Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, fupsaker skrev:

Da ble det denne: Bruktbil til salgs: BMW i4 M50 - 2022 - Grå - 544 Hk - Kombi 5-dørs | FINN.no

Det var satt på 275 brede Tesla-dekk i følge selger på sommeren i fjor. Så spent på hva som står på. Så endelig en BMW tilbake i familien. Min far har ikke hatt BMW siden sent 80/tidlig 90 med siste en E30 325iX touring. Så blir artig!

Den var flott 😀 lett for meg å si da den er prikk lik som min med unntak av skjermbreddere.

Tipper dekkene er byttet pga Pirelli dekkene ruller litt tungt. Det har jeg gjort, og gått for GY med 265 bredde bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lars S skrev:

Den var flott 😀 lett for meg å si da den er prikk lik som min med unntak av skjermbreddere.

Tipper dekkene er byttet pga Pirelli dekkene ruller litt tungt. Det har jeg gjort, og gått for GY med 265 bredde bak.

Han som solgte hadde ikke så veldig peil på bil, så hadde hørt på hva dekkpusheren sa. Så jeg er spent. Men ser for meg at vi bytter alle dekkene eller selger hjulsettet og kjøper Performance i Night Gold med 255-dekk i stedet. :) Uansett, takk for gode ord, mulig skjermbredderne ryker etterhvert. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars S skrev:

Tipper dekkene er byttet pga Pirelli dekkene ruller litt tungt.

Har dette med det støydempende skummet inni? 🤔Eller? Opphavet byttet dekk og kjøpte nylig de samme som stod på, Pirelli-dekkene med støydempende skum inni, til sin i4 og jeg fikk de med på Tesla Y nå. Har ikke testet de på Y, men på i4 synes iallefall jeg at støyen var fraværende, bilen satt søm støpt på veien, retningsstabil, null sporing og bare skryt. 🤔 Rekkevidde vet jeg ikke på i4, 25 mil med 1500kg campingvogn bakpå eneste 😂

Spør av nysgjerrighet siden jeg har samme nå 😊

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever også Pirelli-dekkene som svært støysvake, retningsstabile og generelt svært gode. 402km med 9-10% igjen på tanken synes jeg heller ikke er ille, og med i regnestykket er pass over Hemsedalsfjellet til Sogn og Fjordane og fullpakket feriebil. Tror helt ærlig ikke det vil være store forskjellen på det ene eller andre dekkmerket i 285-bredde, men det hadde vært interessant å se eventuelle forskjeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tidligere erfaring med Pirelli er at de er gode å kjøre på, men slites fort. Angående rekkevidde så blir det litt følelses bassert, siden ingen kjøretur er helt lik, men jeg kjøpte min I4 med 19" hjul og 245 og 255 Michelin PS4. Hentet bilen i Stavanger og hadde over 50 mil rekkevidde da på hjemturen. Så kjøpte jeg disse M868 hjulene med Pirelli dekk 255 og 285 og følte jeg mistet ca 10 mil rekkevidde. Så byttet til GY 255 og 265, og føler disse ligger ett sted midt i mellom, rundt 45 mil. Angående støy så synes jeg bilen er bra lydisolert, så det har ikke vært noe problem uansett dekk type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ikke min bil, men spent på dekkene. Så tar i mot alle tips, oppmot 45 mil rekkevidde sommerstid er bra. Vinterhjul er Goodyear Ultragrip 19" av hva jeg kan se i annonse, de ruller bra og er støysvake, i alle fall i utgave Performance+ jeg har på Porschen. 

 

Dekk 255/40R20 - Kjøp bildekk og dekk billig på nett - Dekk365

Fant mange forskjellige det jeg antar er fordekk for 20" 868M, så er det det å eventuelt finne bakdekk, som jeg antar er 285/35-20 eller faktisk også ned mot 265? 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Det blir jo ikke min bil, men spent på dekkene. Så tar i mot alle tips, oppmot 45 mil rekkevidde sommerstid er bra. Vinterhjul er Goodyear Ultragrip 19" av hva jeg kan se i annonse, de ruller bra og er støysvake, i alle fall i utgave Performance+ jeg har på Porschen. 

 

Dekk 255/40R20 - Kjøp bildekk og dekk billig på nett - Dekk365

Fant mange forskjellige det jeg antar er fordekk for 20" 868M, så er det det å eventuelt finne bakdekk, som jeg antar er 285/35-20 eller faktisk også ned mot 265? 

Org dim på 868M er 255/35 foran og 285/30 bak, så er litt store på dia disse 255/40-20. jeg har da 255/35-20 foran og 265/35-20 bak, så litt større bak enn foran. Tipper de har satt på 275/30-20 bak på nybilen, og kanskje 245/35-20 foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lars S skrev:

Org dim på 868M er 255/35 foran og 285/30 bak, så er litt store på dia disse 255/40-20. jeg har da 255/35-20 foran og 265/35-20 bak, så litt større bak enn foran. Tipper de har satt på 275/30-20 bak på nybilen, og kanskje 245/35-20 foran.

Jeg har på mine 868M , 255/40 x 20 og 285/35 x 20,  da må du ha på sparer foran, uten subber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:

Jeg har på mine 868M , 255/40 x 20 og 285/35 x 20,  da må du ha på sparer foran, uten subber.

Ok, så det er plass da. Har du senk på din I4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lars S skrev:

Ok, så det er plass da. Har du senk på din I4?

Det kommer, det er foran det er minst plass. Uten spacer foran var det antydning til subbing i fjærskål. Har du felg med Et 30 eller lavere trenger du ikke spacer. Nå har jeg ET 23 foran og ET 27 bak. Har 12 mm alle jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ampera skrev:

Det kommer, det er foran det er minst plass. Uten spacer foran var det antydning til subbing i fjærskål. Har du felg med Et 30 eller lavere trenger du ikke spacer. Nå har jeg ET 23 foran og ET 27 bak. Har 12 mm alle jul.

Hva slags hjul? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...