Gå til innhold

BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg holder en knapp på at det er pluggene som er årsaken til at den er seig å starte. De så jo ikke helt friske ut de du hadde der. Jeg har en Ford Crown Victoria som jeg importerte i vinter, denne synes jeg var bitte litt seig til å fyre på kald motor. Bytta pluggene (som så jævlige ut) og problemet var løst 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mariuse34 skrev:

kjøpte nye plugger igår, men så bestemte mini seg for at hun ikke ville legge seg og tre timer senere var det mørkt og jeg var døv og det ble utsatt til idag. 

Kjenner til det der.

Ang. plugger så tenker jeg at Biltema er verdt et forsøk. Min personlige erfaring er at NGK udiskutabelt det beste valget, og bestiller du originale BMW plugger ligger det ofte NGK inni den esken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ngk eller denso :)

etter erfaring fra bmw og løpskjøring så ryker alt annet fort, spesielt biltema sine plugger. Denso var de som holdt lengst og var best på kaldstart, men på en standard motor som du har er nok ngk like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugger byttet. Lite forskjell egentlig, men den fyrer på alle seks selv på kald motor. Så noe for seg hadde det. Svinger forbi litt trofaste verksted og forsøker å lure ut feilkoder i morgen. Om E83 er som E46 er det litt hor å få lest feilkoder. 

Alternativt blir det å kjøre den 20-30 mil og se om ting bedrer seg litt med ny VHV. Mistenker at det kan hjelpe litt, bilen går bare bedre og bedre. 

 

Snapchat-1469897810.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dårlig jordingskabel til motor har vært et problem på disse, men kan vel også være en ting som kan være verdt å sjekke ut?

Mulig det går an å ta trikset med å ta en startkabel fra et jordingspunkt i motorrommet og til der jordingskabel er festet på motor for å se om den starter lettere da. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mariuse34 changed the title to BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...