Gå til innhold

X5 m57 stopper


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

God dag! 

 

Vurderer å bytte ut X3 med en E53 X5 3.0d med litt utfordringer. Bilen stoppet i fart og ville ikke starte igjen. Kinnet bare. Tatt på plan til verksted. Der startet den kald igjen og den starter og går kald nå. Fikk ikke tatt diagnose og dingsen min vil ikke lese av. 

Men er det noen klassiske ting som får disse m57 motorene til å kutte i drift når varme?  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mariuse34 skrev:

Spennende, hvor lang tid tar det før den kjøler ned og kan startes. Har eventuelt ca 5 mil hentevei og trekkbilen har jeg solgt 😂

Altså på min var det følgende :

-Startet ved kald motor ,kona kjørte gjerne da tre til fem mil og fikk noen forvarsel ved lugging så døde den.

Eller så gikk den greit helt til hun stoppet ved butikk og umulig å starte etterpå.

Men ventet hun 30 minutter til en time ,ja da gikk det .

På slutten veldig problemer ved kald motor og .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å bare kline til med nye dyser med en gang. Hatt samme faenskapet som @sveigis. Bilen ble mer og mer tungstarta og til slutt måtte jeg pøse på  med startgass for at den skulle tenne. Har bytta 3 stykk og regner med de 3 siste også må byttes før jeg skroter bilen. Veldig glad jeg har kompis som skrur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn ca. mellom 0 og 100 i stress, alt ettersom hvor heldig du er og om noen har byttet disse før. Enkelte greier man å rikke løs med en pipe som du setter over der dieselrøret kobles på. Andre kan sprette ut om bilen kjøres på starteren. Jeg hadde 4 som spratt ut og to som satt igjen. Bilen greide faktisk å starte med to dyser. På disse måtte jeg demontere toppdelen på og brukte en adapter (spesialverktøy) sammen med en glidehammer. Etterpå satt kobberskivene til de to som sveist igjen i toppen. En kompis av meg greide så vidt å få de ut. 

Jeg kjøpte brukte dyser som var testet før salg og disse har nå gått i 30k km, fungerer ok enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alt E.C skriver her .

Jeg fikk mine løse egentlig greit .

Angående brukte dyser ,så prøv å få tak i noen som er overhalte eller hvertfall noe garanti på ,jeg ble lurt på første mine.

Sender deg en pm imorgen btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sånn glidehammer på ebay for en del år siden. Den ble bare liggende på verkstedet til kompisen min, så plutselig fikk jeg bruk for den igjen da dysene satt som skudd. Fikk låne bil av han et par dager mens han skrudde etter arbeidstid på bilen min. Den ene satt så inn i helvete, jeg var der og prøvde å hamre den ut og den satt som et skudd. Til slutt løsna den, etter mye,  mye hamring og banning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...