Gå til innhold

i4 tråden

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Rikkolini skrev:

Menes 666m, men ser det blir noen skarve mm for bredt utover bak, kanskje også innover 🤔 Så litt på noe fra concave, men de har litt lav max load. Japan racing noe folk har erfaring med? Bare kjørt oem og leasing-hjul de siste årene, så litt ute av felg-verdenen 😬 

Den felgen har boltsirkel på 120 mot 112 på G26, og er vel forskjellig nav dia også, så passer nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Må eventuelt bruke overgangsspacere fra 5x112 med 66,6mm nav til 5x120 med 72,6mm nav om du skal få 666M til å passe. Tror dog du sliter her, da denne type spacer må være rundt 20mm som minimum.

Klart å overse, bare å glemme den felgen da ja 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen lader ikke med mere enn 3,77kwh på hjemmelader. Har hatt den begrenset i bilen til 16A, men stilte den opp til 20A på noen ladinger og så opp til 32A. Men samme fart…🤔 Zaptec go lader som er stilt inn på 32A med 10kvadrat kabel og 32A kurs, 230v. Skal vel da kunne få 7,4?
noen som har en forklaring…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Z800 skrev:

Bilen lader ikke med mere enn 3,77kwh på hjemmelader. Har hatt den begrenset i bilen til 16A, men stilte den opp til 20A på noen ladinger og så opp til 32A. Men samme fart…🤔 Zaptec go lader som er stilt inn på 32A med 10kvadrat kabel og 32A kurs, 230v. Skal vel da kunne få 7,4?

Sannsynligvis er laderen koblet og/eller innstilt på 3-fase. Bilen vil ikke ha 3-fase og lader da bare rundt 4kw.  Løses ved å koble/stille inn laderen til 1-fase.  Kan hende det er koblet riktig, men stilt inn på 3-fase, så jjekk med elektrikeren som har systemtilgang. Jeg har hatt samme erfaring med Zaptec Home, og da måtte elektriker endre noe i den delen av portalen hvor bare de har tilgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2022 den 10.35, Z800 skrev:

Har du sjekket kabel mellom ladeboks og bil, denne må også tåle 32A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2022 den 14.50, Ampera skrev:

Har du sjekket kabel mellom ladeboks og bil, denne må også tåle 32A?

Har ikke sjekket, men det er den som jeg fikk/kjøpte med bilen…..

Har nå sjekket og den er for 32A, så det er nok som gregus sier.

Det følger også med 2stk ladekladder til vanlig stikk. Hva er forskjellen på disse egentlig?

Endret av Z800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Da blei det ikke noe utlevering i 2022 ser det ut til.. If har sendt mail om at bilen er forsikret nå, så det kan jo ikke være så veldig lenge til..

Men bilen og avgifter er betalt så jeg er egentlig fornøyd. Bare synd de sullikene i Drammen havn bruker over to uker på å levere ut en bil 🤷‍♂️

2022 har vært et skikkelig møkka år for min del, så like greit å starte 2023 med ny bil istede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Zappod skrev:

Jaja.. Da blei det ikke noe utlevering i 2022 ser det ut til.. If har sendt mail om at bilen er forsikret nå, så det kan jo ikke være så veldig lenge til..

Men bilen og avgifter er betalt så jeg er egentlig fornøyd. Bare synd de sullikene i Drammen havn bruker over to uker på å levere ut en bil 🤷‍♂️

2022 har vært et skikkelig møkka år for min del, så like greit å starte 2023 med ny bil istede :D

Samme her. Hadde et bittelite håp om romjulsgave, men det ser ikke sånn ut nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...