Mariuse34 Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 God dag! Vurderer å bytte ut X3 med en E53 X5 3.0d med litt utfordringer. Bilen stoppet i fart og ville ikke starte igjen. Kinnet bare. Tatt på plan til verksted. Der startet den kald igjen og den starter og går kald nå. Fikk ikke tatt diagnose og dingsen min vil ikke lese av. Men er det noen klassiske ting som får disse m57 motorene til å kutte i drift når varme? sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 Tenkte umiddelbart på defekt dyse eller to. Ron Jeremy, TRF og sveigis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 Heldigivs Otis svarte du det jeg tenkte . Sånn var min på slutten med to defekte . Kunne kjøre så få tlf av fruen at bil stoppet,bli kald kjøre videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2020 Spennende, hvor lang tid tar det før den kjøler ned og kan startes. Har eventuelt ca 5 mil hentevei og trekkbilen har jeg solgt 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 4 minutter siden, Mariuse34 skrev: Spennende, hvor lang tid tar det før den kjøler ned og kan startes. Har eventuelt ca 5 mil hentevei og trekkbilen har jeg solgt 😂 Altså på min var det følgende : -Startet ved kald motor ,kona kjørte gjerne da tre til fem mil og fikk noen forvarsel ved lugging så døde den. Eller så gikk den greit helt til hun stoppet ved butikk og umulig å starte etterpå. Men ventet hun 30 minutter til en time ,ja da gikk det . På slutten veldig problemer ved kald motor og . Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 (endret) @sveigis håper du har en tolmodig kone 😂 edit: beklager avsporingen Endret Juli 28, 2020 av papertiger Mariuse34 og sveigis reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 4 minutter siden, papertiger skrev: @sveigis håper du har en tolmodig kone 😂 edit: beklager avsporingen Ehh nei ,hun var rasende sint og forbannet .😩😅 Men er fikset for lengst og en dyr affære.🥵 papertiger og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 Anbefaler å bare kline til med nye dyser med en gang. Hatt samme faenskapet som @sveigis. Bilen ble mer og mer tungstarta og til slutt måtte jeg pøse på med startgass for at den skulle tenne. Har bytta 3 stykk og regner med de 3 siste også må byttes før jeg skroter bilen. Veldig glad jeg har kompis som skrur! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2020 hvor stress er det å bytte disse dysene? Jeg har byttet injectorerer på bensinbil, men dieselbil er jeg noe mer grønn på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juli 28, 2020 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2020 (endret) Og er det noe å trakte etter brukte dyser? For eks: https://www.ebay.co.uk/itm/Diesel-Fuel-Injector-BMW-330-d-330-xd-530-d-730-d-X5-3-0-d-1998-0445110047/320994775155?fits=Plat_Gen%3AE53&epid=1909505239&hash=item4abcc79073:g:3rMAAMXQwKdRfKXR#viTabs_0 Endret Juli 28, 2020 av Mariuse34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 Det er sånn ca. mellom 0 og 100 i stress, alt ettersom hvor heldig du er og om noen har byttet disse før. Enkelte greier man å rikke løs med en pipe som du setter over der dieselrøret kobles på. Andre kan sprette ut om bilen kjøres på starteren. Jeg hadde 4 som spratt ut og to som satt igjen. Bilen greide faktisk å starte med to dyser. På disse måtte jeg demontere toppdelen på og brukte en adapter (spesialverktøy) sammen med en glidehammer. Etterpå satt kobberskivene til de to som sveist igjen i toppen. En kompis av meg greide så vidt å få de ut. Jeg kjøpte brukte dyser som var testet før salg og disse har nå gått i 30k km, fungerer ok enda. Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 28, 2020 Share Skrevet Juli 28, 2020 Enig i alt E.C skriver her . Jeg fikk mine løse egentlig greit . Angående brukte dyser ,så prøv å få tak i noen som er overhalte eller hvertfall noe garanti på ,jeg ble lurt på første mine. Sender deg en pm imorgen btw Mariuse34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juli 29, 2020 Share Skrevet Juli 29, 2020 Kjøpte en sånn glidehammer på ebay for en del år siden. Den ble bare liggende på verkstedet til kompisen min, så plutselig fikk jeg bruk for den igjen da dysene satt som skudd. Fikk låne bil av han et par dager mens han skrudde etter arbeidstid på bilen min. Den ene satt så inn i helvete, jeg var der og prøvde å hamre den ut og den satt som et skudd. Til slutt løsna den, etter mye, mye hamring og banning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå