Gå til innhold

Min BMW garasje - I3S, F15 40e og E63 645 redningsprosjekt


 Share

Anbefalte innlegg

På 9.7.2020 den 15.47, Saltkjelen skrev:

Ryddig oppsett! Kjører du på med andre sommerhjul nå da? :) 

Ønsker å få kjøpt noen style 434 felger til sommer, men de kommer ikke for salg så ofte. Og når de kommer er det svindyrt med drittdekk 😕 

369CE6BE-3EFD-42CC-8D58-E6ABD97DB183.thumb.jpeg.2c0fbe880ffdf0b23c6cac9db14e54e5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2020 den 19.15, Skulebollen skrev:

Fine oppdateringer her :) Hvor handlet du dobbelsidig borrelås teip til og feste på skilt?

Takk for det! Borrelås med teip kjøper jeg på Biltema, den holder i hvertfall 1.5 år som er mer enn jeg forventer. Holder også bilvask med børster(testet på en Mercedes😂

4752D83A-8C5B-42EA-966F-C01C163AAAAD.thumb.jpeg.5d9148084d0f3dafe0c5a00e01e31a00.jpeg

https://www.biltema.no/hjem/klesstativer/klesruller/borrelasband-2000034649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCI Ratt 

Endelig ble det en interiør update, og nå fikk  jeg til slutt landet en deal på et ratt med alle funksjoner utenom ACC som jeg ikke orker å ettermontere. 
Gamle rattet har: Varme

Nytt LCI ratt har: Paddleshifters, Varme  og Vibrasjon for lane warning
BC5993C9-5F6D-43AF-92E3-59809CAF6B45.thumb.jpeg.2c9236de7e7e86871031434f61c03e74.jpeg

6FF7F33C-026B-49BD-83AE-25C2BB26EF9B.thumb.jpeg.810d1625b29ddd9f19c83f1173165763.jpeg

20BFAA09-905F-49FC-AC80-AD2705876F18.thumb.jpeg.a4f98a77ff99b72ba8ef5d3281dfa6aa.jpeg

Veldig glad for det nye rattet og synes det løfter interiøret mye

9029886E-1C82-4ED8-98D7-C496BBF8A8AD.thumb.jpeg.341b06fbd792e0ba9abbcac348c3ee97.jpeg

F4F30A54-196E-42FB-8706-8F3D7023C785.thumb.jpeg.8400e57060e336c25f43389724a49ba5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Ser også at 2TB skifteren har funnet plassen i bilen, så nå er interiøret plutselig 10 hakk penere :)

Bare å kode inn 2TB og 5AD så er ettermonteringen komplett ;)

Edit:

Vurdert LCI dekselet til iDrive skjermen? :)

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95 - Det er helt riktig og det har jeg kanskje glemt å nevne her inne ja. Men kjøpte sportsautomat girskifteren for å få komplett sportsautoamt utseende med igrhendler og girvelger.

Her noen bilder fra prosessen: 

94467292-F78D-4B11-B2FE-4944E74F92AE.thumb.jpeg.45591e28abab5c8079aa214e985d25a5.jpeg2B8C6EB2-04F4-4C37-BBDA-F37EB37A0D70.thumb.jpeg.af41b0f6f7b1b6ff556c274d23542b40.jpeg
 

Forskjellen på Girvelgerne er hovedsaklig høyden og skinndelen i bunnen jeg foretrekker på sportsautomat.

F8A7245E-C5DB-4717-9EE3-4127F919EAFF.thumb.jpeg.a1bd01188c5f83e5d4f12f99c718c3bb.jpeg
2TB er kodet inn(takket være låne av kabel) men glemte 5AD i farten så den kommer senere. 

Har vurdert LCI ramme, men har ikke kommet noe lengre enn det. Er det bare ''plug and play'' med den eller skal det noe modifikasjoner til?

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCI ramme er plug and play på nesten alle F1x, for det er kun de første modellene produsert i 2010 (evnt omtalt som 2011) modell som ble levert med skjerm fra annen produsent.

Vet ikke hvordan det blir på din, men i verstefall er det snakk om å trimme litt her og der på LCI ramma. 

