Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Lars S skrev:

Jeg har GY 265/35-20 bak og 255/35-20 foran på M868 felger. Jeg byttet Pirelli dekkene for å få litt mer rekkevidde, og fremdeles se bra ut. Er fornøyd med dette oppsettet. Mener disse dekkene har rulle motstand C og B. Skal du ha 255/40 foran bør du opp på 285/35 bak for å få omtrent lik diameter. 

Men har du M868 med 10,5" felg bak eller M Performance-versjonen som er 9,5"? :) 

Skrevet
1 minutt siden, fupsaker skrev:

Men har du M868 med 10,5" felg bak eller M Performance-versjonen som er 9,5"? :) 

10,5" bak 

Skrevet

Jeg har de originale M868 felgene med 10 eller 10,5" bredde. Hadde på 255/35 først, men ble litt mye dekkstrekk så gikk til 265/35 og da ser det bra ut

 

Skrevet

Hei forum!
Trenger deres bistand ifm. mulig kjøp av I4 M50 Fully charged.
Har i dag en 2014 5 serie med komfortseter, noe både jeg og min kone elsker. Beste seta i en bil, bruker vi å si.

I4 M50 kommer med sportsseter og M-sportsseter så langt jeg har funnet ut. Differansen er vel ca 10`. Har prøvd de vanlige sportssetene, fine og faste, men kanskje litt lite støtte? Leser her at noen mener M-sporsetene er for harde, men er de egentlig mye hardere enn de ordinære sportssetene? Ser ut som det er flere innstillinger på M-sport, kanskje med unntak av hodeputa som ser ut som ikke-justerbar. Stemmer det?

Går for sort skinn, synes M-sport er mye kulere selv om de kanskje gjør en trang bakseteplass enda litt trangere. Men, er de så mye hardere at dere ville valgt dem bort? Og husk at jeg elsker komfortsetene i 5-ern.

Skrevet

Jeg har en M550d med komfortseter og en i4 med sportsseter som jeg har byttet ut til M-sportsseter, og er sånn sett i samme situasjon som deg. Personlig synes jeg sportssetene mangler støtte i nakke/skulderparti. M-setene er sådan i en helt annen verden, og absolutt verdt kostnaden. Ikke opplever jeg de som hardere enn sportssetene heller. Du har som du allerede inne på også flere justeringsmulighetene med M-setene. Nakkestøtten er elektrisk justerbar (manuell på vanlige sportsseter). M-seter 100 av 10 ganger her. 

Skrevet

Full støtte med tanke M-sport setene. Sport setene har mindre støtte spesielt sideveis. Tok meg 2 min hos Bavaria å landet den.

ikke syns jeg de er harde heller, har mye langkjøring, typisk 40-80 mil om gangen. Er bare en fryd med Msport.

Alle innstillinger er elektriske untagen lengden på sitteputen.

Skrevet

Da blir det M-sportstoler. Følger opp med et spørsmål til, og det gjelder hjulstørrelse. Har i utgangspunktet tenkt meg 19-tommere, men må innrømme at uansett farge på bilen blir den tøffere med 20-tommere. Men dette går kraftig ut over rekkevidden. Noen biler mister 50 km, andre 100 sett i forhold til de oppgitte 520 km. Hva er grunnen til denne forskjellen?

En annen ting er pris på dekkene. Vil anta 20 tommere er en god del dyrere i innkjøp? Og med 544 hk og 2,3 tonn ser jeg for meg et noe hyppigere dekkskift enn i dag.

For meg vil det ikke være mer enn ca 5-10 dager i året at jeg kjører mer enn 30 mil på en dag.

Hva har/ville dere valgt?

Skrevet

Du kommer fint over 400km med normal kjøring med de aller største og bredeste hjulene her hjemme på berget. Nedover Europa blir rekkevidden ca. 300km i autobahn-hastigheter. Om utseende betyr mye, ville jeg gått for det største og bredeste. :) 

Skrevet

Av det jeg har lest meg til bør jeg holde meg unna Performance-dekk og heller gå for standard dekk i litt mindre dim. På den måten ser det ut som rekkevidden vil ligge på 450+. Om man bestiller helt ny, står man fritt til å velge type sommer og vinterdekk? Har gode erfaringer med Hakka vinter, tror jeg vil ha det om ikke det frarådes her. Men hvilket sommerdekkmerke bør en gå for. Er Hakka å anbefale her også?

Skrevet

Du kan ikke velge dekkmerke. Med style 868 får du automatisk med Pirelli P-Zero (som omtales som "performance-dekk"). Jeg kjørte fra Lillestrøm til Skjolden i fjor (402km) og hadde igjen 9% - dette med Style 868 og "performance-dekk". 

Skrevet

Skjolden er en perle 🙂 

Men tror nok jeg styrer unna dekkstørrelse og type med kortest rekkevidde, selv om de er desidert tøffest på safirsort. Men litt fornuft er nok lurt å velge 🙂

 

Skrevet
17 timer siden, På Utkikk skrev:

Skjolden er en perle 🙂 

Men tror nok jeg styrer unna dekkstørrelse og type med kortest rekkevidde, selv om de er desidert tøffest på safirsort. Men litt fornuft er nok lurt å velge 🙂

 

Ett alternativ er å bestille ettermarkedshjulene M868 gold. Det er samme framfelger, men 9» bakfelger og leveres med GY 245 foran og 255/35-20 bak. Disse har da litt mer gull farge der disse org M868 er blanke.

https://www.leebmann24.com/de/de/product/bmw-komplettradsatz-m-performance-doppelspeiche-868-bicolor-jet-black-uni-night-gold-goodyear-eagle-f1-asymmetric-5-xl-10016936

Skrevet

Takk for innspill om behov for spacere og dekkdimensjon @Ampera og @Lars S 😎 245/40R20 foran og 275/35R20 bak blir likere diameter og gjør vel at jeg kan slippe unna uten spacere foran?

Min lokale dekkpusher anbefalte meg blant annet Sailun Atrezzo ZSR 2. Noen med erfaringer med det dekket?

Skrevet

Da er I4 M50 satt i bestilling, FC med luke, M-sportseter, røde kalippere ++, men feiga ut og gikk for 19 tommere 859. Bare å glede seg. Kommer nok til å lese hele tråden her, og etterhvert som jeg lærer bli aktiv selv. Håper på gode råd fra dere eksperter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...