Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har fått tilbud på bmw/if forsikring forresten?

jeg ble satt opp på en hårreisende pris på 1344 pluss traffikforsikringsavgift, men hos sparebank 1 så får jeg under 1000kr og da er alt inkludert, like oppsett ellers på kjøreavstand/bonus og ingen under 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Iver92 skrev:

Noen som har fått tilbud på bmw/if forsikring forresten?

jeg ble satt opp på en hårreisende pris på 1344 pluss traffikforsikringsavgift, men hos sparebank 1 så får jeg under 1000kr og da er alt inkludert, like oppsett ellers på kjøreavstand/bonus og ingen under 23.

ca 850,- i mnd her, men som det alltid er når det gjelder forsikringspriser så er det veldig individuelt, samlerabatt, bosted osv osv påvirker prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sluquet skrev:

ca 850,- i mnd her, men som det alltid er når det gjelder forsikringspriser så er det veldig individuelt, samlerabatt, bosted osv osv påvirker prisene.

Ja, selvfølgelig. Forventer ikke noen fasit, bare en generell retning. Sendte mail til if for å se om de kunne gjøre noe, ellers så blir det sikkert bare å hoppe rett over tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Iver92 skrev:

Ja, selvfølgelig. Forventer ikke noen fasit, bare en generell retning. Sendte mail til if for å se om de kunne gjøre noe, ellers så blir det sikkert bare å hoppe rett over tror jeg.

Jeg betaler 950,- i mnd for Taycan 4 CT hos Gjensidige, maks bonus, lengst ansenitet. Gratisperiode på i4 hos IF nå, de er skremmende dyre på endel ting. Sjekket på huset etter å ha byttet til Gjensidige i fjor: Dobbelt så dyre på alt, reise, innbo, hus, løsøre osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, fupsaker skrev:

Jeg betaler 950,- i mnd for Taycan 4 CT hos Gjensidige, maks bonus, lengst ansenitet. Gratisperiode på i4 hos IF nå, de er skremmende dyre på endel ting. Sjekket på huset etter å ha byttet til Gjensidige i fjor: Dobbelt så dyre på alt, reise, innbo, hus, løsøre osv. 

å hei! Ja, der har vi fasitsvaret, da blir det bytting tror jeg ja!

Men gratisperiode? Tror ikke jeg fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Iver92 skrev:

å hei! Ja, der har vi fasitsvaret, da blir det bytting tror jeg ja!

Men gratisperiode? Tror ikke jeg fikk det.

Skal sies pluss trafikkavgift, men det er jo en vesentlig prisforskjell i utgangspunktet på disse bilene. Og det utgjør nok noe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, humpfy skrev:

Vet vi det er deler (nok) tilgjengelig @Saltkjelen? Hvordan skal bilfabrikanter forholde seg til begrenset deletilgang, annet enn å tilby komp eller foreslå utsatt produksjon? Tenker du at BMW bør tilby ettermontering? Personlig tror jeg dette vil ta livet av enhver bilprodusent. På samme måte som en stor mengde reklamasjoner på kort tid tar livet av andre type virksomheter.

Kompensasjonen er elendig. Det er vi helt enige om.

Jeg spør fordi jeg ikke vet og er interessert, ikke for å kverulere.

iX40 mistet også en del snax utstyr nylig, men jeg slo meg til ro med at Putin stakk av med det de trenger for å produsere tilstrekkelig. Dermed ble de høyere utgavene prioritert.

Irriterende? Definitivt. Svelger jeg den? Ja. Dersom min hypotese er riktig. Blir jeg lurt av BMW som benytter seg av en mulighet til å kjipe ut? Da blir jeg sur. Selvsagt :)

Det er sannsynligvis ikke deler nok nå, men på et eller annet tidspunkt vil underskuddet dekkes - og da burde BMW tilby ettermontering av delene som er bortfalt. Dette kan umulig ta livet av bilprodusenten, og dersom man gjør klar alt av ledningsnett slik at det bare er å montere sensor eller styreenhet (aner ikke hva som mangler), så vil ettermonteringen i tillegg være gjort på null komma niks. 

Det er forståelig at man ikke har så mange andre alternativer enn å godta en kompensasjon eller få produksjonen utsatt, men da må kompensasjonen også stå i stil med hva kick-sensoren er verdt. I dette tilfellet har BMW allerede priset kick-sensoren til 6000kr, så sånn sett er det jo en enkel sak å vite hva man skal kompenseres med. Kommer man til det punktet at det blir en rettslig tvist, blir i alle fall 6000kr gjenstand for kompensasjon for kick-sensor, med tillegg av ettermontering av iDrive-Touch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Iver92 skrev:

Noen som har fått tilbud på bmw/if forsikring forresten?

jeg ble satt opp på en hårreisende pris på 1344 pluss traffikforsikringsavgift, men hos sparebank 1 så får jeg under 1000kr og da er alt inkludert, like oppsett ellers på kjøreavstand/bonus og ingen under 23.

Jeg fikk 10000,- + trafikkforsikringsavgift med 16000km kjørelengde fra If. Har 75% bonus

Endret av nokiaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Iver92 skrev:

Jeg vet ikke, fikk bare en sms med pris, bonus og kjøreavstand. «Forsikringsdokumentene kommer om et par dager»

Du får én måned via forhandler, ikke det selskapet du har kontaktet på egenhånd. Var vel IF tror jeg. Hør med selgeren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nito Bilforsikring Ekstra ink. maskinskade, trafikkulykke, leiebil inntil 1mnd etc. via Tryg Forsikring. 16.000 i kjørelengde og 2.000,- i egenandel. 12.625,- pluss trafikkavgift. Velg heller et selskap som har god dekning, renommé og er kundevennlig, enn å spare de 150-200,- i mnd. Her er noen sjekkpunkter.

Screenshot_20220525-085151_Outlook.jpg

Screenshot_20220525-085227_Outlook.jpg

Screenshot_20220525-085253_Outlook.jpg

Endret av Haroni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...