Om du har "riktig" skjermleverandør så trengs det ingen modifikasjon, kun flytte vekk den lille sensoren som sitter på høyre siden av skjermen. LCI ramma har ikke hull for den, men etter flere år med bruk har jeg ikke sett ulempen ved å fjerne den. Skjermen går fortsatt i nattmodus og funker som den gjorde før :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Min Sophistogrey Bmw F11 - LCI ratt og sportautomat retrofit

Høres ikke ut som noe problem å få den montert da nei, men tror jeg må lande en bedre deal enn koed gir meg for at det skal være aktuelt. En knapp 1.000-lapp for litt plastikk er det dobbelte av det jeg synes det er verdt. Regner med dette er riktig delenr?

image.thumb.png.2dea117ced535a6ebfccd0d3d962f148.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip eller ikke chip? /// Kjedestrammer bytte?

Prikken over I'en på denne bilen vil være en chip så den for rett i overkant av 200hk og vil gå bra nok. For nå med 163hk er bare ikke nok 😕 Men står å tviler veldig om jeg skal chippe eller ikke, da jeg er redd det fører til at kjedet ryker eller høytrykks-pumpen raser ved å endre motorkreftene nå etter 224.000 km feilfrie. Redd for at å chippe bilen = Be om bråk

Derfor vurderer jeg å bytte kjedestrammeren for å være litt føre var, selvom Bavaria Stavanger skal ha erklært kjedet til å være helt friskt på 215.000km. Men når jeg går inn på koed så får jeg opp to forskjellige kjedestrammere til min bil men ifølge koed deletegningen er det bare en kjedestrammer. 

353285.jpg?Category=1&Name=353285&Width=500&Height=0

2 forskjellige delenummere til del nr.10
image.thumb.png.2fc98cd9582a71b64de658d89d1a7a4d.png
Tenkte så at det betyr at den ene er en etterfølger av den andre som jeg mener vi ser her på realOEM. 
Noen som kan bekrefte dette og om det har noe for seg å bytte denne?

image.png.2adda2abf0ed79791659024459b73da7.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener og ha lest en plass her inne at tuning ikke nødvendigvis framprovoserer verken strekt kjede eller cp4 ras. Det er vel verken mer reg rads eller cp4 havari på 184 hk versjonen kontra 163 hk versjonen? Tror denne hadde likt steg 2 fra TRF. Er jo trossalt ei stor og tung vogn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 @tennbrikket - Angående 163hk vs 184 hk så er den sånn fra ny og det har jeg ikke noe imot, men min tanke er at delene I motoren har blitt vant til å jobbe på 80% og er vant til å ha et rolig liv på langt under det de tåler. Hvis jeg nå endrer på dette nå som den har gått så langt kan noe gå i stykker. Men jeg håper for all del jeg tar feil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carlsius skrev:

 @tennbrikket - Angående 163hk vs 184 hk så er den sånn fra ny og det har jeg ikke noe imot, men min tanke er at delene I motoren har blitt vant til å jobbe på 80% og er vant til å ha et rolig liv på langt under det de tåler. Hvis jeg nå endrer på dette nå som den har gått så langt kan noe gå i stykker. Men jeg håper for all del jeg tar feil 😅

Tipper det går helt fint med riktig oppsett. Min har 150hk orginalt, men med steg 4 fra TRF så er den vel nærmere 250hk. Nå har ikke jeg kjørt så veldig langt med dette enda, men har vel bikket 10k km uten feilslag. Blir spennende å følge med, har som mål å kjøre med dette i minst 5 år/ 80/100k km til. Dette regner jeg med kommer til å gå helt fint. Hadde dog vært morsomt og bikket 500k km. Får se hva det blir til, sikler litt på E61 facelift med r6 diesel, men skal man følge lommeboka, fornuft og gjøre rådgiveren i banken fornøyd når huslån kommer på plass veldig snart så lønner det seg vel heller og bruke opp den bilen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hjulskontroll som ikke kunne gått verre

Siden jeg ikke har noe papirer på utført 4 hjulsmåling og jeg har skiftet det i understellet som bør byttes Så var det tid for en 4 hjulsmåling. Ble bestilt time hos Bilia.

