevet. Kan jeg ikke heller bruke den for å få løs skruen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Tipper jeg tester det. 


tilbake til X3 btw. Da bilen hadde stått noen timer var den plutselig ganske tungstartet. Relatert til motorvask? Startet til slutt og har gått som en kule etter det. Forbruket har også stupt fra 1,8 til 0,9 på mila! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, om det hadde vært et problem som jeg beskrev tidligere, så hadde du hatt godt med feiltenning. Men siden forbruket har gått ned til såpass lave tall, tror jeg ikke det er feiltenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Otis skrev:

Tror ikke det, om det hadde vært et problem som jeg beskrev tidligere, så hadde du hatt godt med feiltenning. Men siden forbruket har gått ned til såpass lave tall, tror jeg ikke det er feiltenning.

Kan også ha vært lite batteri etter mye småkjøring. Får kjøre den mye de neste dagene og lade batteriet. Den kjører ellers fenomenalt bra. Ligger dødsbra på veien, alt funker og stereoen spiller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 6 coiler. Til feil m54 system. Pokker

Bilen sviver fint, men noen ganger kinner den på start. Skru av og vri om og den starter umiddelbart. Noen ganger starter den på 5, en kjapp tapp på gassen og den fyrer rett opp

Coil? Bensinpumpe? Filter? Injektorrens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mariuse34 skrev:

Kjøpte 6 coiler. Til feil m54 system. Pokker

Bilen sviver fint, men noen ganger kinner den på start. Skru av og vri om og den starter umiddelbart. Noen ganger starter den på 5, en kjapp tapp på gassen og den fyrer rett opp

Coil? Bensinpumpe? Filter? Injektorrens? 

Aldri opplevd tungstarta bil ved feil på en coil ( og defekt coil har skjedd på ca alle jeg har eid ). 

Endte du opp med å kjøpe billige tennplugger? I så fall kan det like gjerne være en dårlig plugg som gjør at den går på 5. Alltid opplevd BMW sine bensinseksere som kresne på plugger.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, scoot skrev:

Aldri opplevd tungstarta bil ved feil på en coil ( og defekt coil har skjedd på ca alle jeg har eid ). 

Endte du opp med å kjøpe billige tennplugger? I så fall kan det like gjerne være en dårlig plugg som gjør at den går på 5. Alltid opplevd BMW sine bensinseksere som kresne på plugger.

Det er et godt poeng. Jeg begynner der. Fant et sett med bosch plugger i flyttelasset så kan fyre dem i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mariuse34 skrev:

Det er et godt poeng. Jeg begynner der. Fant et sett med bosch plugger i flyttelasset så kan fyre dem i

Sjekk over jordtilkoblinga til coilene i samma slengen. Heller ikke ukjent problem med dårlig jord til coilrekka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med veivsensor. Jeg hadde en liggende jeg bestilte med kamsensor. Fin liten skrujobb, selv om du må ut med alt inn tilogmed innsuget. 

Har dog ikke startet bilen da mini sover i etasjen over garasjen og jeg ikke orker å få henne til å sove tre ganger fordi jeg skal starte en gammel bimmer. Ikke verdens største garasje, men trivelig hule å henge i 

 

20200520_204500.thumb.jpg.9898709573fed19e091007b1b7b70f1d.jpg

 

20200520_204522.thumb.jpg.02f1a4ec281f0db677648d7234add252.jpg

530 fungerer her som veske for mobilen, da jeg trenger et trygt sted å legge den mens jeg hører på podcaster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrte opp bilen. Starter rett opp og helt som den skal. Girer bedre og skikkelig fint. Veldig fin gassrespons. Kjører en tur. Starter og stopper 10-12 ganger. Starter rett opp hver gang uten et sekund nøling. Fyrer rett opp på alle seks. 

Parkerer hjemme. Går inn tyve min. Går ut, starter bil og den bare kinner på første forsøk.vrir av og på nøkkel og den fyrer rett opp på alle seks. Så veivsensoren var åpenbart garbage. Men nå står vel pluggene for tur igjen? De har jeg ikke rukket å bytte enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mariuse34 changed the title to BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...