Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Zappod skrev:

Skulle ikke sagt jeg var optimistisk.... 🤔

https://www.bilnytt.no/subscriber/showArticle.aspx?articleid=11196

 

Sånn jeg forstår artikkelen løser de registreringen før nyttår, så blir ikke så veldig bekymret av denne. For min del kan den godt utleveres i februar så lenge den registreres før nyttår og jeg slipper avgiftsøkningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ranger1000 skrev:

Sånn jeg forstår artikkelen løser de registreringen før nyttår, så blir ikke så veldig bekymret av denne. For min del kan den godt utleveres i februar så lenge den registreres før nyttår og jeg slipper avgiftsøkningen

Problemet er oss som har bil på kaia i Bremerhaven. Selger vet ikke om de blir holdt igjen der, eller returnert til fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, nokiaas said:

Problemet er oss som har bil på kaia i Bremerhaven. Selger vet ikke om de blir holdt igjen der, eller returnert til fabrikken.

Skulle bare mangle at det ikke oppstod noe mer problematikk 🙃 Bilen min ble produsert for 8 dager siden og i kode 190 da jeg ringte og sjekket i slutten av forrige uke. Antagelig ankommet Bremerhaven? Det frister, men kan jo ikke tyte på forhandler hver dag heller.

BMW Recall Details Tool (bmw-recall-tool.netlify.app)

Ifølge den uoffisielle siden på linken over er det ingen tilbakekalling på mitt VIN. Hadde vært kjekt om noen som har fått beskjed om utleveringsstopp kunne testet sitt VIN, så vi ser om websiden fungerer.

May be an image of text that says 'Results for VIN WBY31AW02PFP No open issues found'

Det er håp ennå, men har for lengst gitt opp håpet om en avslappende førjulstid :)

Endret av 04530dat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 04530dat skrev:

Skulle bare mangle at det ikke oppstod noe mer problematikk 🙃 Bilen min ble produsert for 8 dager siden og i kode når jeg sjekket i slutten av forrige uke. Antagelig ankommet Bremerhaven? Det frister, men kan jo ikke tyte på forhandler hver dag heller.

BMW Recall Details Tool (bmw-recall-tool.netlify.app)

Ifølge den uoffisielle siden på linken over er det ingen tilbakekalling på mitt VIN. Hadde vært kjekt om noen som har fått beskjed om utleveringsstopp kunne testet sitt VIN, så vi ser om websiden fungerer.

May be an image of text that says 'Results for VIN WBY31AW02PFP No open issues found'

Det er håp ennå, men har for lengst gitt opp håpet om en avslappende førjulstid :)

Jeg testet også linken. Fikk opp at det ikke var noen issues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, nokiaas said:

"man viste de kom" osv.

Tenker på Vedum, som i Mai i år gikk ut og sa de kom til å senke mva. innslaget fra 600k til 500k, og la til at han gikk ut "allerede da", slik at "potensielle EV kjøpere skulle ha forutsigbarhet". Yeah, right 🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet VIN i denne appen med "no open issues", men beskjeden fra forhandler i dag var at bilen har fått status utleveringsstopp. Den ble produsert uke 43, ca 3 uker til Drammen, sendt til Gardermoen, for så til Bavaria Oslo for ettermontering av tilleggsutstyr. Lite sannsynlig at de får fikset feilen før årsskiftet, men gjør det de kan for å registrere bilen på eieren slik hevdet i artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2022 at 3:42 PM, nokiaas said:

Tips! Slå opp regnr på Vegvesen.no. Der kommer VIN nr. opp som kan brukes i en VIN dekoder.
Et annet tips. Vegvesen.no kan også slå opp på VIN nr :) 

Også må man være obs på steder med kun 7 siste i VIN, for de har gått hele veien rundt. Sist jeg prøvde å slå opp en i4 på RealOEM fikk jeg opp en E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Haroni said:

Testet VIN i denne appen med "no open issues", men beskjeden fra forhandler i dag var at bilen har fått status utleveringsstopp. Den ble produsert uke 43, ca 3 uker til Drammen, sendt til Gardermoen, for så til Bavaria Oslo for ettermontering av tilleggsutstyr. Lite sannsynlig at de får fikset feilen før årsskiftet, men gjør det de kan for å registrere bilen på eieren slik hevdet i artikkelen.

Ok. Testet et lite antall M50 til salgs på Finn og fikk opp "issues" på halvparten av dem, men siden det ikke viste rett for deg er det jo kanskje bare veiledende.

Kommunikasjonsdirektøren i BMW Norge sier jo ifølge artiklene i media at han foreløpig anslår det gjelder 25% av bilene, så det er uansett (et lite) håp for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet litt rekkevidde/forbruk i ordentlige vinterforhold med M50'en for første gang i går kveld. 

Det var tørre fine veier og forholdsvis lite trafikk og temperaturen lå mellom -8 til -12.

Kjørte litt over 19 mil på vanlig riksvei med lett blanding av 50-60-70 og 80 soner i innlandet. Startet med 82% batteri og sluttforbruket endte på 21,12kWh/100km med snitthastighet på 74,9km/t. Totalforbruk i følge bilen på 40,33kWh

Glemte å skrive: Kjører på 18" Conti piggfrie dekk og 3 voksne personer (tilsammen ca 200kg) i bilen.

Endret av ViKi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2022 den 13.49, nokiaas skrev:

Gledens dag :) fikk beskjed at bilen er på skipet som gikk i dag og kommer frem til Drammen i morgen.

Samme her. Selger ringte nå med beskjed om at bilen er ankommet Norge 😊

Endret av Ranger1000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...