Bilen blir levert 

E8FE1996-A2C8-4F91-AAC8-766BDB8AA2AD.thumb.jpeg.4866089528dd5e546931307079e02eec.jpeg

bolt i bakstillingen knekker, den finnes ikke i Norge og blir bestilt fra Sverige til dagen etter.

7E75F3C9-F3DE-48C7-9D43-1ACEF043C496.thumb.jpeg.877ad6c35b06fe65b75aae93e0ca6932.jpeg

Undrer meg litt hvorfor ikke det er brukt stålbørste for å fjerne rusten på bolten så mutteren går enklere av 😕 03CFBD86-8A07-48BB-9A16-3646AD717875.thumb.jpeg.c4b9b2aac3035b5579bd754d78600079.jpeg

6DFC322D-8029-4666-82D9-4AC2B03D2816.thumb.jpeg.d439e5f330d53d809ab665ead3fbc95f.jpeg

leiebil blir lånt ut uten å nøle(God service)

A32591A7-996A-4EB0-A6B2-DC91685980DE.thumb.jpeg.91c37bae050621064e36bb029bfa4ecd.jpeg

20 minutter etter jeg fikk nøklene og 2 minutter etter jeg parkerte, så kom en Idiotisk lastebil sjåfør å kjører speilen av når jeg skal slippe av en kameratD565A451-77C5-4DDC-B9DD-1CAFB8777E31.thumb.jpeg.40d20304796eb6b5f7cd478d32666a58.jpeg

Sjåføren kjørte bare videre så her måtte jeg få tak i han for å høre hva han tenker med!!

Så ble turen tilbake til bilia som så viste meg videre til Hertz sin avdeling. 1 time senere ble det ny leiebil, denne gangen en svenske

7061B59F-66FC-4E8E-9082-FE89962D37A5.thumb.jpeg.cb831ab8ff5f675caa1f62ee9fa769fd.jpeg

Dagen etter kl 12:00 var bilen så endelig ferdig, 26 timer etter den egentlig skulle være ferdig. 

Her er målingene og de «gamle» til venstre er etter første justering og de siste er justering nr 2.
D9864378-4C3B-4AD8-BE35-F5CE3E014B50.thumb.jpeg.c1f7e16ff49de978177c774f40d73197.jpeg

Bilen ble hentet å kjører retning Hamar 1 dag forsinket, men kjører bilen rett på E-6? Nei det gjør den ikke. 
Her kjører bilen rett frem men rattet heller mot venstre, og det er uaktuelt for min del. 

D6893087-F90E-4206-90DC-EFBEEF824F41.thumb.jpeg.56b84ea05ec5c8d1baaa6d2b789ebb87.jpeg

Kjørte innom Bmw på vei hjem igjen fra Hamar uten å ha en time men tok den iløpet av dagen. Det er super service som hjelper litt på uheldighetene. 
Da ble endeleddene justert så den er 100% rett.

54C63F8F-6DB7-45A0-8912-F9E473B9139E.thumb.jpeg.f009d6e0641a0f3981893406acf7976c.jpeg

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tennbrikket skrev:

Tipper det går helt fint med riktig oppsett. Min har 150hk orginalt, men med steg 4 fra TRF så er den vel nærmere 250hk. Nå har ikke jeg kjørt så veldig langt med dette enda, men har vel bikket 10k km uten feilslag. Blir spennende å følge med, har som mål å kjøre med dette i minst 5 år/ 80/100k km til. Dette regner jeg med kommer til å gå helt fint. Hadde dog vært morsomt og bikket 500k km. Får se hva det blir til, sikler litt på E61 facelift med r6 diesel, men skal man følge lommeboka, fornuft og gjøre rådgiveren i banken fornøyd når huslån kommer på plass veldig snart så lønner det seg vel heller og bruke opp den bilen jeg har.

Steg 4 er tøft, hvor langt hadde din gått når du monterte det? 
Ser ut som jeg skal ta en snakk med TRW da!:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Min 5'er garasje - F11 Sophistogrey / Titansilver E60
  • Carlsius changed the title to Min BMW garasje - I3S, F15 40e og E63 645 redningsprosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...