Gå til innhold

Min 2016 F30 330e


Anbefalte innlegg

Etter et par år uten BMW fant jeg ut at jeg måtte skaffe meg en igjen.

Valget falt på en fullt utstyrt svart F30 330e, 2016 modell(registrert 2017), 60000km. Aldri kjøpt så ny bil før, fikk også 3 års serviceavtale inkludert i prisen. Kommer til å bytte olje hver 15000km. Venter nå på at bilen skal bli levert her i Trondheim i løpet av uka. Gleder meg som en unge nå 😀

Her er finn.no linken.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=177348997

Planer med bilen er:

M-performance leppe og diffuser

Bootmod3

Svart blank grill med twin-spoke riller

Senk

Downpipe

Burger Tuning Luftfilter

 

Endret av Thomas_325i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt m-performance leppe og svart blank grill med doble riller.
kjøpte også olje og filter til to oljeskift da de hadde bra tilbud på GS. 
Det er denne looken jeg går for. Trur det blir bra 🤩

9105375B-965C-451A-987D-122FFAC4FA2F.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Jeg har ikke fått den levert enda, håper det blir før helgen. Har du noen tråd på din bil? Så du hadde et bilde av eksosen, så bra ut. Ja, blir nok noe eksos modifikasjoner etterhvert. Viktig med litt lyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må klø godt i fingrene kan jeg tenke meg ! Nei har ikke fått gjort det enda, vet ikke om jeg kommer til å gjør det heller. Las du hadde planer om bootmod3, jeg har gjort en liten remap av min pluss eksos så den har blitt en ganske grei bil. Skulle så klart hatt et par sylindere til men bolig kjøp i tillegg så ble 330E uten tvil det beste valget, mye bil for pengene ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det. Du får starte en tråd du også, alltid kjekt å gå inn på bimmers og kikke litt på forskjellige tråder. Tenkte på bootmod3 etter hvert, får jeg rundt 300hk så er jeg fornøyd. Ser de drar ut 350hk og rundt 600nm på disse. Det er helt klart mye bil for pengene. 6’er hadde jo vært knall, men da hadde det blitt en mye eldre bil også med mitt budsjett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@macrorain har noe erfaringer angående bootmod3 på denne type bil. Jeg har 300hk /520nm på hjula ca og den drar ganske godt, har blitt en god del mindre giring. Helt enig, hadde samme dilemmaet. Ville ha en relativt ny bil og lav km stand og litt hk og da ble denne modellen det gode valget for meg.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin og fornuftig bil :) safirsort er også en nydelig farge. Memory og harman kardon også ja, vil si du har gjort et godt kjøp.

Har aldri kjørt en "e" selv, men snakket med en som hadde en, og der var det visst en del problemer med motor ifm med mye kaldstart og korte turer. Anbefaler deg å gjøre som han; tving motor over i sport slik at den går hele tiden. Kjør den noen lange turer og blås godt ut av den inninellom. Litt som man må på en diesel egentlig. Så kan du kjøre på strøm og av/på med bensinmotoren ellers i uka :) 

trimming på disse går nok styggfort. Dette blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Evopower! Svart bil krever jo en del vedlikehold, men fy søren å bra det ser når den er behandlet riktig. Ville ha en bil som hadde alt av utstyr som var mulig å få. Tror denne har det meste. Ok, takk for tips. Dette er aktuelt, da jeg ikke har så lang vei til jobb. 
Ja, har trua på at den kommer til å flytte bra på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd noe trøbbel med motor pga mye kaldstarter, og min har nå gått 35000km. Men det er fornuftig å lage seg gode rutiner på bruken, slik at man er bevisst på å holde start/stopp på et minimum. Som f.eks:

  • Har du veldig mye småkjøring på kun strøm, så er det greit å ta seg en lenger tur innmellom, så bensinmotoren får gått seg skikkelig til.
  • Om du ikke starter fulladet, så bør den settes rett i sport til den er driftsvarm. 
  • Om du starter fulladet, men likevel vet at du akkurat ikke når frem på strøm, så kjør heller på bensin hele veien.

Det finnes de som har kjøpt slike, og bare bruker de som rene elbiler til og fra butikken. Da bør man heller kjøpe en...ja. elbil. En hybrid er et kompromiss, og er ikke det beste valget hverken for de som kun kjører kort eller kun kjører langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...