Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbudt e40 for 690k og m50 for 740k med fully charged og hk anlegg og noe annet. Lik spec. Det er ikke så mye som skiller de på pris, men leveranse blir jo ikke før 2023 ifølge selgeren. Tror dere det kommer mva på elbiler i 2023? Kjipt og ryke på en smell og kanskje på ut med 12,5% i mva da blir bilen plutselig veldig dyr. Tviler på at mva starter på 25% uansett.

e40 har leveranse til juni-juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle bli innført mva fra 01. Jan 23, noe jeg tviler på, så vil det trolig bli kun for det beløpet som overskrider 600K av kjøpssum. Si at bilen havner på 740K. Da vil du i så fall måtte ut med 35K ved en momssats på 25%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med alle de som nå som har bestilt nye biler med laaang leveringstid tipper jeg selgerene vil få et h..... mye mas mot slutten av året. "Kjære snille salgsmannen....kommer bilen min før 2023...🙏🙏🥶???"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Juul skrev:

Med alle de som nå som har bestilt nye biler med laaang leveringstid tipper jeg selgerene vil få et h..... mye mas mot slutten av året. "Kjære snille salgsmannen....kommer bilen min før 2023...🙏🙏🥶???"

Der er helt sikkert de gjør. Skulle bestilt før prisoppgangen.

Men hvordan blir prisen og holde seg på e40 vs m50 tro? Nordmenn er jo veldig glad i firehjulstrekk. 

Ett år er fryktelig lenge og vente og 340hk holder til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jonasse93 skrev:

Der er helt sikkert de gjør. Skulle bestilt før prisoppgangen.

Men hvordan blir prisen og holde seg på e40 vs m50 tro? Nordmenn er jo veldig glad i firehjulstrekk. 

Ett år er fryktelig lenge og vente og 340hk holder til det meste.

Jeg tror e40 vil føles ganske så slapp, bilen veier 2,2T og har kun 430nm i tillegg til sine 340hk og oppgitt 0-100 tid er 5.8 sekund. Dette er like raskt som F30 330e med «kun» 252hk. G30 540i som vi eide hadde 340hk / 450nm med en egen vekt på ca 1,7T så brukte den 5,1 sekund 0-100 og den og føltes fort ganske slapp og kjedelig.
 

Med en så liten prisforskjell på en trippelt så mye artig bil så hadde valget vært enkelt for meg! Tror og dette vil gjenspeile seg i brukt markedet med tiden, også er nordmenn og veldig glad i Xdrive noe som og spiller inn en stor rolle ved salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok lurt å bestille før prisoppgangen ja. Jeg bestilte 15 september og det ble da forvente 4 kvartal. Et lite håp her er om norge får en del av "kvoteantallet" til Sverige og Danmark. De selger vist lite av M50 i forhold til "kvoten". Da kan det bli en sjanse for levering til sommeren hvis det da ikke dukker opp andre problemere med covid og mangel på råvarer/deler.

Tror ikke prisforskjellen mellom e40 og M50 vil forandre seg stort. Synes egentlig den er liten i forhold til hva man får... Nå kan man jo få en e40 til å se helt lik en M50, så er leveringen på M50 uutholdelig er det jo bare å kjøre på. 340HK holder for mange. For min del ville jeg denne gangen ha 4 hjulstrekk. Har en liten "bakke knekk" ut av gården min og rett over gang og sykkelsti før veien. Lett å ende opp med hjulspinn på vinterføre da man må kjøre forsiktig ut i disse el-sykkel/sparkesykkel tider...🥴 Da er det veldig greit me firehjulstrekk😊

Endret av Juul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa jeg er som vanlig usikker. 750k for en elbil synes jeg fortsatt er mye penger. Bilen i seg selv er nok verdt det, fantastisk bil, men jeg frykter det blir et pes med lading når man er i distriktet her nordpå. Vi har hytte i Lofoten, der er det vel 1 - EN hurtiglader per nå..

Og er man uheldig så er den planlagte ladestasjonen ute av drift. Og det kan være for langt til neste. 

Vi kommer oss kanskje akkurat opp til Lofoten med M50 uten ladestopp. Da må jeg montere lader på hytta evt, det er jo forsåvidt ikke noe problem..

Det hadde vært artigere å bruke 750k på en fossilbil. M5, M6, AMG....

Lurer på å bare droppe hele greia å kjøpe en til billig brukt I3. Så har vi vær vår I3 til jobbkjøring lokalt her. Og så kjøre V8 bensinpower på langtur og S54 på søndagstur :D

Men så er det jo dette med at El bilene fortsatt har latterlig lav engangsavgift. Dette kommer jo ikke til å vare for evig, og om 2-3 år er det jo å forvente at det er full engangsavgift på El biler også. Og da er vi jo på millionen på I4. Så om man skulle kjøpe I4 så må det jo bli nå....

17 timer siden, Jonasse93 skrev:

e40 har leveranse til juni-juli

Er dette opplest å vedtatt? Min selger kunne ikke gi noe godt svar på dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Andreas_R skrev:

Det hadde vært artigere å bruke 750k på en fossilbil. M5, M6, AMG....

Lurer på å bare droppe hele greia å kjøpe en til billig brukt I3. Så har vi vær vår I3 til jobbkjøring lokalt her. Og så kjøre V8 bensinpower på langtur og S54 på søndagstur :D

Men så er det jo dette med at El bilene fortsatt har latterlig lav engangsavgift. Dette kommer jo ikke til å vare for evig, og om 2-3 år er det jo å forvente at det er full engangsavgift på El biler også. Og da er vi jo på millionen på I4. Så om man skulle kjøpe I4 så må det jo bli nå....

Er dette opplest å vedtatt? Min selger kunne ikke gi noe godt svar på dette.

Man kommer ikke langt med 750K på ny fossilbil, iallfall ikke om den skal ha litt plass og være artig i tillegg. Men brukt derimot så åpner det seg en helt annen verden av hva man kan få for 750K. 

Jeg tror det er langt frem til man får full engangsavgift på elbil, men moms kommer det fra neste år. På en bil til 750K så er det 37 000 kr så vi snakker ikke voldsomme priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Fredrik, det er jo brukt fossil jeg tenker ja. 

Det er jo det som er så fint med El bil, man får ny bil til 750. Hadde bare ladenettverket vært bedre.......

Håper du har rett angående engangsavgiften, den momsen som kommer når man bikker 600 lever jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Man kommer ikke langt med 750K på ny fossilbil, iallfall ikke om den skal ha litt plass og være artig i tillegg. Men brukt derimot så åpner det seg en helt annen verden av hva man kan få for 750K. 

Jeg tror det er langt frem til man får full engangsavgift på elbil, men moms kommer det fra neste år. På en bil til 750K så er det 37 000 kr så vi snakker ikke voldsomme priser. 

Absolutt! Men søren meg man får mye pent brukt for den prisen F10 M5 / C63 AMG osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg tror det er langt frem til man får full engangsavgift på elbil, men moms kommer det fra neste år. På en bil til 750K så er det 37 000 kr så vi snakker ikke voldsomme priser. 

Slik dagens moms lov er, skal det beregnes moms av hele beløpet.

Skal dette endres må momsloven endres.

I dag er det 3 satser.

Satser for merverdiavgift
Generell sats 25 %
Næringsmidler (mat og drikke) 15 %
Persontransport, kinobilletter, utleie av rom, med mer

12 %

Lav sats reduseres midlertidig fra 12 prosent til 6 prosent. Endringen gjelder for tidsbegrenset periode.

Her får vi vente til statsbudsjettet for 2023, blir lagt frem og se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...